בעקבות ביטולי הטיסות בשל האפר הוולקני המועצה לצרכנות קוראת לכל הנוגעים בדבר ולרשות שדות התעופה, לחב' תעופה ולסוכני הנסיעות להיערך על מנת לסייע לצרכנים שנמצאים בחו"ל ולצרכנים בארץ שטיסתם בוטלה, כדי למסור להם את המידע הנחוץ וסיוע כדי להקטין את הנזק

כלים
במועצה לצרכנות קובעים כי האירוע מהווה כוח עליון שמאפשר לחברות הביטוח לשלול את אחריותן. ועל כן, יש לבחון כיצד חברות התעופה מתארגנות. על פי הפרסומים, חברות התעופה מאפשרות לרוכשי הכרטיסים לקבל את כספם בחזרה ללא דמי ביטול. על כן, ממליצה המועצה לצרכנות לפנות לאתרי האינטרנט ונציגי חברות התעופה בחו"ל או בארץ כדי לוודא כיצד ניתן לקבל החזר כספי.

לגבי נוסעים ישראלים שנמצאים בשדות תעופה בחו"ל, הרי שבדרך כלל חברות התעופה אינן מפצות את הנוסעים בגין הוצאות אש"ל. אף הדירקטיבה האירופאית אינה מחייבת פיצוי במקרה של כח עליון כפי שאירע במקרה זה. ועל כן, הנוסעים נושאים בחלק מההוצאות כפי שאירע במקרה זה.

צרכנים אשר רכשו חבילות נופש והטיסה היתה אמורה לצאת בימים אלו לא יקבלו את התמורה, עבורה שלמו. על כן, המועצה לצרכנות סבורה כי על סוכני הנסיעות לפעול בהקדם על מנת לסייע לצרכנים לקבל החזר כספי חלקי לפחות, הן מול חברות התופעה והן מול ספקי השירותים בחו"ל על מנת לקבל החזר לפחות חלקי. ולמשל בדרך של פניה לספקים בחו"ל לביטול מלון, שכירות רכב, הופעות וכו'.