חשוב מאוד להתעכב על בחירת עורך דין. בחירה נכונה תבטיח שהצרכים המשפטיים יטופלו בצורה הנכונה והיעילה ביותר. עורך הדין הנכון יכול לחולל הבדל משמעותי בתוצאות התיק המשפטי וכמו כן יכול לספק שקט נפשי ללקוח שלו שמתמודד עם תקופה קשה.

בכתבה הבאה, נציג שיקולים שכדאי להתייחס אליהם, כאשר ניגשים לבחור עורך דין.
הכתבה בשיתוף עם עורכת דין אורלי סונה המתמחה בתחום הנזיקין.

 

כלים

 

שיקול מס' 1 – בדקו מהי התמחותו של עורך הדין

בחרו עורך דין המתמחה בתחום המשפטי הנוגע לתיק שלכם. לדוגמה, אם התיק שלכם עוסק בנזק שנגרם לכם כתוצאה מתאונת דרכים, חפשו עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין. מנגד, אם התיק שלכם עוסק בהפרה של זכויות עובדים, אז חפשו עורך דין שמתמחה בדיני עבודה.
וודאו שלעורך הדין, יש ידע ושנים של ניסיון בתחום וכמו כן בדקו איתו האם יצא לו לטפל בעניינים משפטיים דומים לשלכם.

שיקול מס' 2 – בדקו את המוניטין של עורך הדין

חפשו עורך דין בעל מוניטין ודירוג גבוה. אפשר להיעזר בבני משפחה וחברים ולקבל המלצות על עורך דין ואפשר גם לבדוק ביקורות, המלצות ודירוגים ברשת האינטרנט.

שיקול מס' 3 – שימו לב לתקשורת שיש לכם עם עורך הדין

תקשורת אפקטיבית היא קריטית בעבודה עם עורך דין. וודאו שקל לשוחח עם עורך הדין שלך ושהוא מספק מענה לשאלות ולבקשות שלכם. עורך דין טוב יקשיב לחששות שלכם ויסביר את ההליך המשפטי בצורה ברורה ותמציתית.

שיקול מס' 4 – שימו לב לזמינות של עורך הדין

בדקו את הזמינות וההיענות של עורך הדין. אתה רוצים להיות בטוחים שעורך הדין שאתם בוחרים, יהיה זמין להשיב על השאלות שלכם וכמובן לספק עדכונים לגבי התקדמות התיק המשפטי שלכם.

שיקול מס' 5 – בדקו את העלות

חלק מעורכי הדין עובדים לפי מודל של תעריף שעתי וחלק עובדים לפי שכר טרחה עם סכום קבוע מראש. שימו לב שאתם מבינים כמו שצריך את הסדרי התשלום של עורך הדין.

שיקול מס' 6 – כישורי משא ומתן של עורך הדין

עורך דין טוב אמור להיות מסוגל לנהל משא ומתן אפקטיבי על פשרה או עסקת טיעון בשם הלקוח שלו. וודאו שלעורך הדין שאתם בוחרים, יש את הכישורים הללו.

שיקול מס' 7 – בדקו שיש לכם חיבור עם עורך הדין

חשוב מאוד שיהיה חיבור ויהיו יחסי עבודה טובה עם עורך הדין. כמו כן, חשוב מאוד שתרגישו בנוח לדון איתו על התיק המשפטי שלכם.

כמה מילים לסיכום...

בחירת עורך הדין המתאים היא חיונית להצלחת התיק שלכם. קחו את הזמן והקפידו לבדוק את כל השיקולים שהוזכרו לעיל. כך תוכלו  לקבל החלטה מושכלת ולבחור נכון. עם עורך הדין המתאים לצידכם, אתם תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהנושא המשפטי שלכם יטופל בצורה האידאלית והטובה ביותר.