בעקבות דרישתו של ח"כ חיים ילין (יש עתיד), ועדת חוץ וביטחון תקיים דיון דחוף בנושא מוכנות העורף למלחמה הבאה. "במקום לתקן את הליקויים דרעי מרכל עם ליברמן על כך שהעורף לא מוכן למלחמה הבאה, זה בית קפה או ממשלה שאחראית על ביטחון אזרחיה?"

ח"כ חיים ילין (יש עתיד)
ח"כ חיים ילין (יש עתיד)

נשיאות הכנסת קיבלה היום (ב' 6.6) את בקשתו של ח"כ ילין, לקיים דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון בנושא: אזהרת השר דרעי על כך שהעורף לא מוכן למלחמה הבאה. בשבוע שעברה פורסמה במהדורת חדשות 2, הקלטה של שר הפנים אריה דרעי שהזהיר על חוסר מוכנות העורף למלחמה הבאה, מחדל נוראי ומחסור במלאים.

ח"כ חיים ילין: "ביטחון אזרחי מדינת ישראל מופקר ובמקום לתקן את הליקויים, משרדי הממשלה מתמהמהים. העורף שהפך לחזית, ישלם בסבב הבא מחיר כבד בגלל חוסר מוכנות אזרחית שנובע ממחסור חמור בתקציבים ומגופים רבים אשר אמונים על הנושא. במקום לתקן את הליקויים דרעימרכל עם ליברמן שהעורף לא מוכן למלחמה הבאה, זה בית קפה או ממשלה שאחראית על ביטחון אזרחיה?"

לדבריו, "הגיע העת להעביר את כלל האחריות לטיפול בעורף לרשות החירום הלאומית. לפיכך ולאור הדברים החמורים של השר דרעי אני מברך את נשיאות הכנסת שנענתה לדרישתי לקיים דיון דחוף בנושא."