רוכבי הדו-גלגלי יוצאים למסע מחאה בן שלושה ימים נגד העלאת תעריפי הביטוח. באופן סמלי, המסע יתקיים לאורכה ורוחבה של מדינת ישראל, במטרה לעורר את דעת הקהל ומודעות הציבור לרכב הדו-גלגלי, ולהמשך המאבק להורדת תעריפי הביטוח הגבוהים שהושתו עליהם

כלים

בתום שבועות ארוכים של הפוגה, יתחדש מחר מאבק רוכבי הכלים הדו-גלגליים נגד החלטת המפקח על הביטוח, להעלות משמעותית את תעריפי הביטוח לרוכבי הדו-גלגלי. לאחר שעלו עם הכלים הדו-גלגליים לכנסת, הפגינו מול משרדי הממשלה, חסמו את כביש מספר 1 ואת נתיבי איילון, רוכבי הדו-גלגלי החליטו לחדש את מאבקם בהחלטה, הפעם ביתר שאת.

הרוכבים יצאו ביום ד' הקרוב (31.3.10) בשעה 9:00 בבוקר, למסע הגדול ביותר שהובילו עד כה תחת הסיסמא 'מסע האופנועים הגדול מעבדות לחירות', כשאליהם יצטרפו גם חברי כנסת המזדהים עם מאבקם. המסע יחל מגני יהושע לעפולה, טבריה, כרמיאל, חזרה לינה בחיפה. בלילה תיערך מסיבה בחוף דדו מסעדת סאן ביץ מ-19:00בערב שתהיה פתוחה לציבור.

ביום חמישי, היום השני למסע, יצאו הרוכבים מחיפה לחדרה, נתניה, כפר סבא, ירושלים, בית שמש ובאר-שבע, שם יישארו ללון ובשעה 19:00 יקיימו את המגה-אירוע – 'מאירים את הנגב'. ביום השלישי יצא המסע לאשקלון, אשדוד ויסתיים בנקודת המוצא בגני יהושע בהפנינג סיום מטריף.

באופן סמלי, המסע יתקיים לאורכה ורוחבה של מ "דינת ישראל">דינת ישראל , במטרה לעורר את דעת הקהל ומודעות הציבור לרכב הדו-גלגלי, ולהמשך המאבק להורדת תעריפי הביטוח המופרזים שהושתו עליהם. למסע שיימשך שלושה ימים ברציפות נרשמו כבר אלפי רוכבים ובכל שלב ייקחו בו חלק מאות אופנועים שירכבו בכבישי הארץ.

"ניסים בנימין">ניסים בנימין מראשי מטה המאבק להורדת תעריפי הביטוח וממארגני המסע אמר: "מטרת המסע היא להביא להתעוררות בקרב מקבלי ההחלטות במדינת ישראל שיבינו שלא ניתן להשית על סטודנט שקונה קטנוע ב-2,000 ₪ מס ביטוחי בגובה 6,000 ₪ לכל שנה, סכום השווה לחצי משכר הלימוד באוניברסיטה" .

עוד נמסר כי המטה רכש מצות שמורות מיוחדות מבית חב"ד שיחולקו במהלך המסע בנקודות שיארחו את הרוכבים, כסגולה לשמירה על חיי הרוכבים במדינת ישראל.

לפני מספר חודשים הקימו רוכבי הדו-גלגלי את מטה המאבק שלרוכבי הכלים הדו-גלגליים בישראל, בשיתוף היבואנים הגדולים בענף. המטה חרט על דגלו מטרה לסכל את ההעלאה הדרסטית בתעריפי ביטוח החובה לכלי רכב דו-גלגליים.

בארץ למעלה מ-100 אלף משתמשים בכלים דו-גלגליים. בהתאם להצעת המפקח על הביטוח, החל מה-1 בנובמבר נכנס לתוקף תיקון בתעריפי ביטוח החובה, שהביא להעלאת תעריפי ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי בשיעור שבין 25% ל-50% בהשוואה לתעריף הקיים היום.

במטה המאבק אומרים כי העלאת תעריפי הביטוח מהווה פגיעה קשה בשכבות החלשות, כיוון שמרבית הרוכבים הינם צעירים, אשר לא יוכלו לעמוד בתעריפים החדשים. מטרת המאבק היא להביא להכרה בחשיבות החברתית, הסביבתית והכלכלית וקביעת תעריפי ביטוח סבירים והגיוניים.

ראשי המאבק תובעים עוד לבטל את קרטל חברות הביטוח ולפתוח את שוק ביטוחי החובה לתחרות חופשית; להחזיר את ה'פול' למימדיו הטבעיים ולבטל את המונופול בביטוח; וכן להגביל את כוחו של המפקח על הביטוח כגורם יחידי שמנחית גזירות כלכליות וחברתיות.