בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים ונפגע יהיה זכאי לקבל פיצויים מחברת הביטוח, כאשר סכום הפיצויים אותו הוא יקבל יהיה תלוי בכמה רכיבים. אחד הרכיבים שבהתאם אליהם יקבע סכום הפיצויים הוא: כאב וסבל כתוצאה מתאונת דרכים. אם אתם תוהים מהי המשמעות של הרכיב המדובר וכיצד הוא מסייע בקביעת סכום הפיצויים בתביעה מעין זאת, כדאי שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.

כלים

 

כאב סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים- מה חשוב לדעת?

כאב וסבל כתוצאה מתאונת דרכים הם אחד הפרמטרים אשר בגינו נקבע סכום הפיצויים שחברת הביטוח תשלם לאדם בגין תביעתו. מדובר בנוסחה לחישוב אשר נגזרת מחישוב פיצויים בשל נזק שאינו נזק ממון התשל"ו 1976. סכום הפיצוי ישתנה בין היתר בהתאם לחומרת הפגיעה של האדם. המשתנים בחישוב פיצויים בגין כאב וסבל יהיו: דרגת הנכות אשר נקבעה לאדם, כאשר הסכום המרבי שניתן לקבל על סעיף כאב וסבל בנכות יהיה 170 אלף ₪ וכן גילו של התובע, אם התובע מעל גיל 30, יקוזז לו מהסכום שנקבע עבור הסעיף המדובר אחוז אחד בגין כל שנה מעל גיל 30. עוד פרמטר שמתייחסים אליו הוא מספר ימי האשפוז של הנפגע, כאשר עבור כל יום אשפוז הוא יקבל 340 ₪ מחברת הביטוח. חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה, על מנת להשיג את מקסימום הפיצויים בסעיף כאב סבל ועוגמת נפש, במידה ונגרמה נכות כלשהי לאדם בגין התאונה.

תאונת דרכים אשר לא נקבעה בה נכות

אם בשל תאונת דרכים לא נקבעה דרגת נכות כלשהי, הרי שהוא יכול לתבוע בגין סעיף כאב וסבל כתוצאה מתאונת דרכים פיצוי בגובה של עד 10 אחוזים מסכום הפיצויים המקסימלי אשר נקבע על ידי החוק. הסכום אשר הוא יקבל בסיום הליך התביעה ייקבע בהתאם לפרמטרים שונים לרבות: המצב הרפואי שלו, מסמכים רפואיים שהוא מציג במידה ושגרת היומיום שלו משובשת בגין אותה פגיעה ועוד.

כאב וסבל במקרה של אדם שנפטר כתוצאה מפגיעה בתאונת דרכים

אם תאונת דרכים גרמה לפטירתו של אדם כתוצאה מהפגיעה בו, הרי שהמשפחה שלו יכולה לתבוע פיצויים מחברת הביטוח על בסיס הסעיף של כאב וסבל. במקרה הזה, המשפחה יכולה לקבל עד 25 אחוזים מהסכום המקסימלי שנקבע בחוק. כמובן שהזכאות של המשפחה לפיצוי בסעיף המדובר לא מבטלת את הזכאות שלהם לפיצוי בגין סעיפים אחרים הנוגעים לתביעה של חברת הביטוח בהתאם לחוק נפגעי תאונת דרכים. חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום על מנת להפיק את מקסימום הפיצויים המגיעים למשפחה.

מה עוד כדאי לדעת על סעיף כאב וסבל?

מאחר שהסעיף המדובר מושפע באופן מהותי מהמצב הרפואי של הנפגע וכן מהטיפול הרפואי אשר הוא מקבל, הרי שחשוב ביותר שנפגע בתאונת דרכים יפנה כמה שיותר מהר לטיפול רפואי לאחר התאונה וכן חשוב שהוא ידאג כי כל תלונה שיש לו וכל בעיה רפואית שיש לו יתועדו בצורה ברורה ומדויקת במסמכים רפואיים.