ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (א') באירוע הוקרה לכבוד מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ג'ורג' שולץ, במסגרת ביקור המועצה המייעצת הבינלאומית של מכון הישראלי לדמוקרטיה שבו הוענק לשולץ אות מיוחד לרגל תרומתו למדינת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (א') באירוע הוקרה לכבוד מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ג'ורג' שולץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (א') באירוע הוקרה לכבוד מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ג'ורג' שולץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזכיר באירוע את תרומתו של שולץ לקידום הכלכלה הישראלית בעת שהיה שר אוצר, את תמיכתו בשחרור אסירי ציון מברית המועצות, הלוחמה בטרור והסקנציות אותן הוביל מול מדינות תומכות טרור. נתניהו הוסיף כי ל"מדינת ישראל מעולם לא היה חבר טוב וקרוב כג'ורג' שולץ".

ג'ורג' שולץ ציין כי התחבר לישראל לראשונה בעקבות סטודנט מיוחד שבעת עבודתו כמרצה באוניברסיטה בשיקאגו, חזר לארץ להילחם במלחמת ששת הימים ונפל בקרב על ארמון הנציב. שולץ הזכיר את התהליכים שקיים לאורך השנים עם ראש הממשלה נתניהו בעת כהונתו ולפניה, וציין כי נתניהו היה נכון להישמע לעצותיו ולקדם את כלכלת ישראל. עוד ציין שולץ כי עוד נכונו מאבקים קשים במאבק בטרור בעיקר בנוגע למימון שיחזור בעקבות הסרת הסנקציות על איראן והתמיכה שהיא עתידה לקבל ממדינות כמו רוסיה".

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה בירך את ראש הממשלה נתניהו על השתתפותו בערב הגאלה ואמר, כי "מדינת ישראל מתמודדת עם סביבה ביטחונית המאתגרת את ערכיה הדמוקרטים וכי שולץ, עוד מימיו בממשל האמריקאי, תרם ועודנו תורם לקשר המיוחד והאמיץ בין ארצות הברית לישראל כאחת מדמויות המפתח שאיפשרו למכון הישראלי לדמוקרטיה להפוך למכון מחקר איכותי המשפיע על מקבלי ההחלטות".