יש אנשים סביבנו, ממש כמונו, שחיים טוב יותר מאיתנו. לא, אנחנו לא מדברים על אנשים עשירים יותר, או אנשים עם עבודה מעניינת יותר. אנחנו מדברים דווקא על אנשים שעולמם הפנימי שלם יותר, ולכן נעים להם יותר בחווית החיים. גם לכם מגיע להרגיש טוב, להיות שלמים עם עצמכם, ולמצות את הפוטנציאל, הן שלכם והן של החיים עצמם, וזה לא רק מגיע לכם, אלא גם אפשרי, בעזרת פסיכותרפיסטית שתלווה אתכם בפרספקטיבה החדשה שלכם.

כלים
קרדיט לתמונה: pixabay
קרדיט לתמונה: pixabay

 

פרספקטיבה חדשה היא חזות הכול בחיים, וכשאנו מצליחים לשבור את הדפוסים הישנים שמעכבים אותנו, מכתיבים לנו סבל מחזורי, וגורמים לנו לפגוש שוב ושוב את אותם הקונפליקטים עד כדי יאוש, אנחנו יוצאים מנצחים, מחוזקים, ושמחים יותר. לא מדובר ביציאה רגעית מסבל, או ברגע קטן של שמחה, אלא בניצחון מוחץ ומשמעותי על דפוס מעכב, ששברנו, והשארנו מאחורינו.

מה הכוונה לשבור דפוס עם פסיכותרפיסטית

פסיכותרפיסטית היא לא קוסמת, ולא עושה ניסים. ישנה משנה סדורה וטכניקות שונות שהיא פשוט מיישמת, על בסיס ידע רב, יכולת התבוננות והקשבה גבוהות, ומיומנויות אישיות ובין אישיות גבוהות. בעזרת הכלים הללו הפסיכותרפיסטית יכולה לזהות, ולעזור לנו לזהות, את המכשולים המנטליים שאנו מציבים בפני עצמנו במהלך החיים. ברגע שזיהינו את הדפוס, מתחיל תהליך עמוק יותר.

הנה השלבים של טיפול לדוגמא, בצורה גסה כמובן, שכן אי אפשר באמת להפריד כל חלק וחלק כאילו היו נפרדים לחלוטין, כמו רכיבים במתכון. אך בכל זאת, בכדי לעזור לנו להבין:

  1. בשלב הראשון יש לזהות את הסבל, להכיר אותו, את התחושה, החוויה, העניין שעימו הגענו, וזה לא תמיד קל כפי שזה נשמע.
  2. לאחר שזיהינו מה באמת מפריע לנו, מה גורם לנו סבל בחיים, אנחנו יכולים לגשת בצורה חדה לאיתור הדרך שבה הדבר הזה, ההתנהגות הזו, המחשבה והדפוס הללו באים לידי ביטוי.
  3. בעזרת התבוננות נבונה ומסוימת אנו נוכל לזהות את שורשי הדפוס, אותם מבנים בלתי-מודעים, או שהיו בלתי מודעים עד לפני רגע, ולהציפם לגובה העיניים, בכדי שהמודעות תוכל לתפוס אותם, ולעבוד עימם.
  4. ברגע שהדפוסים גלויים לנו לחלוטין, ניתן לשבור אותם, ולצאת מהם, כולל שינויים תפיסתיים ורגשיים, התנהגותיים ומחשבתיים, בכל הרמות, בכדי לייצר חווית חיים אחרת, שונה, טובה יותר, כפי שאנחנו מבקשים לעצמנו.

האם זה מתאים לי?

בגדול, העבודה עם פסיכותרפיסטית מתאימה לכולם, בלי יוצאים מן הכלל. כל מי שרוצה להכיר את עצמו טוב יותר, ולשפר את איכות החיים שלו, יוכל ליהנות מהיתרונות של העבודה עם אשת מקצוע, ולצאת נשכר מהעשייה המבורכת. כמובן שמי שנמצא בסבל עז יותר יהיה זקוק לתמיכה זו בצורה נרחבת יותר, או דחופה יותר אם תרצו, אך גם אם הסבל הוא רק "חלקי", אין ספק שעבודה זו משתלמת.

כשאתם ניגשים לבחור את הפסיכותרפיסטית עימה תעבדו, זכרו שקל יותר להתמיד כאשר היא ממוקמת בצורה שקלה לכם להגעה, או שהיא מאפשרת למשל עבודה מקוונת בזום, ושהמחיר שלה מתאים לכם.