במכללת אורט כרמיאל, נתניה, רחובות או כפר סבא ניתן ללמוד קורס חשבי שכר. הקורס מכשיר אותך, סטודנט יקר, לחשב משכורות במקומות עבודה. במסגרת תפקידך תצטרך ליישם את תקנות מס הכנסה, ביטוח בריאות, ביטוח לאומי, הפרשות לפנסיה והכרת דיני עבודה לעומקם. כמו כן, יהיה עלייך להכיר תנאים סוציאליים הנוגעים לתלוש השכר. מרכיבים אלו יידרשו לך על מנת לדעת כיצד בונים תלוש שכר תקני במקום עבודה.

כלים

עבודה כחשב שכר – היכן?

עבודה בחברה פרטית כחשב שכר, או בחברה ציבורית. המציאות בישראל בשנים האחרונות יצרה תחלופת עובדים בתדירויות גבוהות, וזאת בשונה מהדורות הקודמים בהם העובד עבד באותו מקום עבודה באופן רציף, למעט חריגים. לכן, המעקב אחר כוח האדם המתחלף והפיקוח על המשכורות בגין כך מעלים מאד את הביקוש לחשבי שכר במשק.

קבלה לקורס חשב שכר

קורס חשבי שכר מצריך 12 שנות לימוד, ואחזקה בתעודת מקצוע בהנהלת חשבונות סוג 1 לפחות. יצוין כי באורט ניתן ללמוד קורס-מקדים זה בטרם הקורס לחשבי שכר, למתעניינים. הקורס פתוח גם עבור מי שיש לו ניסיון רלוונטי בתחום הנהלת החשבונות.

כמה זמן נמשכים הלימודים?

5-10 חודשים. הדבר תלוי במחזור הלימוד שלכם ובמכללה המדוברת. מידע על משך הקורס יינתן לנרשמים במעמד ההתעניינות במסלול.

מדוע לבחור ללמוד באורט?

המכללה מפוקחת על ידי משרד הכלכלה וגופים נוספים, מה שהופך את הידע שנלמד בה להכי מדויק והכי רלוונטי בתחום. בנוסף, בוגרי המכללה השתלבו במיטב מקומות העבודה במשק, ולפרקי זמן ארוכים. בתחום כמו חישוב שכר ניסיון בעבודה הוכח אמנם ככלי יעיל להצטיינות, אבל על מנת שייווצר הוותק לניסיון הזה אתם נדרשים להיות טובים וחדים גם בהתחלה ולשם כך נדרשת מכללה יסודית ללימוד ההכשרה היוקרתית.

הנדסאים של אורט עושים קריירה בסיום הלימודים - לחץ הקרייריסטים של אורט לפרטים נוספים