השתלת עצם הינו הליך שהפך בשנים האחרונות להרבה יותר שכיח, הוא נעשה במצבים בהם כמות העצם בשן איננה מספקת עבור השתלה של שתל חדש או שהעצם פגועה בצור משמעותית ואין יכולת לבצע על גבה השתלות נוספות. משמעות הדברים היא שעבור מטופל הזקוק להשתלת שן חדשה, עלול להתעורר הצורך גם בתוספת של עצם אשר יכולה כיום להגיע בצורה טבעית או בצורה סינתטית. ולמרות שהליך זה נחשב לוותיק ואמין במידה רבה, לא מעט מטופלים מבקשים לדעת ולהכיר את ההבדלים שבין תחליף עצם סינתטי לבין תחליף של עצם טבעי, החל מההבדלים ועד ליתרונות הרפואיים השונים.

כלים
C
C

השתלת עצם טבעית

תחת הגדרה זו מתכנסים שני סוגים של תחליפים, הראשון נלקח מגווייה של חייה ונחשב לבעל יתרונות רבים כמו יכולת חיבור מעולה של עצם השן אל החלקים האורגניים במערכת הסינוסים. ואילו התחליף השני מקורו מהמטופל עצמו, ובעל יתרון ברור להשתלה טבעית של העצם. מבין היתרונות שנוכל למצוא בתחליף עצם ממקור טבעי יהיו בין היתר, הכלה של תאים מזינכימאליים ויכולות טבעיות וגבוהות של ייצור תאי עצם חדשים. כל אלו מהווים פקטור משמעותי בזמן ההחלמה שבין השתלת העצם ועד להרכבת השתל והכתר, שכן השתלה זו מקצרת באופן משמעותי את זמן ההחלמה ומאפשרת הרכבה בריאה ומדויקת.

השתלת עצם סינתטית

השתלת עצם סינתטית יכולה להיות מעולה עבור לא מעט מקרים, כאשר בין היתרונות הברורים בה היא רמת רטיבות נמוכה ומגע עם דם. עם זאת תחליף זה איננו מגיע בצורה האנטומית המתאימה לעצם טבעית, אלא שנקודת המגע שלה הינה שטוחה ואינה מומלצת לתחליף עבור עצם אנכית או אופקית. עם זאת החומרים ממנה מורכבת העצם הסינתטית, אמורים לסייע בצורה די גבוה לחיבור הרקמות אל התחליף ולשלבו בצורה טבעית. אך באותה הנשימה חשוב לזכור כי תחליפי שן ממקור טבעים מצליחים להיות גמישים יותר בחיבור מחודש של כלי הדם אל עצם השן, כך שלא מעט מהטיפולים השונים להשתלת עצם עלולים בסופו של דבר להסתכם בבחירה של מקור טבעי לאו דווקא בשל מקורו אלא בשל הסיכויים הגבוהים בהטמעה שלו.