בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בישראל מבקשים להוסיף אלמנטים מעץ בביתם. העץ משדר חום ורכות, הוא משנה את העיצוב הקר והפשוט שרבים רגילים לראות ובנוסף הוא מאוד אופנתי ונראה שהוא לא הולך לעזוב אותנו בקרוב. אחד האלמנטים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא חיפוי עץ לקיר בבתים, משרדים ומרכזים מסחריים שונים. למעשה כמעט בכל מבנה חדש ניתן לראות כי מעצבי הפנים ו/או האדריכלים כבר מראש משלבים את חיפוי העץ במבנה כבר בשלבי התכנון של המבנה. כמובן שאת הירידה לפרטים הם מתכננים בהמשך הדרך כאשר שלב הגמר של המבנה מגיע.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מזה עשורים רבים התרגלו ישראלים רבים למבני בטון וטייח קרים ואחדים. בשנים האחרונות הרבה מבעלי הנכסים בישראל התחילו לשלב חיפויי קיר מעץ שיעניקו חמימות לביתם. זה בעיקר נובע מהתרבות האירופאית ובכלל ממדינות שונות ברחבי העולם ששם הבנייה מתבססת על עץ וכך באופן די אוטומטי הקירות נשארים מעץ ובמקרים מסוימים מחפים אותם בטפט. חיפוי קירות בעץ מאפשרים לבעלי הבית ליהנות מטקסטורה שונה בחלל הקיר מנפח מעניין וגם חמימות שחומר אחר לא יכול לעשות זאת. אם ניקח לדוגמא את חיפוי הבריקים שהיה אופנתי מאוד שנים רבות, היום רבים משנים את קיר הבריקים שלהם לקיר בחיפוי עץ וזה כי הוא משדר חמימות וביתיות הרבה יותר מלבנים קרות ומנוקרות.

איך להתאים חיפוי עץ לקיר?

היום ישנו מגוון רחב של עצים מהם ניתן ליצור חיפויי קיר מטריפים ומעוצבים. מסוגי האורן ועד האלון, לכל עץ ישנו המראה הייחודי לו, עם "עיניים" או בלעדיהן, חזק יותר או יותר מעוצב. ישנם עצים שעברו טיפול והם עמידים יותר להתקנה כחיפוי לקירות חוץ וישנם עצים מעובדים המאפשרים בידוד בתוך המבנה כמו לחיפוי תקרה או מגבירי בידוד אקוסטי בין חדרים. כדי להשיג את המראה האופטימלי לחלל שלכם ואת היתרונות המעשיים מעבר לעיצוב המרשים מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה המתמחה בחיפוי עץ לקירות וכך הם יוכלו להתאים את סוג העץ ולשימוש המבוקש.

מהם האלמנטים הנפוצים ביותר לחיפוי קירות בעץ?

נתחיל דווקא מקירות חוץ, אלו קירות החשופים לתנאי מזג אוויר שונים ולכן ישנם שעדיין חוששים לבצע חיפוי לקיר חיצוני מעץ. היום עם החומרים המתקדמים ועם טיפול נכון של העץ, התחזוקה של חיפוי קיר מעץ היא פשוטה הרבה יותר. חשוב לפנות לחברה שמספקת ללקוחותיה חיפוי לקירות חוץ והם מתמחים בנושא.

מעבר לחיפוי קירות חוץ בשנים האחרונות עולה הדרישה בקרב בעלי נכסים להתקין חיפוי עץ לקיר פנימי בביתם. בעיקר מבקשים להתקין את החיפוי בקיר הסלון או בקיר מרכזי אחר בחלל הציבורי של הבית כמו פינת האוכל, אך לא רק. היום אנשים מבקשים להכניס עיצוב מעניין גם במסדרונות המשעממים בביתם וחיפוי העץ מאפשר עיצוב רענן ומעניין וגם בחדרי שינה של הורים במקום גב המיטה ישנו חיפוי לכל גובה הקיר, מה שמעניק תחושה של מרחב ותקרה גבוהה.