Olympus_E-LP1_smallבאירוע עיתונאי של חברת אלודה, יבואנית מצלמות אולימפוס בארץ, במעמד מנכ"ל אולימפוס אירופה, נצ'ו אביה (Nacho Abia), סמנכ"ל אולימפוס אירופה, דומיניק פפנהיים, מנכ"ל אלודה, דוד אלון, ובכירים נוספים בחברה, הושק היום ליין המצלמות החדש של אולימפוס לשנת 2010 ונחשפו לראשונה בישראל שתי מצלמות חדשות ממשפחת ה-PEN, משפחה העומדת היום בקצה פירמידת החידושים בטכנולוגיית הצילום הדיגיטלי העולמית. מצלמות ה-PEN הן מצלמות דיגיטליות במראה רטרו המבוססות על גוף מצלמת SLR אך ללא מראות ופריזמות ועם עדשות מתחלפות בפורמט מיקרו ארבעה שלישים (Micro Four Thirds) המשלבות בין איכות מצלמת SLR ופשטות השימוש של מצלמה קומפקטית. ה- E-P1, המצלמה הראשונה בסדרה, הושקה בשנה שעברה, 50 שנה אחרי שהוצגה מצלמת ה-PEN המיתולוגית שעשתה היסטוריה בשל גודלה הקומפקטי ופשטות ההפעלה שלה והציבה סטנדרטים חדשים בעולם הצילום

 

 

כלים

 שני הדגמים שנחשפו לראשונה בישראל הם ה- E-P2 וה-E-PL1. ה-E-PL1 מספקת לצלם החובב איכות ריפלקס במצלמה קטנה מבלי לאבד את פשטות השימוש של המצלמות הקומפקטיות. היא מאפשרת צילום באיכות וידיאו HD מקצועית, כולל זום תוך כדי הסרטה. המצלמה מאפשרת חיבור בעזרת מתאם לרוב העדשות הקיימות היום בשוק, כמו גם יכולת להגדיר את כל הפרמטרים של הצילום כמו: ISO, צמצם, מהירות צמצם ואיזון לבן. מצלמת ה- E-P2 המורכבת והמסיבית שומרת על נאמנות לעיצוב הישן, מציעה יותר כפתורים לשליטה ישירה, עינית אלקטרונית חדה באופן יוצא דופן והניתנת לצידוד, וכמו ה-E-PL1 מצוידת ביציאה לאביזרים שמאפשרת, למשל, חיבור מתאם להקלטות קול מקצועיות.

מנכ"ל אולימפוס אירופה אביה פירט את תחומי פעילותה של אולימפוס בעולם וציין כי מכירותיה של החברה בשנת הכספים 2008-2009 הסתכמו ב-10 מיליארד דולר. הוא אמר כי משפחת Mju של אולימפוס היא מממשפחות המצלמות הפופולאריות והנמכרות בעולם והעריך כי בתוך חמש שנים תירשם התכנסות בין מצלמות הסטילס והוידיאו. הוא גם העריך כי קטגוריית המשתמשים החדשה שיצרה אולימפוס עם כניסת ה-PEN תתרחב מאוד בשנים הקרובות.

אביה, בביקורו הראשון בארץ, ציין כי "כל מצלמה רביעית הנמכרת בישראל היא מצלמת אולימפוס והביע שבעות רצון מפעילות אלודה בישראל ומנוכחותה החזקה בשוק. לדבריו, אלודה היא אחת מהשותפות הבכירות של אולימפוס ונתח השוק של אולימפוס בישראל הוא בין חמשת הגבוהים בעולם.  

דוד אלון, מנכ"ל אלודה, הוסיף נתונים על הפעילות המקומית של אולימפוס בישראל וציין כי על פי ההערכות עומד נתח השוק של אולימפוס בישראל על למעלה מ-20%. אלון אמר כי גודלו של שוק הצילום בישראל בשנת 2009 עמד על כ-200,000 יחידות בשנה, כשתחום מצלמות הריפלקס תפס נתח של 4%. לדברי אלון, התכווץ בשנת 2009 שוק הצילום המקומי בפחות מ-10% לעומת 2008 במונחי יחידות. עם זאת, נשמר, לדבריו, המחיר הממוצע למצלמה, והוא עומד על כ-1000 שקל בממוצע ליחידה.

אלון הזכיר עוד כי מצלמות אולימפוס הן היחידות בשוק הישראלי המדברות עברית (תפריט בעברית) ואמר כי אין אף חברת צילום שהחליטה שהשוק הישראלי חשוב כל כך בשבילה. "זוהי הוכחה למחויבות של אולימפוס לספק מוצר ושירות איכותייים לקהל בישראל".

באירוע הוצג ליין המצלמות החדש של אולימפוס לשנת 2010 והוצגו לראשונה בארץ מצלמות הדגל של אולימפוס מקולקציית 2010. בין היתר נחשפו ה-SP-800UZ, מצלמת האולטרא-זום הראשונה בעולם עם זום אופטי כפול 30 המאפשרת צילום וידאו באיכות HD, וה-Mju Tough 8010, המצלמה הקשוחה בעולם - חסינה למים עד עומק 10 מטר, לנפילות מגובה של עד 2 מטר, לכובד משקל של עד 100 ק"ג ולקור של עד מינוס 10- מעלות, עם זום כפול חמש ואיפיון Tap Control המאפשר העברת תפריטים בנקישה על המצלמה.

אודות קבוצת אלודה

מאז הקמתה, שמרה החברה על קצב גידול של 30%-25% לשנה. מחזור המכירות השנתי לשנת 2010 צפוי להגיע ל- 100 מיליון ₪. צוות התמיכה של אלודה הוסמך לתקן ISO 9002 עבור הישגי איכות. בין 3,000 לקוחותיה של אלודה: צה"ל, אוניברסיטאות וגופים ממשלתיים, משווקי מחשבים, חנויות צילום, וחנויות רשת גדולות בישראל כמו גם אתרי מסחר באינטרנט. אלודה מעסיקה 50 עובדים וממוקמת בתל-אביב.