תחום הרפואה האסתטית עוסק בטשטוש והעלמה של פגמים אסתטיים המופיעים על עורנו. פגמים אלו נגרמים בשל תהליך ההתבגרות הטבעי או מחשיפה לגורמים חיצוניים, כמו: אור השמש, עישון סיגריות ועוד.

קרדיט תמונה: shutterstock
קרדיט תמונה: shutterstock

 

מטרת הטיפולים האסתטיים היא תיקון אי-סימטריה באזורי הפנים, השבת נפחים שאבדו, מילוי קמטים וקמטוטים , שיפור איכות ומרקם העור ועוד.
שני יתרונות משמעותיים של הליך זה הוא העובדה שהוא דוחה או מייתר את הצורך בהליך כירורגי – פולשני, ובנוסף, התוצאה הסופית ניתנת לשינוי במקרה הצורך.
טיפולים אלו נעשים בעזרת חומרי מילוי, כאשר חומר המילוי הנפוץ ביותר כיום הוא – החומצה ההיאלורונית.

החומצה ההיאלורונית מוזרקת לשכבה התת עורית בדרגות סמיכות שונות ובכך, מאפשרת לבצע מגוון טיפולים כגון שינויים משמעותיים במראה הפנים - עיצוב קו לסת, לחיים, אף ,מילוי חוסרים, השבת נפחים, מילוי קמטים וקמטוטים וטיפולי הצערת העור והשבת זוהרו.

חומצה היאלורונית היא חומר הקיים בגופנו באופן טבעי, אחת הסגולות העיקריות של החומצה ההיאלורונית היא היכולת שלה לספוח אליה כמויות מים גדולות ובכך לתת ברק, חיוניות ונפח באזורים בהם היא נמצאת.

עם השנים היכולת שלנו לייצר את החומצה ההיאלורונית הולכת ופוחתת, ומשכך, אבל לא רק, אובד הנפח באזור הפנים, איברי הפנים מתחילים לצנוח ומרקם העור שלנו הופך עדין ודק יותר.

אז מהו חומר המילוי "חומצה היאלורונית"?

חומצה היאלורונית הינה חומר דמוי ג'ל (הקיים במספר דרגות סמיכות שונות) הדומה מאוד בהרכב המולקולרי שלו לחומצה ההיאלורונית הטבעית הקיימת בגופנו, אליה מוסיפים מינרלים, ויטמינים וחומצות אמינו בתנאי מעבדה.
חומר המילוי נטמע ונספג בגוף בצורה חלקה וטבעית – ובכך נמנעות באופן מלא או חלקי תופעות לוואי שאינן רצויות.

חומצה היאלורונית לפנים

הטיפולים הנפוצים ביותר בשימוש חומצה היאלורונית נעשים באזור הפנים, ביניהם ניתן למצוא:

עיצוב ופיסול קו הלסת - הזרקת חומצה היאלורונית בדרגת סמיכות גבוהה משמשת לעיצוב והדגשת קו הלסת, עצמות לחיים, פיסול אף וכו'.

עיצוב ומילוי השפתיים - הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים יכולה לעבות, להדגיש ולסגנן את צורתן, ואף לפתור בעיות של א- סימטריה בשפתיים.

מילוי קמטים וקמטוטים וטשטושם – בהתאם לעומק הקמטים הרופא/ה ימליץ/תמליץ על סמיכות החומצה וכמותה בכדי להשיב למראה הפנים נפח וטשטוש מראה הקמטים.

טיפולים להצערת העור וחידוש מרקמו – טיפול המוכר יותר כ"סקין בוסטר". בהזרקת חומצה היאלורונית בסמיכות דלילה בשילוב מינרלים וחומרים נוספים, ניתן לשפר את מרקם העור מבלי לגרום לכל שינוי במראה הפנים עצמם.

כפי שציינו בהתחלה - היתרון הגדול של תחום הרפואה האסתטית הוא העובדה שאין כל צורך בהתערבות כירורגית, כמו כן התוצאה הפיכה וניתנת לשינוי כבר לאחר הטיפול הראשון ואף חוזרת למצב הטבעי לאחר 6-12 חודשים (בהתאם למטופל/ת), כך שתמיד ניתן לשפר, לתקן ולדייק את התוצאה עד לשביעות רצון מלאה.

חשוב להדגיש שתוצאות מוצלחות תלויות במידה רבה בניסיון ומקצועיות של הרופא/ה המטפל/ת, לכן מומלץ לבצע את הטיפולים השונים במרפאות לאסתטיקה רפואית בה לרופאים ותק וניסיון בתחום.