בשנים האחרונות אפשר לראות את נושא הקנאביס בשיח הציבורי ללא משוא פנים וללא הסתרה. אם בעבר היה מדובר בסם לכל דבר ועניין הרי שכיום כבר ידוע שלקנאביס יש סגולות מרפא ושיכוך כאבים ואי אפשר להתעלם מזה. הרבה אנשים עושים בו שימוש ומקלים על עצמם ועל הכאבים שלהם על ידי עישון הקנאביס וחלק לא מבוטל מהם עושים את זה בצורה חוקית, מוסדרת ומותרת. אם בעבר היה צריך לעשן קנאביס במסתרים ולהשיג אותו בדרכים לא דרכים – הרי שכיום המצב כבר לא כזה ואפשר להשיג קנאביס בצורה חוקית ומותרת דרך המדינה, אחרי שמוכיחים מצב רפואי כזה שהוכח במחקרים שהקנאביס יכול להועיל בו ולסייע להתגבר עליו. התהליך מסודר ומאורגן, הקנאביס ניתן במינון ובתצורה המתאימים לכל מטופל והוא מקבל הדרכה וליווי על מנת שיידע איך בדיוק לעשות שימוש בקנאביס.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מה כדאי לדעת על קנאביס?

כמו כל חומר שנכנס לגוף ויש לו תפקיד וייעוד – לקנאביס יש גם חסרונות שחשוב לדעת עליהם. אמנם תגיע הדרכה מסודרת ומקצועית כך שהמטופל יידע בדיוק את כל הפרטים החשובים אודות הטיפול שלו אבל בהחלט צריך לקחת בחשבון, למשל, שלא מומלץ (ואפילו אסור בתכלית האיסור) לחרוג מהמינון של הקנאביס כפי שהוא נקבע על ידי רופא או מטפל מקצועי. בספרות המקצועית מתועדים לא מעט מטופלים שאט אט התמכרו לקנאביס ולאחר מכן היו צריכים לעבור תהליך לא פשוט של גמילה מקנאביס. אין ספק שזה מאד מפתה לקבל אישור לעשות בזה שימוש אך כאמור – ההתאמה והמינון נקבעים על פי הנתונים האישיים והרפואיים של כל מטופל בנפרד ולכן חשוב מאד לשמור על הכללים וההנחיות שמקבלים ולצרוך את הקנאביס בדיוק על פי ההוראות המקצועיות. זו הדרך הנכונה והיחידה לצרוך את הקנאביס ובכך לסייע להצלחת הטיפול וההקלה על הכאבים.

מה התהליך של אישור קנאביס לשימוש רפואי?

חשוב מאד להבין שאין זה מובן מאליו או פשוט לקבל קנאביס, גם אם נדמה שיש את מלוא ההצדקות והסיבות הטובות לכך. ישנן התוויות רפואיות מדויקות אשר בגינן אפשר לקבל את המרשם המיוחל לקנאביס ויש פיקוח הדוק וצמוד על המשתמשים על מנת לוודא שאכן הקנאביס נשאר ברשותם לשימושם האישי והרפואי בלבד. הרופא המטפל והמלווה יידע בדיוק האם ההתוויה הרפואית הרלוונטית מתאימה להגשת הבקשה וכמובן ילווה את התהליך עד לקבלת התשובה. כך או כך הרופא יהיה ויישאר הכתובת של המטופל לפנות אליה בכל שאלה או עניין שמתעוררים גם בנוגע לשימוש בקנאביס ולכן יש חשיבות גבוהה לשימוש נכון ומושכל בתמיכה וידיעה של הרופא שמכיר את המטופל ובקיא במצבו הרפואי. עם הזמן סביר להניח שאפשר יהיה לראות התוויות רפואיות נוספות לשימוש בקנאביס.