בריכת שחייה בחצר הפרטית שלנו היא תענוג אמיתי בכל עונות השנה ובפרט בימי הקיץ הלוהטים. על מנת שתוכלו להקים אחת כזו ולמצות את כל ההנאה ממנה מוטב שתדעו באיזו בריכה לבחור ותכירו את כל האופציות העומדות לפניכם - את היתרונות והחסרונות של מאגר מים שיבנה לכם בחצר. כמעט כל מי שמימש לעצמו את החלום הזה של גינה פרטית או נמצא בשלבים ראשונים להקמתה, עברה בראשו המחשבה לממש עוד חלום ישן נושן וזה – בריכה פרטית משלו.

כלים
קרדיט לתמונה - אמנות הגינה הקסומה.
קרדיט לתמונה - אמנות הגינה הקסומה.

רק הידיעה לקום בבוקר ולהתחיל אותו בשחייה צוננת, כבר מעלה את רמת הסרוטונין במוח, כמו כן, גם האופציה שנוכל לארח את יקירנו וחברנו ובאופן כללי, לבלות שעות וימים ארוכים לצד הבריכה מבלי צורך לצאת מהבית, כבר יהיה שווה את הכל. ידוע כי בעבר הקמה של בריכת שחייה נחשבה לתענוג יקר שרק אנשים מהעשירון העליון יכלו להרשות לעצמם, אולם היום, יש סוגים שונים של בריכות כשהמחירים יכולים להתאים לכל כיס. יחד עם זאת, בטרם נכנסים להרפתקה מסוג זה, יש להכיר את הסוגים השונים ולקחת החלטה נבונה - ולשם כך התכנסנו.

בריכת פיברגלס

מדובר בבריכה שמגיעה מוכנה ישירות מהמפעל והיא תונח בשטח עצמו בהתאם לגודל ולדרישות שהתקבלו מראש. היתרון באופציה הזו שמדובר בהתקנה מהירה ביותר, מאחר שהיא מגיעה מוכנה ולא מייצרת עבודה ולכלוך בחצר , ובנוסף – בריכות פיברגלס לא יקרות יחסית . יחד עם זאת, החיסרון שלה הינו אי עמידות בתנאי לחות ומזג האויר הישראלי . במידה ולחות תיספג בסיבי הפיברגלס, יהיה לכך השפעה שלילית, מה שיגרום להרחבת הסדקים המיקרוסקופיים ויחליש אותם.

הבריכה המתועשת

מדובר באופציה מהירה יחסית לבריכת בטון להתקנה וגם העלויות שלה הינן נמוכות מבריכת בטון , אך יקרה לעומת בריכת פיברגלס. נציין שהיא מודולרית ויכולה להתאים לכל גודל וצורה של שטח. תשתיות הבריכה עשויים מקירות פח מגולוון או מפולימר/פלסטיק עמיד בעוד שתחתית הבריכה עשויה מבטון , וניתן להתקין בה מערכות רבות- תאורה, חימום, שחיה נגד הזרם, ג'קוזי מובנה ועוד . זמן ההתקנה אורך בממוצע חמישה שבועות מזמן חפירת הבור ועד לשלב בו ממלאים אותה במים.

בריכה זאת לרוב אינה דורשת ביסוס כלונסאות , דבר החוסך בעלויות ובזמן,  החיסרון  העיקרי שלה הוא דלא ניתן לחפות אותה בפסיפס, הדורש התקנה על חומר סמנטי ( היינו – ברכות בטון) והיא מחופה ביריעות PVC במקום.

בריכת בטון

הקמה של בריכת בטון עדיין נחשבת לעלית והאקסקלוסיבית מכולן  לכן גם ההמלצה תמיד תהייה בבריכה זו. כל דייר יכול ליהנות מהקמה של בריכה שתתאים לצרכיו האישיים, לטעמו ולסגנון שלו. בנוסף, הייחוד שלה בא לידי ביטוי בתהליך היציקה שלה. הצנרת שלה מושתלת ביציקת הבטון עצמה וזו הסיבה שהיא גם  מוגנת לאורך השנים ביחס ליתר האלטרנטיבות. זמן התקנה שלה יכול להגיע לארבעה חודשים, אולם יחד עם זאת, בריכות בטון שנבנות במקביל להקמת הבית תתקדמנה בקצב של בניית הבית וזאת הסיבה שלעיתים תהליך זה יכול להימשך גם שנה מרגע קבלת ההיתר בנייה. על אף זמן ההתקנה הארוך, מדובר בבריכה שמעלה את ערך הנכס.

נקודות וטיפים חשובים

במידה והקמת הבריכה נעשית בבית חדש ההמלצה היא לתכנן ולבצע אותה במקביל לבניית הבית זאת מאחר שניתן לבנות את התשתיות בצורה תקינה ומתוכננת מראש, כל כלי העבודה נמצאים כבר בשטח, גם הציוד הנדרש ואנשי המקצוע ימצאו במקום, וכך תחסכו מעצמכם מצב בו תאלצו לסבול בשנית מלכלוך של חפירות באדמה. בנוסף, ברגע שהעבודה תסתיים לא יהיה צורך להרוס תשתיות ובסופו של דבר זה גם יוזיל את העלויות כשהעבודה תתבצע במקביל.

"טסט ליציקה" - המשמעות היא למלא את הבריכה במים בטרם משמישים אותה ולוודא כי אין נזילות. לאחר כל איטום נקודתי באזור החיצוני שלה, יש להוסיף שכבת הגנה בין הבטון החשוף לבין אדמת המילוי הלחה, במטרה שלא תהייה חדירה של מים במרוצת הזמן.

בכל הנוגע לבחירה של גימור כמו פסיפס, ההמלצה לא לבחור בפסיפס שמגיע עם רשת, אלא לבחור בפסיפס עם סיליקון שמחבר בין האריחים.

תחזוקת הבריכה היא נושא משמעותי וחשוב בפני עצמו ויש לקחת את זה בחשבון, כך שמי שלא מוכן לזה אולי צריך לשקול בשנית את העניין. בריכה לא מתוחזקת עלולה ליצור עובש, בקטריות ולהוות סכנה בריאותית של ממש. ניתן לתחזק אותה על ידי אנשי מקצוע או בעצמכם עם כל האבזור והציוד הנדרש.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה – עיצוב והקמת גינות ובריכות שחיה.