אם בכל פעם שאתם מנקים את החלונות שלכם אתם מתפלאים שנשאר איזה פס לא ברור שפשוט מסרב ללכת, או במקרה אף גרוע יותר, רציתם להוריד כתם מהחלון והתוצאה הייתה כי כעת הזכוכית שרוטה ולא אסתטית, אתם לא לבד. המוני אנשים ברחבי העולם עומדים מבולבלים ונבוכים מול משימה שעל פניו, נראית פשוטה למדי. בפועל, ניקוי חלונות זה תיק לא קטן, ואפילו אם קניתם את השפריצר הזה שעל המדבקה שלו כתוב במפורש שהוא נוזל לניקוי חלונות, אתם הרי יודעים שזה לא בדיוק ככה.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

חלון נקי צריך להיות חף מאבק, שקוף לגמרי (אם הוא חלון שקוף, זאת אומרת), ומבריק בצורה מרהיבה. כדי להגיע לשם, צריך לדעת איך, ואנו נשמח להסביר.

כמה טיפים על ניקוי חלונות

  •  כדי לנקות חלון צריך מטלית ניקוי, לא סקוטץ’ או משהו מחוספס אחר. אתם צריכים מטלית חלקה, ואם אין לכם מטלית ניקוי ייעודית, אתם יכולים לבחור בבד כותנה כלשהו, כמו סמרטוט או חולצה ישנה וקרועה.
  • השלב הראשון בניקוי חלונות הוא תמיד הסרת שכבת האבק. לרוב השכבה הגדולה והמשמעותית ביותר של האבק תהיה כמובן בצידה החיצוני של הזגוגית, זה הפונה החוצה לעולם, ולא פנימה לתוך המבנה, אך כבר היו מקרים בהם זה היה הפוך, כמו למשל אחרי גשם חזק ששטף את האבק מבחוץ מזגוגית שבצידה השני לא נוקתה מזה זמן מה.
  • רק לאחר שהסרתם את האבק, תשתמשו בחומרי ניקוי. חומרים ניקוי מותזים יכולים להידבק, למרוח את האבק, ואפילו להיות באינטראקציה עם כל מיני חומרים שבחומר הניקוי שלכם. לכן עדיף לסלק את האבק קודם לכן, ואז לגשת לניקוי יסודי יותר.

ניקיתם? עכשיו צריך להבריק!

  •  לאחר שניקיתם את האבק, וניקיתם את החלון היטב, נותר להשתמש בחומר הברקה. חומר זה הוא ה"גראנד פינאלה" של הניקיון, ויש ליישם אותו בהדרגה, על כל החלון, ובצורה מאוזנת כמה שניתן, שלא יהיה המון חומר בצד אחד, וכלום בצד השני
  • לאחר שמרחתם היטב את חומר ההברקה על החלון, נגבו אותו עם מטלית יבשה, בתנועות מעגליות. ניתן לבצע את הצעד הזה כבר בתחילת הדרך, מיד עם יישום החומר המבריק, במידה ויש לכם מספיק בד יבש או מטליות יבשות. הרבה פעמים, בטח בחלונות גדולים למדי, אם לא התכוננתם מראש, הרי שבשלב הזה של הניקוי נשארתם רק עם מטלית יבשה אחת, אם בכלל, לכן כדאי לשמור מראש על מספיק מטליות יבשות לשלבי הסיום של הניקיון היסודי הזה.

עוד אספקט חשוב מאוד בניקוי החלונות שלכם הינו להקפיד לנקות את שני הצדדים. אם אתם גרים בדירת קרקע למשל, או שמדובר בחלון של דלת הזזה לכניסה ויציאה מהמרפסת, הרי שזה פשוט למדי לגשת לצד השני, ולבצע את אותן הפעולות בדיוק. אבל מה קורה אם זה חלון רגיל? התשובה היא מגב דו-צדדי!