רכשתם דירה חדשה מהקבלן? מזל טוב! לרכוש דירה בישראל של 2022 אינו עניין של מה בכך, ובוודאי הייתם רוצים לדעת שהדירה שתקבלו לרשותכם במצב מעולה ללא תקלות, לכן ישראלים רבים בוחרים לעשות הזמנה של בדק בית לפני קבלת דירה מהקבלן על מנת לוודא את תקינותה של הדירה והתשתיות. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הזמנה של בדק בית לפני קבלת דירה מהקבלן.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

הזמנה של בדק בית לפני קבלת דירה מהקבלן – בדקו את חוזה המכר בטרם הרכישה

האחריות על טיב ואיכות העבודה מוטלת על הקבלן ועליו להעניק אחריות ללא סייגים, תנאים מגבילים או סעיפים נסתרים היכולים לגרום לעוגמת נפש גדולה לרוכשי הנכס.
כבר בטרם אתם רוכשים את הדירה עליכם לוודא כי בחוזה עם הקבלן מוגדרים תנאי האחריות שלו לצד תקופת האחריות וסוגי הליקויים שאחריות זו מכסה על מנת שאם יתגלו ליקויים תוכלו להיות מכוסים מבחינת פיצוי מלא מטעמו של הקבלן על פי החוזה ועל פי החוק.

הדברים החשובים שצריכים להיכלל ברמת האחריות של הקבלן בחוזה המכר הם טיבה של הבנייה, רמת הגימור וכיוצא בזאת – כאשר מדובר בדירה חדשה מקבלן, החוק מחייב את הקבלן במתן אחריות מלאה לרוכש הדירה עבור איכותו של המוצר, זאת אומרת שטיב העבודה, איכות החומרים ורמת הבנייה אמורים לעמוד בביקורת איכות ממש כפי שאנו רוכשים כל מוצר אחר. לאחר ההזמנה של בדק בית לפני קבלת דירה מהקבלן על הקבלן לדאוג לכל הליקויים הנובעים מחוסר התאמה לתקנות ולתקנים החלים בחוק על כל בניין הנבנה בישראל, והן:

  • תקנות תברואה
  • תקנות חשמל
  • תקנות כיבוי אש
  • תקנות רשות התכנון
  • תקנות הג"א (תקנות ההתגוננות האזרחית)

חוק המכר

חוק המכר הינו חוק שעל כל רוכש דירה להכיר. מקורו של חוק זה הוא בהגנה על רוכשי דירות. לדוגמה – מכירת דירה אשר לא קרתה לבסוף בפועל ללא קשר לקונה; במקרה כזה חוק המכר מקנה לרוכש הידרה את הזכות להיפרע מן הערבות הבנקאית שנמסרה לו על ידי הבנק

הזמנה של בדק בית לפני קבלת דירה מהקבלן – מה בודקים?

  • בדיקת צנרת ורטיבות – שתזהה רטיבות נסתרת או צנרת בעייתית וכן חברת בדק הבית תדע להגיד לכם מה הסיבה לרטיבות (הצטברות מי גשמים, הצטברות של לחות או פיצוץ בצנרת)
  • בדיקת איטום – לרוב חברת בדיקה תספק לכם גם בדיקת הצפה על מנת לוודא שהבית אכן אטום כולו ויעבור עליכם חורף יבש בדיקת קרינה וגז ראדון – לא כל חברות הבדיקה מבצעות בדיקה מסוג זה, לכן חשוב לבדוק זאת עם החברה לפני כן
  • בדיקת חשמל – בבדיקה יבחן מהנדס חשמל את לוחות החשמל בבית, השקעים, המערכות לגילוי אש ואת עומס החשמל בבית

\=-/