כלים

בפגישה עם נציב כבאות והצלה ראשי רב טפסר שחר אילון הובהר כי הימצאותה של אור עקיבא בין שני כבישים שהם עורקי תחבורה עמוסים מצדיקה ומחייבת הקמת תחנת כיבוי שתחסוך חיי אדם

"אני רואה את הדרישה להקמת תחנת כיבוי באור עקיבא כמוצדקת בעין מקצועית. נעשה הכל הכל שעוד בשנת 2012 תתחיל הנחת יסודות לתחנת כיבוי באור עקיבא " כך אמר רב טפסר שחר איילון, מפקד מערך הכיבוי של ישראל בביקור שערך באור עקיבא. "מתחילת כניסתי לתפקיד פתחתי 7 תחנות ואני פועל בכל הכוח לפתיחת תחנות נוספות עם דגש לערים הנמצאות בצמתי הצלה חשובים כמו אור עקיבא."

נציב כבאות והצלה הנכנס, ביקר באור עקיבא לישיבת עבודה בנושא הקמת תחנת כיבוי באור עקיבא. בפגישה נכחו ראש העיר, שמחה יוסיפוב, ראש עיריית פרדס חנה כרכור, חיים געש המשמש כיו"ר איגוד ערים לכיבוי והצלה, בכירי העירייה ובכירי מערך הכיבוי.

את הדיון פתח חיים געש. הוא מסר סקירה מקצועית על פעילות ארגון כיבוי והצלה האזורי ומהלכה דרש להקים לאלתר תחנת כיבוי והצלה באור עקיבא, כפי שהעלה ראש העיר, יוסיפוב.

געש העלה נתונים כי הזנקה של רכב הצלה לכביש החוף, כביש מספר 2 ולכביש חיפה תל אביב הישן כבש מספר 4 היא איטית ועמוסה בפקקים דבר שיכול לעלות בחיי אדם בעת תאונה חמורה או כאשר רכב עולה באש לדוגמא.

הבטיח נציב כבאות והצלה שחר אילון לפעול לפתיחת תחנת קבע במסגרת שירותי כבאות והצלה באתר מיוחד בשכונה הצפונית של העיר. אילון הבטיח לגייס את תקציב הדרוש לפרוייקט . איגוד הערים מצדו הבטיח להשתתף בעלות של 50 אחוז מעלות התחנה. יוסיפוב וגעש הבטיחו כי יפעלו להסרת כל מגבלות וחסמים ביורוקרטים על מנת לזרז את הליכי הבנייה של התחנה.

ראש העירייה, שמחה יוסיפוב, נתן לשחר איילון סקירה היסטורית על העיר והתעכב במיוחד על הפיתוח המואץ שעוברת אור עקיבא. "אם ניקח בחשבון טווח של עשר שנים בלבד", הזהיר יוסיפוב "יהיו באור עקיבא למעלה מ40.000 נפש ומספר לא מבוטל של מבנים בני 20 ו 25 קומות. הדבר בהחלט מצדיק הקמת תחנה כבאות והצלה שתיתן מענה לשריפות ותאונות דרכים באזור. בקרוב תוקם בעיר תחנת מד"א ואני מאמין שנשכנע גם את המשרד לביטחון פנים להקים תחנת משטרה בעיר."

מפקד כבאות והצלה אמר כי לפי כל קריטריון של מספר כבאים וכבאיות לנפש אור עקיבא זכאית לתחנה.  יוסיפוב הראה את תכנית העיר למערך החירום שכוללת תחנת כיבוי, תחנת מד"א ומוקד משטרתי כולם באותו איזור ובעלי עם נגישות לכבישי הגישה ולכבישים המהירים כולל כביש 6 שממזרח.

בישיבה נכח גם טפסר יששכר תואמי מפקד תחנת הכיבוי בחדרה שגיבה את דברי שני ראשי הערים. הוא הדגיש כי רכבי ההצלה היוצאים מחדרה נתקלים בפקקים כבדים בשל מערכת הרמזורים המקיפה את העיר וזאת בכל הקשור של הקפצה לכיוון צפון. עוד אמר כי מבני החינוך גני ילדים ומבני ציבור באור עקיבא מחייבים מקצועית מענה מסודר בתחנת המשך שתופעל בישוב.

חיים געש התחייב להגיש תוכניות גמורות ומאושרות בכל זמן שידרש והדגיש כי גם בעיות של אישור וקבלת התכנית לא תהיינה כיוון שהוא ישתמש בתכנית קיימת בזיכרון יעקב, תכנית שכבר עברה את כל האישורים.

גם בנושא התקציבי הודיעו שני ראשי העיריות כי אם מערך הכיבוי וההצלה יתן את חלקו לא תהיה בעיה כספית מצידם ובלבד שנושא של מרכז ההצלה העירוני יצא לדרך. שמחה יוסיפוב אף העריך כי ברגע שאחת משלוש התחנות מד"א משטרה או כיבוי תוקם תהיה פריצת דרך לכל היתר.

"למעשה אנו ערוכים ומוכנים וממתינים לאישור שלך" סיכם יוסיפוב "את בעיית לחץ המים פתרנו כבר וכיום יש לחצי מים של של 7 אטמוספרות שהוא ברמה העונה לדרישות מכבי האש".

שחר איילון הוסיף כי משהוסכם על הצורך בהקמת התחנה והושגו התקציבים לבנייתה עדיין נושא אישור התקנים של כוח אדם מצריך פיתרון. "חרף כל ההבטחות עדיין אנו נתקלים בקשיים תקציביים. כל הנושא נתון להחלטת האוצר. עם זאת אני בטוח כי התחנה תקום עד שנת 2013 ".