ישראל וירדן חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות התעופה של שתי המדינות להגדיל את קיבולת המושבים בקו תל אביב- עמאן ב- 50%. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ

כלים

על פי מזכר ההבנות שנחתם אתמול בעמאן שבירדן בין מנהל רשות התעופה הירדני סולימאן עובידאת לבין מנהל רשות התעופה האזרחית הישראלי, גיורא רום, תוכל כל מדינה להגדיל את קיבולת המושבים השבועית ב- 50% עד ל- 1500 מושבים, במקום 1000 מושבים כיום.

במסגרת מזכר הבנה שנחתם בין המדינות בוטלה לחלוטין מגבלת התדירויות בין חברות התעופה של ישראל וירדן שעמדה על 14 טיסות שבועיות לכל צד. סוכם כי לא תהיה כל מגבלה על מספר הטיסות השבועיות בין שתי המדינות.

בהסכם נקבע עוד כי ישראל וירדן יוכלו להפעיל לראשונה טיסות סדירות מעקבה ואילת ללא מגבלה של תדירויות, קיבולת או חברות תעופה. השר כץ ציין כי מזכר ההבנות שנחתם עם ירדן יאפשר להגביר את רמת התחרות בקווי התעופה שבין המדינות ולהביא להוזלה של התעריפים ולשיפור השרות לצרכן.

יצוין כי בין ישראל וירדן מפעילות כיום קו תעופה בודד בין תל אביב לעמאן. בקו פועלות חברות ארקיע ורויאל גורדניאן והוא מתאפיין ברמת מחירים גבוהה יחסית. במטרה לעודד את התיירות בין המדינות הודיעו הירדנים כי בכוונתם לפעול להוזלת מחירי הטיסות ולהציע לישראלים ולירדנים מחירי טיסה אטרקטיביים.

כמו כן הבטיחו הירדנים לסייע בקידום פתרון מוסכם לבעיות הביטחון, המונעות כיום מחברת ארקיע להפעיל קו טיסות בין תל אביב לעקבה. במסגרת השיחות נדון גם נושא ניהול התעבורה האווירית במרחב האזורי והוחל בעדכון כתב ההסמכה בין רשויות התעופה של שתי המדינות שנחתם בשנת 1995, בסמוך לחתימה על הסכם השלום בין ישראל וירדן.

עדכון כתב ההסמכה נועד לעגן בכתב את ההתקדמות וההתפתחות שחלו ב- 15 השנים האחרונות בנהלי התעופה ובטכנולוגיות המשמשות לניהול תעבורה אווירית. העדכון יאפשר לייעל את השימוש במרחב האווירי של שתי המדינות ולהגביר את רמת הבטיחות בתעופה האזרחית באזורנו.