לא מעט אנשים המצויים בשלבים שונים של החיים, מוצאים את עצמם מתלבטים אם להירשם ללימודי תואר שני או להסתפק בתואר הראשון אותו הם כבר סיימו.
אז אם גם אתם מתלבטים.. להלן 5 סיבות אשר יכולות לסייע לכן לפתור אותה ולקבל החלטה נכונה:

כלים

 

הסיבה הראשונה - צוהר למקצועות חדשים

יש מקצועות שבכדי להתחיל ולעסוק בהם אתם חייבים להיות בוגרי תואר שני בתחום מסוים. כך שאם אתם מעוניינים לעסוק באחד מאותם המקצועות או שוקלים לצאת לדרך חדשה בקריירה שלכם, כדאי שתכירו את אותם התחומים.
ישנם מסלולי לימודים לתואר שני אשר פתוחים לבוגרי תואר ראשון במגוון רחב של תחומים – לכן, כדאי לבדוק את הנושא הזה לפני שמקבלים החלטה לגבי המסלול הנבחר.
זה אומנם נכון שאם לדוגמא אתם מבקשים לעבוד כפסיכולוגים, חשוב שתדעו עוד לפני שאתם נרשמים ללימודי התואר הראשון שהדרך להשגת המטרה מחייבת גם לימודי תואר שני.
יחד עם זאת, ישנם גם מקצועות נוספים אשר מצריכים לימודי תואר שני – כך לדוגמא אם תרצו לעבוד כמורים, תדרשו לתואר ראשון בחינוך אבל אם תרצו להשתלב בעבודה כיועצים חינוכיים, תגלו שהדרישה למקצוע מצריכה לימודי תואר שני.

הסיבה השנייה - משכורות גבוהות יותר

בלא מעט מקרים בוגרי תואר שני נהנים משכר גבוה יותר בהשוואה לבוגרי תואר ראשון. אם אתם נמצאים בשלב חיפוש עבודה, אתם עתידים לגלות כי הצעת השכר ההתחלתי אותה תקבלו תהיה גבוהה יותר מזו של בוגרי תואר ראשון. מעבר לכך, גם אם אתם עובדים במקום עבודה מסוים ומתכננים להישאר בו, אתם עתידים לגלות שאם תסיימו לימודי תואר שני אתם צפויים לקבלת העלאה במשכורת.

הסיבה השלישית - סיכויים גבוהים יותר לקבלה למקומות עבודה

בואו ונניח רגע שאתם בוגרי תואר ראשון בתחום מסוים ויש לכם ניסיון וכישורים מסוימים ואתם שולחים את קורות החיים שלכם למשרה מסוימת. ובואו ונניח שהמגייסים מקבלים קורות חיים מאדם עם כישורים וניסיון אשר דומים לאלו שלכם, רק שאותו המועמד הוא בוגר של לימודי תואר שני. עכשיו, היו כנים עם עצמכם, איזה מקורות החיים אתם חושבים שירשים יותר את המגייסים?
התשובה היא דיי ברורה.
לכן, אם תשלימו תואר שני, הסיכויים שלכם להתקבל למקומות עבודה שונים יהיו גבוהים יותר.

הסיבה הרביעית - "ידע הוא כוח"

ידע מהווה ככוח וזה נכון לגבי כל תחומי החיים וכך גם לגבי הלימודים. מהסיבה הזאת כשאתם נרשמים ללימודי תואר שני אתם עתידים לקבל ידע וכלים נרחבים נוספים אשר יכולים להוות ככוח במגוון רחב של תחומים.
כך לדוגמא, גם אם אתם בוגרים תואר ראשון בחינוך, יש לכם תעודת הוראה וכבר השתלבתם בעבודה כמורים. במידה ותשלימו תואר שני בחינוך, אתם עתידים לקבל ידע וכלים נוספים, אשר יאפשרו לכם להיות טובים יותר בתחום שלכם.

הסיבה החמישית – סיכויים גבוהים יותר לקבלת קידום במקומות העבודה

יהיו מקרים בהם תוכלו לדעת בצורה מפורשת שבמידה ותשלימו תואר שני, אתם עתידים להתקדם במקום עבודה. יחד עם זאת, יהיו גם מקרים בהם לא תקבלו מידע מקדים או הבטחה לקידום, אבל, ברגע שתשלימו את לימודי התואר השני ותיפתח אפשרות לקידום במקום העבודה שלכם, אתם תהיו המועמדים המתאימים והסיכויים שגם תקבלו את אותו הקידום יהיו גבוהים מאוד.

5 סיבות הן חלק קטן מסיבות רבות בגינן מומלץ להירשם ללימודי תואר שני – יחד עם זאת, מדובר בהחלטה אינדיבידואלית וחשוב לקחת בחשבון את כל הגורמים המשפיעים לפני שמקבלים אותה.