פריון נטוורק, חברת תוכנה ישראלית, מתמחה בפיתוח תוכנות ויישומי מחשב עבור עולם הפרסום. החברה מתמקדת בפרסום במובייל ובדואר אלקטרוני ויוצרת פתרונות יישומיים שמשמשים אנשי שיווק ומפרסמים שרוצים להגיע לתוצאות גבוהות יותר.

כלים

היווסדות וגדילה של פריון נטוורק

פריון

חברת פריון נטוורק נוסדה בשנת 1999 על ידי בני הדודים ירון אדלר ועופר אדלר. בתחילת דרכה נקראה החברה אינקרדימייל. אינקרדימייל היא תוכנת לקוח עבור דואר אלקטרוני והיא מאפשרת לבצע הוספה של חתימה ידנית למייל, להוסיף לו אפקטים קוליים, לבצע התאמה אישית של הממשק עבור כל משתמש ועוד.לאחר הקמתה גייסה פריון 3.3 מיליון דולר ממקורות פרטיים וממוסדות ובינואר 2006 יצאה להנפקה בבורסה שבנאסד"ק. בנובמבר 2007 הונפקה החברה גם בבורסה לניירות ערך שבתל אביב כשבמרץ 2009 מועצת המנהלים של החברה אישרה רכישה עצמית של מניות על סך מיליון דולר.נכון לשנת 2015 משרדיה הראשיים של החברה שוכנים בחולון, היא מעסיקה מעל ל 450 עובדים (בישראל ובשלוחות ברחבי העולם) ומחזיקה במשרדים גם בברדמונד – סן פרנסיסקו ובפריס.

רכישות של חברת פריון

בשנת 2011 שינתה החברה את שמה לפריון נטוורק ובאותה שנה רכשה את Smilebox עבור סכום של 32 מיליון דולר. לאחר רכישה זו פריון ביצעה בנובמבר של אותה שנה את הרכישה של SweetPacks תמורת 41 מיליון דולר. רכישות נוספות של החברה התבצעו בשנת 2014 כשרכשה את GrowMobile תמורת סכום של 42 מיליון דולר ובשנת 2015 רכשה פריון את MakeMeReach.שתי הרכישות האחרונות של החברה הן בתחום פלטפורמת הפרסום כשהרכישה של GrowMobile בשנת 2014 נועדה להרחיב את קידום המכירות דרך הטלפונים הניידים והרכישה של MakeMeReach מתמקדת בפלטפורמת פרסום דרך רשתות חברתיות ומאפשרת למפתחי אפליקציות להגיע לתוצאות טובות יותר באמצעות פרסום נכון.

יעילות מרבית

שמה של החברה הוחלף בשנת 2011 כשמשמעותו של השם החדש הוא פרודוקטיביות ויעילות. מעבר לכך שהחברה רואה את עצמה פועלת ביעילות מרבית גם הפיתוחים שלה (והרכישות שהיא ביצעה) נותנים כלים למשווקים ומפרסמים שמגבירים את היעילות של כל פעילות שלהם.אחד מפיתוחי החברה, Codefuel, משמש היום יותר מ 260 אלף מפתחים, מפרסמים ומוצאים לאור כשהפיתוח מאפשר לכל אלו לבצע ניטור נתונים, ניתוח המידע ובהתאם אופטימיזציה של התקנת אפליקציות. עבור משתמשי הקצה פיתחה החברה מגוון מוצרים ובהם Incredimail, SmileBox, Violet.

אחריות חברתית

חברת פריון תורמת לקהילה באופן ישיר ועקיף. החברה תורמת 2% מהרווח הנקי שלה חזרה לקהילה ומאפשרת לכל עובד להשקיע בכל שנה 40 שעות עבודה בפעילות למען הקהילה. החברה תומכת בפרויקטים חברתיים התנדבותיים מגוונים הכוללים אריזת משלוחי מזון וסיוע בבתי ספר מקומיים.