התמודדות עם משבר מכל סוג שהוא היא אתגר בכל גיל. כשילד או ילדה נדרשים למצוא פתרונות למציאות מורכבת, האתגר קשה שבעתיים - ולמעשה ללא סיוע מקצועי הסיכוי שלהם להצליח נמוך. אימון אישי, כלומר תהליך שמותאם במדויק למאפיינים הספציפיים של הילד ולמשבר שאיתו הוא מתמודד, הוא דרך אפקטיבית במיוחד לצלוח את התקופה הקשה בשלום, ואפילו לצאת ממנה מחוזקים.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

כלים מדויקים ומעצימים

אימון פרטני לילדים מקנה להם כלים אפקטיביים מאוד להתמודד עם כל סוג של משבר. התהליך המעצים מאפשר כאמור לכל ילד וילדה לא "רק" לעבור בשלום את התקופה המורכבת, אלא גם לצמוח - שכן כל משבר הוא גם הזדמנות וקרש קפיצה לחיים טובים יותר.

בפרט מתפתחת בזכות התהליך המדויק תחושת המסוגלות של הילדים. ההתמודדות עם המשבר נשענת על הכוחות והחוזקות הספציפיים של הילד או בן הנוער, ולכן השלב הראשון בתהליך הוא זיהוי אותן חוזקות. לאחר מכן הילד לומד כיצד להשתמש בהן באופן אפקטיבי, וכמו כן איך להביא אותן לידי ביטוי בכל סיטואציה בחיים.

עם אילו משברים ניתן להתמודד בדרך זו?

אימון אישי מדויק, על בסיס קשב רגיש לילד או לילדה מצד אחד ומצד שני הובלת התהליך, מאפשר להתמודד עם כל סוג של משבר. איילת קרניאל עזרא, מטפלת cbt שצברה ניסיון רב באימון ילדים ובני נוער, כבר סייעה לילדים שעברו פרידה של ההורים (כולל במקרים של גירושין שהפכו למלחמת עולם בין האב לאם), לילדים שסבלו מחרם ומצוקות חברתיות אחרות, לילדים שחוו אובדן של קרוב משפחה, לילדים שנפגעו בדרך כזו או אחרת, ועוד.

מעורבות מלאה של ההורים ומרחב טיפולי בטוח

מאפיין מובהק נוסף של אימון אישי ממוקד בהתמודדות עם משבר והאתגרים שהוא מביא איתו הוא מעורבות ההורים. רמת המעורבות נקבעת בהתאם לגיל של הילד או הילדה, ועל פי הצורך הספציפי. עוד דגש הוא יצירת מרחב טיפולי שמשרה ביטחון מלא על הילדים, כך שהם יכולים להביא לידי ביטוי כל תחושה וכל מחשבה, בלי חשש. התהליך עשוי לכלול שימוש במגוון רחב של אמצעים שמקלים על הילדים לבטא את עצמם - משחקים, ציורים, סיפורים ועוד.

חשוב לציין כי התהליך הנ"ל הינו תהליך ממוקד מטבעו, ולכן הוא מוביל לשיפור ניכר בחיי הילד או הילדה תוך זמן קצר יחסית. השיפור מורגש ביחסים בתוך המשפחה, באינטראקציות החברתיות, בשמחת החיים, בלימודים ובעצם בכל הרבדים שמרכיבים את חיי הילדים