כמעט כל המומחים בתחום ההשקעות, יגידו לכם שאחת הדרכים הכי טובות למצוא משקיעים בסטארט אפ היא נטוורקינג. וזה אומר שכדאי לכם להתחיל להשתתף באירועים מקומיים ולפגוש אנשים באופן אישי. הצעד הזה בלבד, יעזור לכם להכיר עוד אנשים מהתעשייה, ואולי על הדרך לפגוש את זה שיהיה מוכן להשקיע בחברה שלכם.

 

 

כל יזם מחפש משקיע בשלב זה או אחר בקריירה. תזרים מזומנים בשלב ההתחלתי של המיזם הוא אחד הדברים הכי חשובים. כדי לעשות את זה כמו שצריך, כדאי לכם להבין מיהו קהל היעד המדויק, ואיפה הוא נמצא.

עוד דרך אסטרטגית למצוא משקיע פוטנציאלי היא כמובן פנייה מקוונת. אמנם מפגשי נטוורקינג הופכים להיות יותר ויותר פופולריים לאחרונה, אבל עדין – אנחנו משתמשים לא מעט בפלטפורמות הדיגיטליות. פייסבוק או לינקדין יכולות להיות מקומות טובים למצוא בהם משקיעים שחולקים את תחומי העניין שלכם.

לאתר משקיעים בסטארט אפ ע"י קמפיין מימון המונים

ישנן מספר דרכים למצוא משקיעים עבור הסטארט-אפ שלכם. שיטות אלה עשויות להשתנות בהתאם לגודל החברה, וסוג המימון שאתם מחפשים. כמה שיטות בהן משתמשים סטארט אפים כדי למצוא משקיעים כוללות, למשל, קמפיינים למימון המונים.

מימון המונים הוא אחת הדרכים הפופולריות ביותר עבור סטארט אפים שמחפשים לגייס כסף עבור צמיחה. ומהצד השני, זאת אחלה דרך בשביל אנשים שמחפשים להשקיע את הכסף שלהם ברעיונות, מוצרים או שירותים חדשניים.

הסוגים הנפוצים ביותר של מימון המונים הם: קמפיינים מבוססי תרומות, ומימון מבוסס הון.

מה הסיכונים באיתור משקיעים עבור חברת הזנק?

הסיכונים באיתור משקיעים בסטארט אפ קיימים ועוד איך, והם לא מעטים. העיקרי הוא, שהחברה לא תצליח לגייס כספים בנקודת זמן מוגדרת וקריטית. זה תהליך שיכול לקחת גם חצי שנה, ולכן עליכם להיות ערוכים אליו טוב. לחפש כסף כשאתם בלחץ, זה אף פעם לא רעיון טוב!

הפלטפורמה שבה תחפשו את ההשקעה גם יכולה להשפיע על הסכום שתקבלו. פלטפורמות מימון המונים למשל נוטות לשים דד ליין שיהיה עליכם לעמוד בו כדי לגייס את הכספים (אם לא תעמדו בו, הסכום שהצלחתם לגייס יתבטל).

איכות המשקיע יכולה לחרוץ את גורלה של החברה. מיזם יכול "ליפול" על משקיע שלא חולק עם הפאונדרים את הוויז'ן של החברה, והגיע רק כדי "לגזור קופון". אבל זה עוד מקרה קל, לא חסרים סיפורים על גניבת רעיונות (לא באים להלחיץ, רק להכין אתכם כמו שצריך).

זכרו שמשקיע פוטנציאלי הוא אחד שיכול לקדם את העסק שלכם בעוד מישורים מלבד הכסף: רעיונות, קשרים, פיתוח, ניהול, שיווק. הוא לא רק ארנק מהלך.

אסטרטגיית שיווק נכונה לגיוס משקיעים בסטארט אפ

בסופו של יום, סטארט אפ הוא עסק שדורש המון משאבים. כדי להשיג משקיעים, חשוב שתהיה לכם תוכנית שיווק. אפשר להגיד שהצעד הראשון בתהליך גיוס כספים לחברה הוא יצירת האסטרטגיה הנכונה. על ידי כך, תוכלו להראות למשקיעים פוטנציאליים מה יש לחברה להציע וכיצד אתם מתכננים לחדור לשוק/להתרחב לשווקים חדשים.

לסיכום, יזמים שניגשים לחפש את האדם הנכון שיוכל לקדם את החברה שלהם, צריכים לדעת בדיוק מה הם רוצים מעצמם. עליהם להכיר לעומק את המוצר או השירות שהם מציעים, החוזקות והחולשות שלהם, ופוטנציאל הרווח.

שבו לכתוב תוכנית עסקית מפורטת מא' עד ת', תיצמדו לטיפים, תקראו, תחקרו, תיפגשו עם אנשים, תפיצו את העסק שלכם, ותעשו עבודת הכנה טובה. אנחנו בטוח שאם תעשו את כל אלה, בסוף תמצאו את המשקיע הפוטנציאלי. בהצלחה!