כולנו יודעים שהכי מהנה וחוויתי ואין תחליף להתכרבלות עם הכלב שלנו, אך חשוב לציין כי הרגלי שינה במיטה נפרדת מהכלב מקנה עבורו ערכים חשובים, כמו שהמיטה אשר שייכת לכם היא הטריטוריה שלכם, גם מיטת הכלב מסמנת עבורו את הטריטוריה שלו. ישנם מספר פרמטרים חשובים בעת בחירת מיטה לכלב, ממאפיינים אשר קשורים לכלב עצמו ולמאפיינים של המיטה והמזרון ועד למאפיינים אשר חשובים עבורכם,  הבעלים.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

גודל המיטה

פרמטר מאוד חשוב הינו להעניק לכלב שלנו תחושת נוחות ולספק לו את השינה הכי טובה עבורו על מנת לתרום להתפתחותו. לשם כך חשוב לוודא מספר פרטים על הכלב שלכם. לפני ביצוע רכישת מיטה לכלב חשוב לוודא ולדעת על גודל הכלב. כמובן אצל כלב בוגר אשר הגיע לגודלו הצפוי לא קיימת בעיה, אך כאשר מדובר בגור ישנה אפשרות לרכוש עבורו מיטה קטנה ולהגדיל בהמשך, או לבחור באפשרות של מיטה לכלבים גדולים יותר. חשוב לבצע את רכישת המיטה באופן נבון ומשכיל למען נוחיותו של הכלב.

תחזוקת המיטה

חשוב לבחור ולרכוש מיטה אשר קל לתחזק אותה. אחד השיקולים החשובים הינו לבחור מיטה שיהיה קל עבורנו לנקות אותה, יש לנקות את המיטה לעיתים קרובות על מנת לשלוט על ריחות, לכלוך אשר עלול להביא עימו פרעושים וכדומה. מומלץ לבצע שטיפה על הכיסוי החיצוני של המיטה אחת לשבוע או שבועיים.

חומרי גלם

מיטה לכלב אשר מומלצת הינה, קודם כל, מיטה שבה הכלב ירגיש נוח ותשרת אותו כראוי. ישנם גורם שירגישו נוח על מיטה פרוותית מאשר מיטה סינטטית, כיוון שהמיטה הפרוותית נוטה להזכיר להם את אימם ואכן מסייעת עבורם קליטה בבית החדש, לעומת זאת קיימים כלבים אשר יעדיפו מיטה מבד רחיץ וקשיח. נוסף על כך, לפני בחירת מיטה לכלב חשוב לוודא על דרכי הניקוי של המיטה במקרה כמו, כתמים בריפוד. ישנן סוגים של מיטות אשר ניתן לכבס אותן בשלמותן ומצד שני ישנן מיטות אשר מגיעות עם ריפוד שאותו ניתן להסיר וכן לכבס בנפרד. פרמטר נוסף ולא פחות חשוב הינו, מקרה של אלרגיה בעקבות מגע בריפוד סינטטי וכן מומלץ לביצוע טיפול באלרגיה ובו זמנית להחליף את המיטה.

תקציב לרכישה

כמובן בעת רכישה של מיטה לכלב חשוב קודם כל לוודא כמה הנכם יכולים ומוכנים להשקיע בקניית המיטה. ראוי לקבוע מראש את התקציב המתאים עבורכם ועל פיו לחפש במקומות המתאימים אשר יעניקו עבורכם את התוצאות הטובות והיעילות ביותר. חשוב לציין כי מיטה מחומרים זולים ומחיר נמוך יותר עלולים להביא לאי נעימות עם המגע בכלב, חשוב להתאים עבורו את המיטה המתאימה ביותר עבור התקציב שלכם.

לסיכום בצעו בדיקה כי פעלתם לפי פרמטרים אלה על מנת לספק לכלב שלכם תחושת נוחות וכן לשמור כל בריאותו, כמובן גם שכל הפרמטרים עונים על הנוחיות שלכם בנושא.