כלים

אתר בָּייזֵר www.Buyzer.co.il, לוח הקונים הראשון מסוגו באינטרנט וסטארט-אפ ישראלי חדש, מציג מהפיכה צרכנית משלו ותפיסה חדשה המבוססת על הסיסמה "תתחילו לחשוב הפוך"

איך פועל המיזם: אם עד כה הקניות בשוק הקמעונאות ומוצרי הצריכה ב"עולם האמיתי" ובאינטרנט התנהלו על פי השיטה בה הקונים חיפשו את המוצר ואת המקום הנכון לרכוש אותו, הרי שאתר Buyzer.co.il מציג תפיסה חדשה לפיה הצרכן נשאל מה הוא מבקש לקנות, ובעלי העסקים הם ש"מוצאים" את הלקוח ופועלים כדי לאתר את המוצר הטוב ביותר עבורו במחיר הרצוי לו. לאחר מכן הם מגישים לו הצעות תואמות באמצעות האתר.

בסופו של התהליך מקבל הצרכן הצעות ממוקדות התואמות את הביקוש שהגדיר, ובאפשרותו להחליט אם ליצור קשר עם אחד או יותר ממגישי ההצעות. עד אז פרטיו אינם חשופים כדי לשמור על פרטיותו ונוחותו. הקונה גם יכול "להתמקח" עם המוכר, לציין שהמחיר יקר עבורו ולבקש תנאי קניה טובים יותר.

Buyzer הוא אתר חינמי שפועל בניגוד לצורת המסחר הנהוגה כיום. האתר הושק במטרה להוות לוח קונים אמיתי ופלטפורמה צרכנית שיווקית ראשונה מסוגה בארץ ובעולם ורשומים בו מאות חברות, עסקים, יבואנים, ספקים ומשווקים המבקשים להתחרות על הצרכן, כאשר כל עסק המבקש למכור דרך האתר מתבקש לחתום על אמנת שירות הוגן קפדנית. כתוספת לכך, האתר מאפשר לצרכנים לדרג מוכרים שמציעים הצעות לא רלוונטיות וכך ליצור "תרבות מסחר" אחרת. המטרה הסופית היא לאפשר לצרכן למצוא את המוצר המתאים – במינימום מאמץ והתרוצצות.

למרות היותו זירת מפגש בין מוכרים לקונים, בייזר מכוון לפני הכל לצרכנים, וכבר מהעמוד הראשי מתחיל תהליך המוביל את הגולש ומסייע לו להגדיר ביקוש באמצעות ממשק נוח ש"מתאים" את עצמו לבחירות המתבצעות און-ליין ומדריך אותו, גם ע"י טיפים, עצות ומדריכי קניה.

לדברי גיא זווילי, מייסד האתר, "בייזר מציג חשיבה אחרת, אחרי אתרי המכירות האינטרנטיים ואתרי הקופונים והדילים. למעשה יצרנו פלטפורמה חדשה שבה הצרכן לא חייב להיות אובד עצות, לשבור את הראש ובסופו של דבר לרכוש מוצר שהוא לא בטוח שהוא הטוב ביותר עבורו. בייזר מסייע לו להגדיר מה הוא מחפש, ואז לבחור ממי לקנות, מתי לקנות ובאיזה מחיר, תוך השוואה בין הצעות אמיתיות, והכל בלחיצת כפתור מבלי שיצטרך לצאת מהבית ולכתת רגליים בין החנויות."

Buyzer טוב לצרכנים - ולמוכרים

מחקרי שוק שנערכו מראים כי כ-75% מהצרכנים בוחנים מוצרים באינטרנט, אבל רובם מעדיפים לגשת פיזית לחנות (אוף-ליין) ולקנות שם את המוצר. אתרBuyzer משנה את כללי המשחק ומביא את החנויות מהשטח, מהרחוב, עד הלקוח, שמצידו נמצא בעמדת כוח המאפשרת לו להתמקח, להשוות ולהחליט ממי לקנות, בכמה ומתי. כך מהווה בייזר ערוץ התקשרות ישיר בין קונים למוכרים.

להקמת הפרוייקט גייס זוילי את ירון אחר, לשעבר סמנכ"ל Ynet ומי שהקים וניהל את אתר הלוחות Winwin והיום מנכ"ל "קיוון אחר" המציעה שירותי תכנון והקמת מיזמים עבור אחרים. האחרון הביא עימו ניסיון עשיר בשוק הדיגיטל המקומי וסייע להעמיד מוצר שאפתני ובעל מטרות מסחריות ושיווקיות ברורות.

"בייזר הוא בעצם מענה לעומס ההיצע שהצרכן חשוף לו היום," אומר ירון אחר, "האפשרות לצאת עם המוצר שאתה בדיוק רוצה בלי להזדקק לונטולין בסוף היום – מצטמצמת

הצרכן נדרש להשוות מחירים, לקרוא חוות דעת ומדריכים, לגשת לחנות למדוד ולמשש, ואחר כך לבדוק שוב שלא 'נדפק'. בסופו של יום, במקום ללכת לאיבוד בין הררי המידע שמציפים את הצרכן, מה שנדרש ממך הוא לבוא בערב, לפתוח את בייזר ולמיין את ההצעות שמחפשות אותך, במקום להיפך. מהצד השני, עבור המוכרים בייזר הוא 'גן עדן של קונים'. במקום לחכות מאחורי הדלפק הגדלנו את אולם התצוגה שלו ואפשרנו לו לנהל דיאלוג עם הקונה ולשכנע אותו – דרכנו".

בייזר מאפשר גם זירה ישירה בין הצרכנים עצמם, בעיקר במוצרי יד שניה, בה יוכל כל אדם המעוניין להיפטר ממוצר שברשותו – לחפש לעצמו קונה, במקום לפרסם מודעת מכירה באתר לוחות רגיל. היתרון שבא לידי ביטוי ב'בייזר' , לדברי גיא זוילי, הוא שאין כיום שום אתר שהליבה העסקית שלו היא מאגר המרכז את הביקושים והצרכים של קונים באשר הם, הפתוח לכל מוכר או מוכר פוטנציאלי.