אינסטגרם היא אחת הפלטפורמות הפופולאריות כיום, בין אם זה לשימוש אישי ופנאי או לקידום עסקי, הוא המקום בו כולם נמצאים לכן לא מפתיע שהוא משדרג את עצמו ללא הפסקה. במהלך האבולוציה שלו אנחנו רואים שימוש נרחב יותר של עיצובים, אפקטים וכמובן פילטרים.

כלים
קרדיט תמונה: Unsplash
קרדיט תמונה: Unsplash

הפילטרים מבוססים על טכנולוגיית מציאות רבודה (AR) ובעצם מדובר באפקט ייחודי שמתלבש על תמונות וסרטונים אותם בחרתם לעלות לפלטפורמה ומעניק להם חיים. הם נוצרים בתוכנת מחשב וכאשר הם מסתנכרנים עם המצלמה שלכם הם מאפשרים לכם להוסיף עיצוב ברקע או בקדמת התמונה או הסרטון.

כיום, אם תרצו ליצור פילטר באינסטגרם משלכם, כזה שיתאים באופן מושלם לצרכים שלכם, זה בהחלט אפשרי ואפילו מומלץ אם אתם בעלי עסק המעוניינים להגדיל את החשיפה לעמוד שלכם או במטרה להדגיש אירוע מיוחד, ליצור עניין  סביבו ולערב את הגולשים.

איך יוצרים פילטר?

פייסבוק הוציאה לאחרונה תוכנה ייעודית בשביל שתוכלו ליצירת פילטארים בשם Spark AR, אותה תוכלו להוריד בחינם. ברגע שתלמדו ותבינו כיצד לתפעל אותה תגלו שהשימוש בה נוח במיוחד ולא מצריך ידע מעמיק בתכנות - אחד היתרונות שלה זו העובדה שהיא מגיעה עם סרטוני הדרכה.

כמו כן, תוכלו לבחור לעבוד על תבניות מוכנות מראש ואת התמונות בהן אתם רוצים להשתמש ניתן לגרור מהמחשב - רק שימו לב שהסיומת שלהם היא PNG. בנוסף לאובייקטים השונים תוכלו להוסיף גם קבצי קול משלכם.

אם אתם נמנים על אנשים שתחום העיצוב חדש להם מומלץ תחילה להשתמש בפריטים שנמצאים בתוך המערכת והשימוש בהם הוא חינמי. כמו כן, היא מאפשרת לכם לשחק עם התאורה ולבחור בין רקעים שונים וכך ליצור את האווירה שתשרת את מטרת הפילטר שלכם.

באמצעות תוכנת ספארק תוכלו ליצור אפקטים שונים. למשל, הפופולארי ביותר הוא כזה שמתלבש על פנים של אנשים. תוכלו לעשות זאת באמצעות טכנולוגיית מעקב פנים בשם Face Tracker אותה יש להוסיף לפרויקט. לאחר מכן יהיה עליכם להוסיף מסיכה דרך Face Mesh ולעצב לפי בחירתכם.

אפקט מבוקש נוסף הוא שילוב של אלמנטים עיצוביים שונים, למשל כוכבים נופלים,  הנקראים World Effects אותם ניתן לבחור מתוך תפריט מובנה באפליקציה על ידי לחיצה על Add Object, כמובן שתוכלו לבחור מספר אלמנטים ולשלבם יחד.

כיצד מעלים את הפילטר שיצרתם לאינסטגרם?

בשלב זה עליכם לגשת לממשק Spark AR Hub של פייסבוק על מנת להעלות את הפילטר לאינסטגרם ולמלא את הפרטים הבאים: שם לפילטר, האם הוא מיועד לאינסטגרם או פייסבוק, תחת איזה חשבון הוא יפורסם ותאריך הפרסום. לאחר מכן תצטרכו לבחור אייקון לפילטר ולעלות גרסת דמו קצרה של הפילטר שיצרתם.

כעת כל מה שנותר הוא לחכות לאישור של פייסבוק שתבדוק שהפילטר עומד בכל הדרישות. זה עלול לקחת עד חמישה ימים אך בדרך כלל זה יקרה בפחות זמן. אם הפילטר מאושר הוא יופיע בספריית הפילטרים שלכם. על מנת לא להסתבך עם האישור חשוב לשים לב שהפילטר שיצרתם תואם הן לתוכן מאונך והן לאופקי, שהוא לא כולל תוכן פוגעני (על פי הנחיות פייסבוק כמובן) או פרסומי וגם שלא מדובר בפילטר עם שינוי מוגזם בתווי הפנים.

חשוב לזכור שלמרות שמדובר באפליקציה ידידותית למשתמש היא דורשת למידה ויכולות טכניות מסוימות לכן אל תהססו לפנות לבעלי מקצוע שמתמחים בעיצוב ופרסום באינסטגרם ויוכלו ליצור עבורכם בפחות זמן את הפילטר שחלמתם עליו בצורה הכי מקצועית שיש.