יש כאלה שחושבים שהסוד בפיצה הוא בגבינה או ברוטב העגבניות. הפעם דווקא בחרנו להתמקד בבצק, זה שעל בסיסו נבנית הפיצה כולה

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

דניאל מחשיב את עצמו כחובב פיצה אמיתי. הוא ביקר באיטליה כמה וכמה פעמים, וגם בלא מעט פיצריות בישראל, ביניהן פיצרייה באשדוד, בירולשים ואפילו בישובים קטנים. הוא טעם, בחן, דירג והגיע למסקנה חד משמעית – הבצק הוא הגורם המרכזי בפיצה. הסיבה לכך היא שהבצק הוא בעצם הבסיס שעליו נשענים יתר המרכיבים במאכל האיטלקי הפופולרי ולכן לא ניתן להפריז בחשיבות הבצק.

כששואלים את דניאל לגבי איכות הבצק, יש לו כמה דרכים לדרג את העניין:

  • שומני או לא – כשהבצק שומני, יש תחושת כבדות כזו כשמסיימים לאכול את הפיצה. כאשר הבצק אוורירי, אפשר לאכול עוד ועוד סלייסים ועדיין להרגיש קלילים. בנוסף, כאשר הבצק שומני, האצבעות נשארות משומנות אחרי המגע עם הסלייס וזו תחושה מאוד לא נעימה.
  •  חומרי גלם – יש בצקים שעשויים מחומרים איכותיים, לעומת פיצריות שמנסות לחסוך בעלויות ועושות שימוש בחומרי גלם איכותיים פחות. הדבר בא לידי ביטוי באופן מובהק בבצק. חומרי הגלם במידת העשייה הנכונה יוצרים פיצה מושלמת.
  •  מועד האפייה – יש פיצריות שמכינות פיצה מבצק שמגיע אליהן קפוא ומופשר לפי הצורך. לעומת זאת, יש פיצריות שאופות במקום מידי יום את הבצק. ההבדל בטעם הוא אדיר. לא ניתן להשוות בין בצק מופשר לבצק טרי. זה מתבטא באיכות הטעם, בקריספיות, באווריריות ובטעם הכללי של הפיצה.
  • האיזון בין הבצק לבין הרוטב – נקודת האיזון היא חמקמקה, אבל כאשר מוצאים אותה, הפיצה הופכת למושלמת.
  •  עבה או דק – בצק עבה מתאים לפיצות מסויימות ואילו בצק דק הולם יותר פיצות אחרות. פיצרייה שחיה ונושמת את המאכל האיטלקי תדע להתאים את הרוטב והתוספות המדוייקות ולהמליץ לכם מתי עדיף בצק דק ומתי דווקא הבצק העבה ישלים את התמונה ויהפוך את הסלייס לכזה שרוצים שלא יגמר לעולם.
  • מידת עשייה – יש פיצריות שמגישות את הפיצה כשהיא קריספית או אפילו מעט שרופה. כאשר הפיצה קריספית, הסאונד הופך לחלק מהחווייה הכללית.

אם כל זה נשמע לכם כמו מדע מדויק, אתם לא טועים. ברחבי הארץ קמו בשנים האחרונות פיצריות רבות מספור, כאשר כל אחת מהן פועלת על פי מתכון סודי שנועד לגרום לכם להפוך לאוהדים מושבעים. עד לא מזמן למצוא פיצרייה באשדוד שעומדת בכל הקריטריונים שקבע דניאל היה כמו משימה בלתי אפשרית. כיום המצב אחר לגמרי. פיצרייה באשדוד שמציעה פיצה איכותית בטעם מושלם זה כבר לא עניין מופרך, אלא הרבה יותר פשוט ממה שנדמה.

בפעם הבאה שאתם מחפשים פיצרייה באשדוד שהסלייסים שלה שווים את הקלוריות ואת המחיר, אנחנו ממליצים לדבוק בה וליהנות מהטעם שהיא מציעה כל פעם מחדש.