במהלך השנים, גילו יותר ויותר ישראלים את היתרונות המגוונים של היוגה. בין השאר, מדובר כאן על תורה אשר מסייעת לשיפור הגמישות, לחיזוק הגוף ולחיזוק המערכת החיסונית, מאפשרת להתמודד עם מצבים רפואיים וכאבים בעוצמות שונות וכן מסייעת בלא מעט היבטים נפשיים - הפחתת והעלמת לחצים, מניעת דיכאון, שיפור התחושה הכללית ועוד. מה שחשוב להדגיש הוא שיוגה נחשבת כיום לתורה ענפה מאד, עם מספר שיטות נפרדות

כלים

המאמר הנוכחי יתייחס לאפשרות הפופולארית כיום לעבור אימוני אשטנגה יוגה תל אביב, שיטה אשר לוקחת את חלק מהיתרונות הבסיסיים של היוגה כמכלול, מספר צעדים קדימה.

קווים לדמותה של אשטנגה יוגה

אשטנגה יוגה היא צורה דינמית מאד של יוגה, המשלבת בתוכה מספר רכיבים: תנוחות ותרגולי יוגה פיזיים, שמירה על תנועה רצופה וכן הקפדה על נשימה מבוקרת, בסנכרון מושלם עם התנועה. מבחינת עולם המונחים, בו נתקל כל מי שנחשף לשיטה, המונחים המרכזיים הם "האסאנה" (תנוחותיו של הגוף"), "הפראניאמה" (שליטה על נשימות האדם, המאפשרת לו לשלוט על כוח החיים שלו"), "דרישטי" (נקודות מבט"), "בויניאסה" (השילוב שהוזכר בין הנשימה לתנועה" וכן "באנדהות", הלא הן הנעילות האנרגטיות הנדרשות.

השיטה כוללת שש סדרות אימון, בעלות נוסחה קבועה פחות או יותר, אם כי מהות התרגילים ודרגת הקושי שלהם משתנה כמובן בכל אחת מהסדרות. העיקרון הוא שבתחילת הדרך נוטים האימונים להיות בעלי מימד פיזי לא מבוטל, אך עם התקדמות תכנית האימונים הם הופכים לעמוקים יותר ולמבוססים יותר ויותר על התבוננות פנימה ופנייה למישורי הנפש העדינים.

נקודה מעניינת היא שלמרות שקווי היסוד של השיטה נראים ברורים, המקורות שלה הם הכל חוץ מכאלה. יש כיום מחלוקת של ממש בנוגע למקום בו החלה האשטנגה יוגה להתפתח. נהוג לייחס את התחלתה לטקסט בשם "יוגה קואורנטה", אשר רק חלקים ממנו נמצאו. שרי ק. פאטאבי ג'וסי הוא האדם שמיוחסים לו הלמידה וההפצה של התורה, כאשר הוא עוסק בלימוד שלה עד עצם היום הזה. על כל פנים, הפצת השיטה נעשתה לרוב תוך הפצת המחשבה לפיה בורות האדם גורמת אצלו לייסורים, כאשר הוא מזהה את עצמו ביחס עם הגוף שלו, ולא מצליח להפריד בין הגוף לבין הנשמה שלו.

היתרונות המגוונים של אשטנגה יוגה

הרשמה לחוג אשטנגה יוגה תל אביב, או לחילופין תרגול פרטי אצל מדריך מומחה, נחשבים למומלצים עקב מספר סיבות עיקריות. בין התמורות החיוביות הרבות של השיטה ניתן למצוא שיפור דרסטי של בריאות הגוף, מה שבא לידי ביטוי בהיבטים שונים. ראשית, אשטנגה יוגה היא שיטת היוגה אשר מאפשרת לעצב את הגוף ולחזק את שריריו בצורה משמעותית יותר מכל שיטה אחרת. הדברים אמורים גם בכל הנוגע להגדלת גמישותו של הגוף, טווחי התנועה שלו ואפילו סיבולת לב הריאה, שמשתפרים בצורה ניכרת עקב הדינמיות של השיטה: אם יש יוגה המבוססת על תנועה וזיעה רבתי, תהיה זו בוודאי היוגה הזו.

אשטנגה יוגה תל אביב, כמו בכל מקום אחר על מפת ישראל, מאפשר לשפר תכונות החשובות עבור כל אדם - היציבה שלו, הקואורדינציה, הגמישות ואפילו המודעות הגופנית שלו. החדשות הטובות הן שאין כאן צורך בתכונות האלה מלכתחילה, כאשר הן נבנות ומתפתחות בצורה הדרגתית. כל אדם יכול להתחיל בתכנית אימונים ולהשתפר בהדרגה, על פי הקצב האישי שלו.