לקראת הקיץ המתקרב ובא, הרבה מאוד הורים מתחילים לבחון אופציות לאילו קייטנות לרשום את הילדים שלהם בחופש הגדול. במקום שהם יבלו מול מסכי הטלוויזיה והמחשב, וכן במקום שההורים יצטרכו לקחת אותם איתם לעבודה או לחפש להם תעסוקה אחרת, הם מעדיפים שהילדים יהיו עם חבריהם או ילדים בני גילם בקייטנות שונות, לפחות במשך חלק מתקופת החופשה.

כלים
 תמונה באדיבות אורן סרף סקול
תמונה באדיבות אורן סרף סקול

במהלך השנים, נוצרו קייטנות מסוגים שונים כשהמטרה שלהן היא לצאת מהקופסה ולהציע להורים ולילדים סוג אחר של קייטנות. הכוונה היא, לא עוד קייטנות סטנדרטיות שכוללות פעילויות יצירה או פעילויות בבריכה ומשחקים, אלא קייטנות ספציפיות המתמקדות בתחום אחד, כך כשהקייטנה מגיעה לסיומה, יכולים הילדים להמשיך וליהנות מהחוויה, בין אם זה במסגרת חוג או בכל מסגרת אחרת.

באילו קייטנות מדובר?

אנחנו יכולים למצוא, כאמור, מגוון רחב של קייטנות שונות ממה שהכרנו בעבר, קייטנות שמאפשרות לילדים לגלות ולהתעמק בעולמות תוכן שונים.

כך למשל, אנחנו יכולים למצוא קייטנות שמתעסקות בתחום המדע, קייטנות שמתמקדות בתחום של רובוטיקה ומחשבים, קייטנות ספורט, קייטנות שעוסקות בתחום היצירה, קייטנות שקשורות לטיולים בארץ ובעולם הטבע ועוד.

אחת הקייטנות הפופולאריות ביותר בסדרה הזאת, היא קייטנת גלישת גלים אשר נערכת לאורך חופי ישראל ומיועדת לילדים בגילאים שונים.

מה זו קייטנת גלישת גלים?

הרעיון של קייטנת גלישת גלים הוא ללמד את הילד את רזי הגלישה, לתת לו את כל הידע הדרוש בנושא, וכן לעזור לו לחוות את החוויה של גלישה באופן אמיתי. הקייטנה נערכת בחופי ישראל, מועברת על ידי מדריכים בעלי ניסיון הן בתחום הגלישה והן בתחום ההוראה והדרכה של ילדים, וכמובן באמצעות ציוד גלישה מתאים.

כאשר ילד נרשם לקייטנת גלישה, הוא נהנה מחוויה ייחודית שאין דומה לה. שכן הוא גם מבלה את חודשי הקיץ בים, כפי שהרבה מאוד ילדים אוהבים, גם לומד כיצד לגלוש בצורה נכונה, גם מכיר חברים חדשים ויכול בעתיד, אם ירצה, להמשיך ולגלוש.

מה לומדים במסגרת הקייטנה?

צריך לומר, קייטנת גלישת גלים היא לא חוג ולא בית ספר, אך יחד עם זאת היא כן מספקת את כל מה שצריך לדעת בשביל לגלוש בצורה נכונה ומקצועית. הקייטנה יכולה להוות בסיס איכותי לכל ילד אשר נרשם אליה, בשביל לדעת כיצד לגלוש בתנאים שונים.

בעיקרון, הקייטנה מספקת את כל המידע המעשי והתיאורטי הנדרש בשביל לגלוש בצורה נכונה ובטוחה. למשל, היא מספקת מידע איך יודעים מתי נכון לגלוש, מה הם תנאי הים ומזג האוויר הרצויים לגלישה, כמו כן היא מספקת תנאים איך לעבוד עם הגלשן, כיצד עומדים עליו, איך מניעים אותו, באילו אמצעי בטיחות להשתמש ועוד.

הידע מועבר הן באופן מעשי והן באופן תיאורטי על פי הצרכים של הגולשים, בהתאם כמובן לגיל שלהם ולרמת החומר שהם יכולים לספוג.

למי זה יכול להתאים?

הורים רבים נוהגים לחשוב שקייטנת גלישת גלים יכולה להתאים לילדים שעוסקים בתחום בצורה כזו או אחרת, או כאלה שאוהבים ללכת לים ורוצים ללמוד על גלישה.

בעיקרון זה נכון, ילד שלא אוהב ים יתקשה מאוד ליהנות ממה שהקייטנה נותנת לו, כפי שילד אשר מפחד מגלים לא יוכל באמת לגלוש. מצד שני, לא חייבים בהכרח להיות מחוברים לעולם הגלישה בשביל ליהנות מקייטנה שכזו. אפשר שילדים יתנסו בתחום וייהנו ממנו, כך ילמדו איך לגלוש ויכירו עולם תוכן חדש.

באופן כללי, מוטב כמובן שיהיה חיבור בין הילד לים, ושזה יעניין אותו. חשוב לציין, הקייטנה מיועדת לילדים בגיל העשרה, גילאים שהם כבר מבטאים את דעתם ולא ירצו להירשם לקייטנה שלא ימצאו בה עניין.

איך בוחרים את הקייטנה הנכונה?

אנחנו יכולים למצוא לא מעט קייטנות שמתעסקות בתחום של גלישת גלים, בין אם זה באזור המרכז ובין אם זה באזורים אחרים בארץ. הקייטנות מועברות, לרוב, על ידי בתי ספר לגלישה אשר מציעים אופציה לילדים קטנים יותר להכיר את עולם הגלישה דרך קייטנות אשר נערכות בקיץ.

הדרך הנכונה לבחור קייטנה היא באמצעות השוואה בין מה כל מקום מציע, מה כוללת הקייטנה מבחינת תוכנית לימוד, תנאים, משך הזמן שהקייטנה נערכת ועוד. חשוב כמובן לבדוק מי מעביר את הקייטנה ואיזה ניסיון יש לו בתחום הגלישה וההוראה.

צריך לציין, הקייטנה תימשך לרוב שבועיים, היא תיערך בקיץ ולעיתים אפשר יהיה למצוא קייטנות הנערכות בשני מחזורים, בוקר וצהריים, וכן קייטנה שמתחילה במועד מסוים ועם סיומה, מתחיל מחזור חדש. על כן צריך לבחור באיזה מועד מתאים יותר להירשם.

על מי אנחנו ממליצים?

מהיכרות אישית, אנחנו יכולים להמליץ על קייטנת הגלישה של אורן סרף סקול בתל אביב, מכמה בחינות:

אורן וייס, מנהל קייטנת הגלישה זכה באליפות הארץ בגלישה, ולכן המקצועיות שלו מורגשת על המשתתפיםבקייטנה נמצאים כמה אנשים שאחראיים לראות מה קורה עם הילדים (הנכס הכי חשוב שלנו הרי...) ולוודא שהם בטוחיםאווירה כיפית ומיוחדת, כל יום הילד חוזר עם חיוך.

האם זה בטוח לרשום ילד לקייטנה גלישה?

הורים רבים נרתעים לרשום את הילדים שלהם לקייטנת גלישה בגלל החשש לבריאותם ובטיחותם של הילדים. צריך להדגיש, כל קייטנה באופן כללי ובפרט בתחום הגלישה, אמורה לקבל את האישורים הנדרשים בשביל שיהיה ניתן לערוך אותה בצורה בטוחה.

אפשר כמובן לבדוק מה מארגני הקייטנה מספקים לילדים מבחינת בטיחות, איך בדיוק היא נערכת וכמובן עד כמה המדריכים הם בעלי ניסיון ואפשר לסמוך עליהם בעבודה עם ילדים.