בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה אדירה בשימוש באמצעיים דיגיטליים, כמעט בכל תחום. יותר ויותר אנשים עוברים לערוך קניות באינטרנט, מנהלים קשרים דרך הדיגיטל, ובתקופה האחרונה, גם עובדים מרחוק, באמצעים דיגיטליים בלבד. ללא ספק, החיים שלנו הופכים לדיגיטליים יותר ויותר, כאשר תקופת הקורונה העצימה תהליך זה באופן דרמטי. כחלק ממגמה זו, גם עולם השיווק הדיגיטלי חווה עלייה גדולה, וממשיך לגדול ולהתפתח בקצב מהיר במיוחד. בכתבה זו, נתייחס למספר מגמות חדשות בתחום, וננסה להבין איך ייראה עולם השיווק הדיגיטלי בעתיד הקרוב.

כלים
  אושרי ביטון שיווק דיגיטלי,     קרדיט תמונה - יח"צ
אושרי ביטון שיווק דיגיטלי, קרדיט תמונה - יח"צ

יותר שימוש בבינה מלאכותית

כבר כיום אנו רואים שימוש נרחב בבינה מלאכותית בעולם המדיה, אך רבים חוזים כי בתקופה הקרובה תהיה עלייה גדולת מימדים בתחום. אחת התחזיות הנפוצות, למשל, היא עלייה גדולה בשימוש בצ'אטים ושיחות עם "נציג" אינטרנטי שעובד על בסיס אלגוריתם לומד. למעשה, רבים צופים כי “chat bots” יהפכו לנותני השירות הסטנדרטיים בעולם השיווק, ובתוך כמה שנים יחליפו את כל נציגי השירות האנושיים.

דוגמה נוספת לשימוש בבינה מלאכותית, הוא השימוש ההולך וגובר בחיפוש קולי. בשנים האחרונות, עם ההשקה של תוכנות כמו "אמזון אלקסה", "גוגל בית" ו-"סירי" של אפל, ישנה מגמת עלייה משמעותית בחיפוש קולי. מגמה זו אמנם עדיין בתחילת דרכה בישראל, אך בארצות הברית, כבר כיום מוערך כי מעל 50% מכל החיפושים האינטרנטיים נעשים דרך חיפוש קולי. נתון משמעותי נוסף המעיד על מגמה זו, הוא כי מעל 76% מהחיפושים שנעשים על ידי אנשים בגילאים 18-34 הינם חיפושים קוליים. יש לכך השפעה אדירה על עולם השיווק הדיגיטלי, מכיוון שבאופן טבעי, חיפושים קוליים הינם שונים מהותית בניסוח מחיפושים ידניים. לכן, אם מגמה זו תימשך, על אסטרטגיות קידומי האתרים להתאים את עצמה במהרה לכך.

תוכן קצר ומדויק יותר

מגמה משמעותית נוספת שאנו רואים, וצפויה רק להתחזק בשנה הבאה, היא התקצרות משמעותית של אורך התוכן השיווקי. אם בעבר היינו רואים פרסומות ארוכות, עם מידע רב, כיום רבים כבר הבינו כי לוקח לצופה 10-15 שניות כדי להחליט האם הוא מעוניין או לא. לכן, הפרסומות שאנו רואים בכל הפלטפורמות השונות, הולכות ומתקצרות משמעותית. פלטפורמות הרשתות החברתיות השונות מצטרפות למגמה ומעצימות אותה, כאשר הדוגמאות הבולטות ביותר לכך הן טיק-טוק ו-אינסטגרם. במקרה הראשון, כמעט כל התוכן הינו קצר וממוקד ביותר, כאשר באינסטגרם, חלה עלייה גדולה במיוחד בשימוש ב-reels, שהם סרטונים קצרים מאוד שמושכים את העין במהרה. רבים מה"משפיענים", שהפכו גם הם לחלק מרכזי בשיווק הדיגיטלי בשנים האחרונות, עושים שימוש נרחב ויעיל במיוחד בשני כלים אלה. בעולם של קצב מסחרר וחוסר סבלנות, לא קשה להבין למה תוכן קצר הינו האפקטיבי ביותר, וקשה לראות את זה משתנה בטווח הקצר.