הילדים בעידן החדש צמודים מאד למסכים ולכן ממעיטים בפעילות גופנית. הורים רבים מחפשים דרכים שונות כדי להפריד אותם מהמסכים ולו לזמן קצר ולכן הם משתמשים בכמה דרכים יצירתיות כדי לעודד את הילדים לצאת לאוויר הצח ולבצע ספורט. 

כלים

ספורט בחסות הטלוויזיה

מסתבר שיש גם תוכניות טלוויזיה שמעניקות לילדים רצון לבצע ספורט ומדובר בתוכנית הנינג'ה. בתוכנית זו יש מתחרים רבים אשר מתאמנים לאורך שבועות וחודשים, כדי שהם יצליחו לעבור ללא קושי את המסלול אשר בנוי מכמה וכמה תרגילים שאינם קלים לביצוע. כמו לדוגמה טיפוס על קיר שהוא זוויתי ויש לעלות עליו בריצה כדי להגיע לפסגה, תרגילים על מתח כדי להתקדם במסלול, קפיצות מעברים ושלל אופציות מאתגרות נוספות.

עבור מי שיושב בבית וצופה בתוכנית, כל עניין מסלול נינג'ה נראה פשוט אך עם הזמן והעלייה בדרגות הקושי גם הצופים הנלהבים מבינים שמדובר במסלול די קשה ולכן הם מאושרים כאשר הכוכב שלהם מצליח לעבור במהירות את המסלול, כאשר הוא לא נכשל אלא ממשיך בשלב הבא. הילדים מדברים עם בני המשפחה על כל מה קורה על המסך, כך גם עם החברים שלהם ולכן הם גם צופיים שוב ושוב את השידורים החוזרים כדי להכיר את המסלולים.

ספורט בפועל

ההורים מבינים שזו ההזדמנות לדרבן את הילדים לבצע פעילות ספורטיבית ולכן הם מציעים להם מעת לעת לצאת אל אחד ממסלולי הנינג'ה הנפלאים והמקצועיים שהוקמו במקומות רבים בסביבת המגורים. הילדים בדרך כלל מתלהבים מאד, הם מגיעים לפארק לוחצים על הבאזר ומתחילים לרוץ לאורך המסלול. במקרים רבים הם נופלים וחוזרים לתחילת המסלול כדי לנסות שוב ושוב.

האתגרים הם עצומים והרצון להצליח הוא ענקי. זו הסיבה שילדים קטנים מבקשים מהוריהם להגיע למתחמים הללו שוב ושוב ואילו הילדים הגדולים יותר מגיעים לשם בעצמם או עם החברים ומתאמנים כולם יחד.

בדרך זו הורים רבים מרוצים מהעובדה שהם הצליחו לרתום אותם וכך כמה פעמים בשבוע הם מגיעים לפארקים הללו, מוציאים שם אנרגיה ונמצאים בפעילות ספורטיבית שמחזקת אותם פיזית וגם מעניקה להם המון ביטחון עצמי. בדרך זו הם מעלים את המודעות עד כמה חשוב העיסוק בספורט.

פעילויות ספורטיביות עם ההורים

אחת הדרכים הנוספות כדי לרתום את הילדים לאימונים שונים, היא להוות דוגמה. הורים רבים עוסקים בספורט, הם צועדים, רצים, מתאמנים במתקני הכושר הציבוריים, או במכון הכושר ועוד. לכן הם מדרבנים את הילדים לצעוד איתם, לשחק איתם כדורסל או כדורגל, להגיע לאימוני טניס ועוד. בדרך זו הם חושפים בפני הילדים את האתגרים הספורטיביים הקיימים לגילם.

בדרך כלל לאחר תקופה מסוימת הילדים יביעו את הרצון שלהם להתאמן באחד מענפי הספורט שאהובים עליהם כמו טניס, כדורסל או אופציה אחרת שנראית להם.