כלים

ארגון "מגמה ירוקה" ועמותת "תחבורה היום ומחר" פנו לשר הפנים, אלי ישי, שלטענתם "שוב מכבה שריפות במקום לטפל בבעיית התחבורה הציבורית שהולכת וגדלה." הארגונים דורשים את תגובתו באשר לאי יישומן של תקנות עליהן חתם לפני כשנתיים, שנועדו לפתח ולתמוך בהפעלת מערכת תחבורה ציבורית משוכללת על ידי צמצום התקן למקומות חנייה באזורי מגדלי משרדים. לטענת הארגונים הירוקים, השר נכנע ללחצי אנשי הנדל"ן ודוחה את יישומן

פעילי מגמה ירוקה(אתר הארגון)

עדי קטיעי, דוברת ארגון "מגמה ירוקה" בת"א, מסבירה: "שר הפנים, מר אלי ישי, משהה ומעקב את פרסומן של תקנות שאושרו בעבר. תקנות אלו מעודדות את הציבור להשתמש בתחבורה ציבורית כתוצאה מצמצום התקן במקומות חנייה השמורים למגדלי משרדים, מסחר ותעסוקה. הסיבה שהשר אינו מחיל את פרסום התקנות וכתוצאה מכך את מימושן, הינה לחצים אשר מופעלים עליו מצד אנשי הנדל"ן.

אנשי הנדל"ן, פונים אליו בדרישה לדחות את התקנה ולמנוע את הפחתת מקומות החניה כדי לשמור על האינטרסים הפרטיים, שלהם ושל היזמים בבנייה. השר שוב מנסה לכבות שריפות ולא בהצלחה מרובה. כלומר, במקום למנוע מחדלים עתידיים בתחום האקולוגי, זיהום אוויר ומחדלים שנוגעים בצורך בהפחתת מספר כלי הרכב בישראל. אלי ישי מחזיר "עטרה" ליושנה וממשיך לכבות שריפות נקודתיות ובמקביל מלבה שריפה גדולה ושמה: התחבורה הציבורית בישראל."

תמר קינן, מנכ"ל ארגון 'תחבורה היום ומחר', מסבירה: "מטרת תקני החניה החדשים היא להסדיר באופן הדרגתי את ההתבססות על תחבורה ציבורית במרכזי הערים. זהו צעד הכרחי להפחתת השימוש ברכב הפרטי, באזורים בהם ניתן שרות תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה. תקני החניה נקבעו על-ידי מוסדות התכנון וזכו לתמיכה ואישור של משרד התחבורה והמועצה הארצית לתכנון ובנייה. עצירת התהליך לאחר חתימת השר על התקנות, מעוררת תמיהה- הן ברמה המקצועית והן ברמת המינהל התקין".