הפתרון לכשלון ילדי ישראל במבחני טימ"ס והמיצ"ב במתמטיקה? "ילדים צריכים ללמוד יסודות חשיבה מתמטית כבר מגן חובה" אשת החינוך הלן דורון אומרת כי את יסודות החשיבה המתמטית צריך להתחיל ללמד כבר מגיל גן חובה, וכי יש ללמד בגילאים אלה חשיבה מתמטית ולא פתרון תרגילים.

. אשת החינוך הלן דורון אינה מופתעת מתוצאות מבחן המיצ"ב ומסבירה, "ילדים צריכים להתחיל ללמוד חשיבה מתמטית כבר מגיל הגן, בדרך של משחק. שורש הבעיה טמון בכך שהילדים לא לומדים מתמטיקה וחשיבה מתמטית באופן מוחשי אלא עוסקים בתרגול מופשט שמונע מהם הבנה של מתמטיקה לעומקה וחשיבה מתמטית, והוראת המתמטיקה מתחילה בגיל מאוחר מדי. התלמידים לא מנסים להבין אלא לזכור, וכך נוצרת טראומה ממתמטיקה,טראומטיקה, שמתפתחת לתסכול וניכור אצל התלמיד"

דורון, פיתחה לפני שנים את שיטת "הלן דורון" הידועה, בעזרתה למדו אנגלית למעלה מחצי מיליון ילדים מגיל 3 חודשים ועד 14 שנים ב- 27 מדינות ברחבי העולם, ואף פיתחה לאחרונה שיטה חדשה ללימוד חשיבה מתמטית לילדים ותינוקות. בעזרת צוות בינלאומי מישראל ואנגליה, שלמד את השיטות הנהוגות באירופה, בישראל ובסינגפור ופיתח קונספט לימודי חדש, שיטה חדשה ללימוד חשיבה מתמטית המתמקדת בגיל הרך, ובימים אלו כבר נפתחים ברחבי הארץ קורסים לילדי הגיל הרך לפי השיטה החדשה. במקביל ובעזרת ד"ר רינה גפני, ראש החוג למתמטיקה בבית ברל, וד"ר איריס רוזנטל, יועצת דידקטית ומומחית ביישומי מחשב בחינוך פותחה מערכת ממוחשבת ייחודית לתרגול בבית בנוסף לחוגים במרכזי הלמידה.

"צריך להתחיל בגיל הרך, לא לנסות ללמד מתמטיקה, אלא להקנות יסודות של חשיבה מתמטית" , מספרת דורון , "זה כישור שצריך לפתח מגיל מאוד צעיר. כשמלמדים ילדים כאלו, צריך לעשות זאת באופן מוחשי וחוויתי, הם נמצאים רוב הזמן על השטיח ולומדים את המתמטיקה דרך סיפורים, בצורת משחק וחוויה, כמעט ולא יושבים על הכיסא ומתרגלים. צריך להראות לילדים כי מתמטיקה יכולה להיות כייפית ומעניינת ושהם יכולים להצליח וכך נוטעים בהם ביטחון עצמי ואהבה למקצוע"

דורון מביאה לדוגמה פעילות אופיינית לשיטת mathriders שפיתחה במיוחד כדי ללמד ילדים בגילאי הגן חשיבה מתמטית, במסגרתה מנסים להמחיש לילדים עקרונות חשיבה מתמטיים בדרך של משחק. דיאגרמות ון המפורסמות, נלמדות למשל במסגרת משחק בו מציב המדריך שני חישוקים במרכז החדר ומבקש מהילדים למיין חפצים שונים כאשר חפצים עגולים יהיו בתוך אחד החישוקים וחפצים אדומים בחישוק השני. לאחר מכן מוציא המדריך חפץ אדום ועגול, ושואל את הילדים איפה הוא צריך להיות. יחד מגיעים המורה והילדים למסקנה, שניתן להזיז את העיגולים כך שאחד יחפוף את השני ולהניח את החפץ באמצע.

"אני מקווה שהשיטה החדשה לא רק תיתן מענה במסגרת קורסים להורים שהחינוך של ילדיהם לחשיבה מתמטית חשוב להם" אומרת גב' דורון "אולי הגישה החדשה תזיז משהו גם במשרד החינוך, אולי תהיה בחינה מחודשת של השיטה ונפעל יחד בשיתוף פעולה, לכך אני מקווה." קורסי המתמטיקה בשיטת הלן דורון נפתחים בימים אלו בישובים כרמיאל, רהט ואום אל פחם.