dash7_smallאחרי שבשנה האחרונה צירפה חברת ארקיע לצי המטוסים שלה שני מטוסים חדשים, ובהמשך למדיניות חידוש צי המטוסים והוצאת מטוסים ישנים, נפרדה השבוע החברה מחמישה מטוסי הדאש 7 הותיקים ששירתו אותה נאמנה משך עשרות שנים והיו לאחד מסמליה. צעד זה ממצב את ארקיע כחברת התעופה עם המטוסים החדישים ביותר בישראל וממוצע גיל מטוסים של 7 שנים – צעיר בכל קנה מידה עולמי.

כלים
לפני כ-30 שנה, בשנת 1981, הגיע מטוס הדאש 7 הראשון לחברת ארקיע ונקרא בשם "אילת". המטוס נחנך בטקס ממלכתי בראשות ראש הממשלה דאז, מר מנחם בגין ז"ל. שאר מטוסי הדאש 7 שהגיעו במהלך שנות השמונים היו למטוסי הדגל של ארקיע במשך שנים רבות בטיסות הפנים ארציות של החברה. בשיא הפעילות מנה הצי 12 מטוסים ובכך הייתה ארקיע לחברה הגדולה בעולם המפעילה מטוסים מסוג זה.

לפני כעשור החלה ארקיע להחליף את הצי המתיישן במטוסי ATR 72-500 חדישים. החברה רכשה 4 מטוסים מהיצרן ולפני כחודשיים מטוס נוסף חדש. עבור נוסעי ארקיע לאילת ותושבי הערים סביב שדות התעופה, הטיסה במטוסים החדשים הינה נוחה יותר, קצרה יותר ומדובר במטוסים שקטים, אמינים וידידותיים לסביבה. מטוסי הדאש 7 , בהם טסו במהלך השנים מיליוני נוסעים, שירתו את ארקיע ואת ציבור הנוסעים בשלל יעדים כשהמרכזי בהם לאורך השנים היה אילת, כמו גם יעדים רבים בישראל כגון ראש פינה, קרית שמונה, יטבתה, ים המלח ויעדים קרובים כמו האיים היווניים. כיום מונה צי המטוסים של החברה שני מטוסי בואינג 757-300 ומטוס אמבראר 195AR המשמשים לטיסות בינ"ל ברחבי אירופה. בנוסף, מחזיקה החברה בחמישה מטוסי ATR 72-500 המשמשים אותה לטיסות פנים ארציות ובינ"ל במרחב המזרח התיכון ואיי יוון.

ניר דגן, משנה למנכ"ל ארקיע מסר "ארקיע מתכננת להמשיך ולהרחיב את צי מטוסיה תוך מתן דגש על קניית מטוסים חדשים, נוחים ויעילים ובנוסף מתכוונת להרחיב את מגוון יעדי החברה בחו"ל.