רכישת סוללה לאופניים חשמליות איננה עניין שגרתי. זאת הסיבה שרבים מבין בעלי האופניים החשמליים לא ממש יודעים על מה חשוב להקפיד ומה חשוב לדעת על סוללה חשמלית. מצד שני, רכישת סוללה שאיננה מותאמת לאופנים עלולה לפגוע בפעולה של המנוע, או במקרה הפחות טוב עלולה לגרום נזק של ממה. בשורות להלן נסביר בקצרה אבל בצורה ברורה כל מה שחשוב לדעת בנושא. מה התפקיד של סוללה לאופנים? מתי יודעים שהגיע הזמן להחליף את הסוללה? איך לבצע רכישה חכמה של סוללה לאופניים חשמליות ועל מה חשוב להקפיד?

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

הסוללה והתפקיד שלה באופניים חשמליים

למעשה, הסוללה היא הלב של המערכת החשמלית. הסוללה קובעת את המרחק המרבי שאליו ניתן להגיע באמצעותה. כמו כן, הסוללה קובעת גם את האיכות של הנסיעה למען הסר ספק - העדר סוללה לא משתק את האופניים, אלא רק מחייב את הרוכב לדווש כל הדרך ליעד. עם זאת, התאמה נכונה של סוללה לאופניים חשמליות משפרת את חוויית הנסיעה וגורמת לכך שהרוכב יגיע ליעד כשהוא רענן, ולא אחרי דיווש ארוך ומייגע. יש לסוללה שני תפקידים עיקריים:

הגדרת טווח הנסיעה: ככל שהסוללה עוצמתית וטעונה במלואה, כך טווח הנסיעה יהיה ארוך יותר. איכות הנסיעה: מעבר לטעינה, חשוב בעת רכישת סוללה לאופניים חשמליות לתת את הדעת על המתח שלה. (המתח נמדד בוואט, שסימנו V) ככל שהמתח יותר גבוה, כך ההספק של המנוע בזמן נתון הוא גבוה יותר. מכאן שהנסיעה יציבה יותר, המנוע מתאמץ פחות וטווח הנסיעה שלו גדל. כאשר טווח הנסיעה מתקצר באופן משמעותי גם אחרי הטענה מלאה של הסוללה, זה הזמן להחליף סוללה לאופניים חשמליות בסוללה חדשה.

איך לרכוש סוללה לאופניים חשמליות בצורה חכמה

רכישת סוללה לאופניים חשמליות צריכה להתבצע אחרי שמכירים ויודעים איזו סוללה מתאימה לאופניים שלכם. כשרוכשים סוללה, יש להקפיד על הנתונים הבאים:

כמה מחזורי טעינה אפשריים: מספר מחזורי הטעינה מעיד על איכות הסוללה ומשפיע בצורה ברורה על המחיר. חשוב לדעת בצורה המדויקת ביותר כמה מחזורי טעינה צפויים לסוללה הנרכשת. התאמת מתח הסוללה למנוע: סוללה שמתאימה למתח של המנוע, מנצלת את המנוע בצורה הטובה ביותר. סוללה חלשה מפחיתה את ביצועי המנוע. סוללה חזקה מדי, עלולה לחמם ואפילו לשרוף את המנוע.

לפני שרוכשים סוללה לאופניים חשמליות חשוב וכדאי להתייעץ עם בעל מקצוע. שכן מעבר לחישוב הקר והפשוט כאמור לעיל, כדאי לקחת בחשבון גם נתונים אחרים – מספר הנסיעות, תוואי השטח שבעל האופניים נוסע בו בדרך כלל וכן המשקל של הרוכב. אם יש לך עניין בהתאמה ורכישה של סוללה לאופניים חשמליות זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ואנו נסייע לך להתאים ולרכוש סוללה לאופניים חשמליות בהתאמה מיטבית