הגדלת חזה היא אחד ההליכים הנפוצים שמנתחים פלסטיים מבצעים כבר יותר מ-40 שנה. אם את שוקלת לעבור ניתוח להגדלת חזה, את בוודאי רוצה לדעת מה קורה בזמן הניתוח, כמה זמן הוא נמשך, עד כמה יכאב לך אחרי הניתוח, ומתי תוכלי לחזור לחיי השגרה שלך? כל זאת ועוד במאמר זה.

הגדלת חזה
הגדלת חזה

 

קודם כל, יהיה עלייך להימנע מאכילה ושתיה במשך 8 שעות לפני שעת הניתוח שלך. זאת, כדי למזער את הסיכון ל-Regurgitaion (העלאת גירה, פליטת מזון) כשאת תחת הרדמה.

מה צפוי לך במהלך הניתוח?

ניתוח הגדלת חזה נמשך בערך שעה וחצי, והוא כולל מספר שלבים:

שלב ההכנה וההרדמה

סימון חתכים: הרופא המנתח יסמן את סימני החתך באזור הניתוח, שינוקה לאחר מכן עם סבון אנטי מיקרוביאלי, כדי למזער את הסיכון לזיהום. בנוסף, תחוברי למספר מוניטורים שיאפשרו לצוות לפקח על הסימנים החיוניים כמו לחץ דם ודופק.

הרדמה: בחדר הניתוח תקבלי הרדמה כללית על ידי רופא מרדים שינטר את מצבך לאורך כל ההליך.

שלב הניתוח

ביצוע החתכים: החתכים ייעשו באזורים לא בולטים כדי לא ליצור צלקות גלויות לעין. מיקום החתכים נקבע לפי התוצאה הרצויה לך, כגון:

- חתך Peri-areolar – לאורך רקמת החיבור האראולרית שמסביב לפטמה.

- חתך בקפל הפנימי שמתחת לשד.

- חתך בבית השחי.

המנתח יבצע את החתכים במקום שסימן מראש, למשל מאחורי רקמת השד או מתחת לשריר החזה, כדי ליצור את הכיס שבו יונח השתל.

הנחת השתלים: הרופא המנתח עשוי להשתמש באחד משני סוגי השתלים, שתלי סיליקון ממולאים מראש ומוכנים להנחה מידית; או שתלים עם מי מלח ממולאים לאחר שמעטפת השתל מונחת בתוך הכיס.

לאחר ביצוע החתך המנתח יחדיר את שתלי השד לכיסים, בין אם מתחת לשריר החזה או ישירות מאחורי רקמת השד, מעל לשריר החזה. שיטת החדרת השתלים ומיקום שתלי החזה תלויים בסוג השתל, במידת ההגדלה הרצויה, במבנה הגוף שלך ובהמלצות המנתח שלך.

סגירת החתכים: החתכים נסגרים באמצעות תפירה של רקמת השד וחומר להדבקת העור. המנתח יחבוש את המקום כדי להגן עליו מפני זיהום ולהבטיח שהשתלים יישארו במקומם באופן שיבטיח מינימום נפיחות וסיבוכים.

סימני החתכים ילכו וידהו עם הזמן, אבל איכות הצלקת שתישאר תלויה בכמה דברים, כולל הגנטיקה שלך ומידת החשיפה של הגוף שלך לניקוטין ולזיהום.

כשתתעוררי מההרדמה תמצאי את עצמך בחדר התאוששות שם תהיי במעקב למשך כחצי שעה עד שעה. אל תשכחי להכין מלווה שתסיע אותך חזרה הביתה לאחר הניתוח.

לאחר הגדלת חזה

חשוב שמבוגר ילווה אותך ב-24 השעות שלאחר הניתוח. קחי בחשבון שלאחר הניתוח השדיים יהיו מכוסים בתחבושת. בתקופת ההחלמה יהיה עלייך להשתמש בחזיית לחץ (כמו Bandeau) שתלבשי במשך כ-6 שבועות.

בנוסף, תקבלי תרופות נגד הכאבים שתחושי במשך כיומיים לאחר הניתוח. ברוב המקרים תוכלי לחזור לעבודה תוך 3-2 ימים. במהלך ההתאוששות יהיה עלייך לישון על הגב או על הצד, ולהימנע מפעילות מאומצת כלשהי, כולל כמובן אימון גופני.

תופעות כמו זיהום במקום החתך, דימום מוגזם או כאב חמור, הן נדירות ביותר. אבל אם את סובלת מאחד ממצבים אלה, התקשרי מיד לקליניקה של הרופא המנתח.

שלב התוצאות

הגדלת חזה נועדה לעצב לך חזה גדול יותר והתוצאות הסופיות עשויות להתגלות רק לאחר מספר שבועות כאשר הנפיחות תרד והעור יימתח. השימוש בחזיית לחץ עוזרת לעצב את החזה, במיוחד כאשר מלכתחילה יש אסימטריה בסיסית או שדיים קטנים מאוד. סימני החתך עשויים להישאר למשך מספר חודשיים אולי גם שנתיים, עד שידהו.