מעל לחצי מהציבור בעד החרמת חנויות צעצועים המדירות ילדות ממודעות פרסומת. בעקבות גל מודעות פרסומת לתחפושות לפורים בהן נמחקו פנים של ילדות או שלא היו ילדות כלל: סקר מכון סמית לעמותת חדו"ש מגלה ש-51% מהציבור תומכים בהחרמת חנויות שמפרסמות מודעות מדירות

רשתות גדולות ומובילות בתחום הצעצועים והתחפושות, "צעצועי הפיראט האדום" ו"כפר השעשועים" פרסמו לקראת פורים מודעות בהן טושטשו פני ילדות או שהן הועלמו לחלוטין מהמודעות. סקר שערך בשבוע שעבר מכון סמית עבור עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון מגלה כי 51% מהציבור היהודי בישראל תומכים בהחרמה של רשתות הצעצועים המפרסמות מודעות מדירות.

השאלה שנשאלה היתה: "לקראת פורים מפרסמות חנויות צעצועים פרסומות בעיתונות החרדית ובאמצעים אחרים שבהן תמונות של ילדות שפניהן מטושטשות או מודעות שבהן רק תמונות של בנים. יש הדורשים להחרים חנויות אלה ולא לקנות בהן. האם את/ה תומך/ת או מתנגד/ת לדרישה זו"?

בין התומכים בהחרמת החנויות המדירות: 62% מעולי חבר העמים, 66% מהאוכלוסייה החילונית ו-55% מהאוכלוסייה המסורתית. אפילו במגזר החרדי (7%) והדתי (11%) נשמעו קולות בודדים הקוראים להחרמת הרשתות המדירות.

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה ש"אולי תוצאות הסקר יגרמו לכך שבחנויות צעצועים שמוחקות ילדות מהמודעות כמו כפר השעשועים יבינו שגם ללא חרדים יש רגשות. עד אז, יש לקוות שהציבור ידיר עצמו מחנויות כפר השעשועים והרשת תלמד את הלקח באמצעות הקופה".

הנושא עלה מחדש לכותרות לפני כשבוע כאשר רשת "כפר השעשועים" טשטשה את פני הילדות בפרסומיה. בעקבות הפרסום בדף הפייסבוק של עמותת חדו"ש , פנו לקוחות זועמים רבים לרשת באמצעות דף הפייסבוק שלה בדרישה לשנות את המודעות ולהתחייב שהתופעה לא תחזור. הרשת פרסמה התנצלות לקונית, אבל לא התחייבה שלא תפרסם עוד מודעות מדירות. במודעות חדשות שפרסמה הרשת הודרו הילדות כליל.

לדברי רגב, "המודעות החדשות מלמדות שברשת לא הפנימו את הלקח מהסערה שפרצה בעקבות מחיקת פני הילדות. במקום להסיק מסקנות ולפרסם מודעות שוויניות הם מחפשים קומבינות נלעגות דוגמת מחיקת הילדות כולן ומוכנים להעליב ולהשפיל מילוני נשים בכדי לרצות ציבור קיצוני קטן".