בעוד העולם עובר תהליך של גלובליזציה במהלך העשורים האחרונים, גם בישראל ניתן להרגיש בבירור בתופעות דומות, כאשר תחומים שונים בחיים בישראל הולכים ומסתנכרנים עם העולם.

כלים

אחד התחומים בהם ניתן להרגיש בבירור מגמה זו הוא תחום הצרכנות, כאשר מדי שנה ניתן לראות כאן עוד ועוד מותגים בינלאומיים, רשתות זרות אשר פותחות כאן סניפים ובכלל – הרחוב הישראלי על שלל המוצרים והטרנדים השונים המאפיינים אותו הולך ונדמה יותר לרחוב האמריקאי או האירופאי.

בתוך עולם הצרכנות ניתן להצביע על כמה תחומים בהם הגלובליזציה, ההתאמה שלנו למה שקורה בשאר העולם המערבי, הופכת חזקה יותר ויותר. דוגמה טובה לכך היא עולם האופנה בישראל, אשר זה לא מכבר הפך להיות בינלאומי, בעל גוון אמריקאי ואירופאי בדיוק, או אולי אפילו יותר, מאשר ישראלי.

ישראלים מעודכנים במילה האחרונה בעולם האופנה

תהליכי הגלובליזציה הצרכנית הללו הביאו אותנו למצב בו הצרכן הישראלי מעודכן בזמן אמת כמעט, במה שקורה במקומות אחרים בעולם. בכל הנוגע לאופנה, ישראלים וישראליות חובבי אופנה מעודכנים תמידית במילה האחרונה בעולם האופנה הבינלאומי, באמצעות אינספור חנויות מעצבים ורשתות אופנה בינלאומיות אשר "מסנכרנות" אותנו עם המתרחש בשאר חלקי העולם, או לפחות מדינות העולם המערבי המהוות בסיס לעולם האופנה הבינלאומי.

הדבר נכון לא רק עבור חובבי אופנה מושבעים אלא גם עבור כל אחד ואחת מאיתנו, אנשים שלא שמים דגש מיוחד על אופנה אך עדיין אוהבים לצאת לקניות מדי פעם ולרכוש בגדים יפים. כאשר אנחנו מסתובבים כיום במרכז קניות ישראלי ממוצע אנחנו נחשפים לאינספור מוצגים ושמות בינלאומיים מעולם האופנה, החל מרשתות ענק דוגמת גאפ או H&M וכלה במותגים בסיסיים ומוכרים יחסית, אשר מקורם במדינות אחרות והם נפוצים פה בדיוק כמו מותגים מקומיים. כך, ניתן לטעון כי ישראל משתתפת באופן פעיל בעולם הצרכנות והאופנה הבינלאומי, בשוק אשר הולך ונהייה גלובאלי יותר ויותר משנה לשנה.

יתרונות צרכניים בסנכרון גלובאלי

קיימים כמובן יתרונות רבים לעובדה כי עולם האופנה הישראלי, ועולם הצרכנות בכלל, מסונכרנים יותר ויותר עם עולם האופנה והצרכנות הבינלאומי. בתור התחלה, עבור חובבי תחום מסוים (דוגמת חובבי אופנה מושבעים) קיימת חשיבות לכך שהם יכולים להיות חלק מקהילת האופנה הבינלאומית ולחוות את ההתפתחויות והשינויים האחרונים בתחום באופן ישיר ומידי. כבר לא צריך לטוס כל שנה לפריז או לניו יורק על מנת להישאר בעניינים במתרחש בעולם האופנה, למשל.

שנית כל, מבחינת תחרויות מחירים וכד', כל המאפיינים של השוק הקפיטליסטי – גלובאלי, מדובר ביתרון צרכני מובהק – כאשר יש לנו, כצרכנים, גישה לכל כך הרבה רשתות, חנויות, מוצרים ותחליפים שונים, אנו נהנים מהתחרות השוררת בשוק מסוים, המביאה לנו מגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים יותר ויותר. אם אנחנו יכולים לבחור אם לקנות בגדים ב old navy, H&M, קסטרו, גאפ או עשרות רשתות וחנויות אחרות, סימן שאנו נהנים משפע אופנתי – צרכני ומאפשרויות רבות וכמעט בלתי מוגבלות.