אחסון, קבלת סחורה ושליחויות – אם אתם צריכים לבצע את אחד מאלו בעזרת קרטונים, חברת בילמן תדע לענות על הצורך הזה. קרטונים הם חלק בלתי נפרד מהתעשייה כבר למעלה ממאה שנה. מה ההבדלים בין הקרטונים השונים? למה השימוש בקרטונים נפוץ כל כך? איך מייצרים קרטונים? תשובות במאמר שלפניכם.

כלים

 

קרטונים לתעשייה

השימוש בקרטונים לתעשייה החל כבר באמצע המאה ה-19. קרטונים כוללים יתרונות רבים, כמו יכולת אחסון רחבה, ייצור זול ומהיר ושימוש דינמי. נוכח יתרונות אלו, קרטונים הפכו למוצר מבוקש בענפי תעשייה רבים.

קרטונים לתעשייה ניתן למצוא בענף החקלאות, שם הקרטונים משמשים לאריזה ואחסון, בענף השליחויות, שם ניתן לארוז את המשלוחים השונים בקרטונים עד לבית הלקוח ואפילו בענף הבניה, בו קרטונים מסייעים לשימושים כלליים.

ייצור קרטונים

בעבר, אריזות קרטון וקופסאות קרטון יוצרו בגדלים סטנדרטים במפעלי קרטונים. משם הם הופצו לעסקים השונים לפי ההזמנות של כל עסק. כיום, מפעל קרטונים יודע לייצר קופסאות קרטון ואריזות קרטון באופן דינמי יותר.

נוכח הסביבה העסקית המשתנה, עסקים שונים זקוקים למוצרי קרטון משתנים. למשל, אריזות קרטון לעסק סבלות לא בנויות כמו קרטון לפיצה. לכן, מפעל קרטונים שמייצר קרטונים לתעשייה יודע לבצע שינויים בקרטונים אותם הוא מייצר, על פי בקשת הלקוח.

קרטון גלי

הקרטון הוא משטח פשוט. ניתן לומר על כל קרטון שהוא קרטון גלי, מכיוון שהוא מיוצר באמצעות שתי שכבות מישור המחוברות על ידי נייר גלי. שני המישורים הם החלקים החיצוניים שניתן לראות, בעוד שהחלק הפנימי הוא החלק הגלי.

קרטון בעל שתי שכבות המחוברות על ידי נייר גלי, נקרא בפשטות קרטון חד גלי. קיימים גם קרטונים דו גליים ותלת גליים. השוני של קרטונים אלו מקרטון חד גלי הוא כמות המישורים שמחוברים בהם על ידי נייר גלי. בקרטון דו גלי למשל, מתווסף עוד מישור שמחובר עם עוד נייר גלי, ומכאן שמו. קרטון חד גלי הוא הקרטון הפשוט ביותר שקיים, כאשר הוספה של עוד גלים ושכבות מחזקת ומקשיחה את הקרטון.

אריזה ושילוח

אריזת חפצים ושילוח שלהם, הפכו לשימוש עיקרי של קרטונים. מאז ומעולם קרטונים שימשו לפעולות אלו, אך אם בעבר דובר על אריזות קרטון גדולות, ששונעו על ידי אוניות או מטוסים, כיום המשלוחים באמצעות אריזות קרטון הפכו לפשוטים יותר.

לקדמה הטכנולוגית יש השפעה גדולה על כך. דוגמא לעניין זה ניתן לראות בענף המזון. הפיכת רכבי אופנוע לנגישים, יחד עם היכולת של מפעל קרטונים לייצר קרטונים ייחודיים, הובילו למשלוחי פיצה רבים באמצעות קרטון לפיצה.

קרטונים הם חלק מהתעשייה

קרטונים היו וימשיכו להיות חלק מהותי מהתעשייה. בין אם מדובר על קרטון לפיצה או קופסאות קרטון להובלת ירקות, קרטונים לתעשייה משתדרגים ומשתפרים. קרטון חד גלי, דו גלי או תלת גלי – אם מדובר בקרטונים לתעשייה - בילמן ידעו לייצר זאת הכי טוב שאפשר.