מרבית האנשים לא מקדישים יותר מדי מחשבה לסגנונות של ברזים, עד שהגיע זמנם לבחור ברז בעצמם. בעיתוי הזה, כולם מגלים פתאום שהמגוון כל כך רחב, עד שהבחירה עלולה להיות קשה ומייגעת.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

פעמים רבות אנחנו מושפעים ממה שהכרנו בעבר ומדברים שראינו אצל חברים, וזה בסדר, אבל כדי לעשות בחירה נכונה שתהיו שלמים איתה לאורך זמן, עליכם לבצע מחקר נוסף ולהבין את היתרונות והחסרונות של הסגנונות השונים.

הצעד הראשון - בחירת מספר הידיות

הדרך הטובה לקבל כל החלטה מורכבת, היא לנסות לצמצם כמה שיותר את מספר האפשרויות, על ידי הענקת תשומת לב להבדלים הגדולים ביניהן. אם תצליחו להחליט האם אתם רוצים ברז פרח למטבח (ברז עם ידית אחת) או ברז עם שתי ידיות, כבר "חתכתם" את כמות האפשרויות שלכם בחצי.

אין תשובה ברורה לשאלה מה עדיף, אבל כדי להתחיל לענות עליה, אתם מוכרחים לדעת במה שני הסוגים נבדלים זה מזה.

ברזים עם ידית אחת – ברזי פרח

קל ומהיר יותר לנקות ברזי פרח - זוהי יחידה אחת, שכוללת גם את הברז וגם את הידית. לעומת זאת, לברזים עם שתי ידיות שלושה חלקים נפרדים (הברז עצמו וכל ידית). כמו כן, לברזים כאלה מראה יותר מודרני, שמסייע לכם להתאים אותם לעיצוב של המטבח שלכם.

ברזי פרח מתאימים לכיורים יחסית קטנים, ויכולים להיות שימושיים מאוד בשטחים מצומצמים, אבל זה לא אומר שבעלי כיורים גדולים צריכים בהכרח לבחור בסוג השני.

היתרון הגדול ביותר שלהם - קלות התפעול. אתם צריכים רק יד אחת כדי להפעיל את הברז, ואפילו אם שתיהן עמוסות, ברובם זה אפשרי גם באמצעות הזרוע או אפילו המרפק, תלוי במיקום הברז.

ברזים עם שתי ידיות

בדרך כלל, לברזים כאלה מראה יותר מסורתי, אם כי בהחלט יש דגמים מודרניים. כפי שאולי כבר הבנתם, אם יש לכם מטבחים גדולים, או מלאי מרחב, יכול להיות שברזי שתי ידיות יותר יתאימו לכם. בחדרים קטנים, הם פשוט עלולים להיראות לא טוב. כמו כן, במטבח קטן, יכול להיות שלא יהיה לכם מספיק מקום כדי לסובב את הידיים מבלי שהידיים שלכם יתנגשו או יתחככו בכיור או בקיר.

בחלק מהמקרים, ברזים כאלה יותר יקרים מאשר ברזי ידית אחת, בעיקר כאשר משווים את הדגמים האיכותיים של כל סוג. חסרונות נוספים: יותר קשה לנקות אותם, הם מצריכים שני מיכלי מים נפרדים וגם - הם מהווים סכנה לילדים, אם יפתחו רק את הברז של המים החמים.

אז איך בוחרים?

כמה מקום יש לכם במטבח? איך הוא מעוצב? איזה ברז יש לכם עכשיו? אם אתם רוצים להחליף לברז באותו סגנון, תבדקו כמה חורי להתקנה יש לכם בכיור. יכול להיות שתצטרכו מספר שונה של חורים, וזה יצריך מכם התאמות.