"בעיות תשתית וקושי לקיים אורח חיים תקין" - יו"ר ועדת השקיפות ביקרה במתקנים הזמניים של מפוני גוש קטיף

ח"כ סתיו שפיר, יו"ר ועדת השקיפות
ח"כ סתיו שפיר, יו"ר ועדת השקיפות

יו"ר ועדת השקיפות חה"כ סתיו שפיר ביקרה הבוקר בבתים זמניים של מפוני גוש קטיף במסגרת סיור שקיימה ביישובי עוטף עזה, וחודשיים לאחר שקיימה ישיבת ועדה בנושא כספי הפיצויים: "הממשלה הפקירה את מפוני גוש קטיף. יותר מעשור מאז יישום תכנית ההתנתקות יותר מ-400 משפחות עדיין לא עברו למגורי קבע ו-180 תיקים בנושא פיצויים למשפחות מפונות עדיין תקועים בבית משפט.

למרות שהמדינה הקציבה -13 מיליארד שקלים לטיפול במפונים - התוצאות בשטח עגומות, ולא ברור לאן נעלם הכסף. באתרים הזמניים יש בעיות תשתית וקושי לקיים אורח חיים תקין - והמשפחות חסרות אונים מול משרדי הממשלה ששולחים אותן מדלת לדלת ומסירים אחריות מהטיפול."

לפני חודשיים התקיימה בוועדת השקיפות בכנסת בראשות ח"כ שפיר דיון בנושא הטיפול במפוני גוש קטיף. לאור הטענות שעלו במסגרת הדיון כי כספים לא הועברו כפיצויים למשפחות דרשה יו"ר הוועדה ממנהלת תנופה לחשוף את התקציב שלה וכיצד חולקו 13 מיליארד השקלים.

שפיר אמרה הבוקר: "הנסיונות של המנהלת לטייח את התנהלותה לא יעברו בלי מאבק ציבורי. מביש שהממשלה משתמשת באופן ציני במפונים לקדם את מטרותיה במקום לדאוג להם במציאות."

חה"כ שפיר סיירה הבוקר בישובי עוטף עזה, ונפגשה עם ראשי הקהילות וראש מועצה אזורית שער הנגב אלון שוסטר.

שפיר: "התושבים הנפלאים של האזור הזה הוכיחו חוסן חברתי אמיתי מול מצב בטחוני מעורער כבר שנים. ממשלה עם חזון הייתה משקיעה בהם ובעתידם, והופכת את ישובי העוטף למוקד האטרקטיבי ביותר במדינה.

נדרשת פה פעולה נחושה מעבר לכיסוי עלויות התשתית והמיגון. פעילות מאומצת לקידום תעסוקה, גני ילדים, תחבורה ציבורית ונגישות לשירותי בריאות. במקום לקדם זאת, כבר קרוב לשנתיים שחלק מהתקציבים שהובטחו לעוטף נקלחו כבני ערובה וככלי מיקוח פוליטי בידי מפלגות הימין הקיצוני, כפי שהוכח שוב בשבוע שעבר עם התקציבים שחסם השר אורי אריאל. אסור לתת לזה להמשיך - לא על חשבון העוטף".

שפיר התחייבה להמשיך לפעול יחד עם ראשי הקהילות לקידום תוכנית אסטרטגית לעידוד ההתיישבות באזור ושמירה על יכולתם של תושבי עוטף עזה לנהל את חייהם בביטחון אישי, כלכלי, בטחוני וחברתי.