כותב שורות אלו שימש בעבר כחבר המועצה המקומית באריאל. עוד קודם לכן היה ממקימיי הישוב תלם בדרום הר חברון ואף שרת כיו"ר ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר. דעתי האידיאולוגית לא השתנתה כהוא זה משחר נעוריי. האמנתי ואני עודני מאמין בזכותו של עם ישראל לארץ ישראל. לכל תל, גבעה, הר וגיא בכל חלק מחלקי הארץ כולל ואולי בפרט ביהודה ושומרון

כלים

דווקא מתוך אמונה פנימית עמוקה זו ומתוך אהבה לארצנו הדואבת, אני קובע באופן הנחרץ ביותר: כן, לשבור לפושעים היהודים המכים בחיילי צה"ל את העצמות.... כמטפורה כמובן.....

מפגע יהודי חמור בעיני שבעתיים ממפגע ערבי. היותו של המפגע הערבי אויב ברורה לנו והצורך להתמודד מולו ולהכריעו מובנת ואיננה מייצרת כל ספקות בציבור הישראלי.

אך קיומו של מפגע ופושע יהודי, אח לנו, הקם לפעולותיו ממניעים הנטענים על ידו כאידיאולוגיה ציונית, מבלבלת אותנו ומטשטשת אצלנו את בהירות המחשבה והפעולה ביחס אליו.

לכן, יש צורך בשימוש בדוגמא פשוטה להמחשת הנושא. הרואה מולו אדם מבצע מעשה רצח באדם אחר על לא עוול בכפו, מבין מיד כי נעשה כאן מעשה פשע חמור ביותר, אין זה משנה כלל וכלל לעניין הבנתו זו אם הרוצח הוא אחיו של המתבונן או שכנו.

ובהתאמה לעניין שבו עסקינן אין זה משנה אם הפושעים המתרוצצים ומכים בחיילי ומפקדיי צה"ל הם אחים-יהודים או רק שכנים-ערבים, הם פושעים !

טמטום ממשלתי

הטמטום המחשבתי אצל הממשלה בעניין זה, נובע מחוסר היכולת להפנים את הנסיבות המשתנות בהתנהגות של קומץ סהרורי והזוי מבין המתנחלים. טמטום מחשבתי זה מונע מהממשלה התאמה של דרך הפעולה למציאות שהשתנתה, ואי התאמה נדרשת זו מבלבלת את הציבור הישראלי. ולמה הכוונה?

כל מהותו וקיומו של צה"ל היא הגנה על המולדת מפני אויב. האויב יכול להיות צבא זר או מחבל אשר איננו אזרח ישראלי (!) (להלן: "אויב") מתנחל מתפרע ופוגע הינו אזרח ישראל ולכן בהגדרה הוא פושע. לא אויב.

כל פושע אזרח ישראלי, בכל מקום בו ממשלת ישראל הינה הריבון בשטח (כלומר, מדינת ישראל כולה לרבות השטחים בהם אנו נוכחים ביהודה ושומרון) צריך להיות מטופל אך ורק באמצעות משטרת ישראל. החיכוך וההתעמתות בין הצבא לפושעים יהודים אזרחי ישראל איננו נכון ומזיק.

בדיוק, כפי שרוצח בעל אזרחות ישראלית החי בהתנחלות היה מטופל ונעצר על ידי המשטרה לצורך הבאתו למשפט, כך אף צריכה להיות התמודדות רשויות המדינה מול פורעי חוק יהודים אזרחי ישראל בהתנחלות או מאחז זה או אחר.

רק בהבחנה חדה וברורה זו יוכל הציבור הישראלי לתמוך, לחזק ולעודד את המתנחלים מגשימי הציונות העכשווית החיים בשטח.

כן, לשבור!

בלא להתייחס למקום ספציפי זה או אחר, שבנו ליהודה ושומרון על מנת שלא ללכת מהם עוד לעולם. אין דרך מזיקה יותר לשאיפה זו מהערעור על מוסדות המדינה ותקיפה פיזית של המייצגים את חייליה ¬- צבא העם.

כל אם עבריה רואה בכל חיל וחיל ובצדק, כאילו הוא בנה ממש, והפגיעה בחיל צה"ל טוראי או מח"ט מתפרשת אצלה כפגיעה בבנה הפרטי. רק לאחרונה חזינו בפרץ הרגשות של הציבור הישראלי על אימותיו ואבותיו כלפי פדיונו משבי של חיל צה"ל גלעד שליט. היש צורך בהסבר נוסף לתחושה זו של הציבור?

לכן, חובה דווקא על המאמינים כמוני בזכותנו הנצחית על הארץ לקרוא ליד תקיפה (באמצעות משטרת ישראל) כלפי כל אזרח ישראלי הפוגע באזרח ישראלי אחר בכל מקום לרבות ביהודה ושומרון.

למתפרעים פוגעים מעין אלו צריך לשבור את העצמות! כמטפורה כמובן... כן, גם למען יראו ויראו וכך לא יעשו!

הכותב, יואב בלום, הוא חבר מרכז הליכוד ופובליציסט. שימש בעבר כחבר המועצה המקומית באריאל. עוד קודם לכן היה ממקימיי הישוב תלם בדרום הר חברון ואף שרת כיו"ר ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר