מהו מפתח תוכנה RT Embedded ? מה כולל תפקיד מפתח FULL STACK?
ומה זה איש DevOps?
מה הרקע שצריך בודק תוכנה QA אוטומציה ?
אילו כישורים וניסיון נדרש כדי להשתלב בחברות הייטק? איזה תפקיד מתגמל בתחום ההייטק?
קבלו את המדריך המקיף למקצועות ההייטק שיעשה לכם סדר

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

משבר הקורונה השפיע רבות על תעשיית ההייטק אך למרות זאת בזמן הקורונה חברות הייטק המשיכו לגייס עובדים ועדיין מגייסות עובדים מכל קשת תחומי הטכנולוגיה ללא הפרעה גיאוגרפית, מאחר ומרבית העובדים עובדים מהבית ובמודל היברידי.

בנוסף, בתקופה זו בעקבות משבר התעסוקתי, הרבה אנשים ביקשו לבצע הסבה מקצועית למקצועות ההייטק זאת על מנת שיוכלו להנות מתנאים טובים ושכר גבוה יותר.

אם בעבר כניסה לתחום ההייטק הייתה מחייבת את המועמד בתואר ראשון ואף תואר שני במדעי המחשב, הרי שכיום הדבר שונה לחלוטין, את המעסיקים יותר מעניין הידע המעשי וארגז הכלים של העובד ופחות התואר.
באמצעות קורסי הכשרה ממוקדים המקנים ידע תיאורטי ופרקטי, הכוללים סטאז מעשי הסטודנטים יוצא עם הכלים הנדרשים לעבודה בתעשיית ההייטק העכשווית, וזאת ללא כל צורך בתארים ותנאי קבלה קשוחים.
המקצועות המבוקשים בתחום ההייטק בשנת 2022

מפתח RT Embedded - אנשי פיתוח מערכות משובצות מחשב (Embedded Systems) הנמצאות בשימוש מגוון רחב של מוצרים כמו: IOT (האינטרנט של הדברים),פיתוח מנהלי התקנים, התממשקות ל סנסורים , רכבים אוטונומיים ועוד.
הפיתוח למערכות אלו נעשה באמצעות שימוש בכלים ייחודיים, לדוגמא מערכות הפעלה מבוססות Real time שכן נדרשים דיוק ומהירות על מנת להגיב בזמן אמת לאירועים.
מפתח Embedded מתכנת ישירות על החומרה בסגנון Embedded Bare Board Application. פיתוח מסוג זה מתבצע ללא מערכת הפעלה, והוא משתמש בשפות low level וותיקות כגון C ו ++C.
כיום ישנם מגוון קורסים ממוקדים להכשרה של מקצועות ההייטק בהם ניתן לרכוש מקצועות מבוקשים כמו למשל: פיתוח תוכנה Embedded - Real Time Embedded Linux Systems

אבטחת מידע וסייבר - cyber security -מומחי סייבר ואבטחת מידע הם אנשים שתפקידם למנוע התקפות תוכנה ולהתמודד וכבר היום אנחנו רואים שהביקוש לאיוש תפקידי אבטחת מידע ו-Cyber.

אבטחת מידע וסייבר כולל:

  • שלמות/יושרה (integrity) - הגנה מפני שינוי זדוני של המידע או השמדתו, כולל הבטחת אי התכחשות ואימות זהויות בעלי המידע.
  • סודיות (confidentiality) - הגבלת גישה או חשיפה, כולל הגנה על פרטיות וזכויות קנייניות.
  • זמינות (availability) - שמירה על זמינות ויעילות הגישה אל המידע בכל זמן נתון.
    חברות סייבר מגייסות כיום מומחים שיוכלו לבצע בקרה וניתוח מחדש של הסיכונים החדשים ויפתחו פתרונות סייבר בהתאם לצורך.
    חשוב לציין כי מדינת ישראל הינה מעצמה בתעשיית ההייטק, כאשר מתוך 17 חברות הסייבר המובילות ביותר בעולם, ישנם 4 חברות שהן ישראליות אשר מעסיקות מאות עובדים ישראלים ומרחבי העולם בכלל, כאשר לצידן מספר רב של חברות סטארט-אפ בתחום הסייבר אשר מיועדות להשתלב בקרוב בדירוג הטופ העולמי.

FULL STACK - בשוק התעסוקה כיום קיימת דרישה הולכת וגוברת בקרב חברות ההייטק לבנייה ופיתוח של אתרי אינטרנט, אפליקציות, פלטפורמות אונליין וחנויות מסחר.
Full Stack Developer הינו בין השאר מפתח אפליקציות מבוססות WEB, אשר שולט במספר רחב של טכנולוגיות כה רחב עד כדי רמה שהוא מסוגל לפתח לבדו אפלקיציה או לחילופין רשימת אפליקציות באתר שלם.

בודקי תוכנה QA - מומחה בדיקות תוכנה QA צריך להכיר היטב את תחום המחשוב, החומרה והתוכנה, מתודולוגיות בדיקה, מערכות הפעלה שונות ,בדיקת אתר אינטרנט, פיתוח בשפת Python , הכנה ISTQB, טכנולוגיות WEB שונות, בסיסי נתונים, Networking ומובייל.
במסגרת תפקיד של בדיקות עליו לבצע בקרת איכות לפלטפורמות אונליין זאת על מנת לאתר תקלות טכניות וכן, לפתח גרסאות חדשות על מנת לשפר את חווית המשתמש אצל הלקוחות.

אנליסט וביג דאטה - עולם הביג דאטה בימים אלה בפרט, מתפתח ותופס תאוצה באופן משמעותי ביותר, זאת בשל העובדה כי מספר האנשים אשר גולשים באינטרנט גודל מיום ליום, יותר ויותר אנשים מבצעים רכישות באמצעות האונליין ועל כן חברות מסחריות זקוקות לניתוח מידע ונתוני רכישות אשר יאפשרו להם לקדם את המכירות בהתאם. אי לכך, ניכר כי דרושים יותר ויותר מומחים בתחום הביג דאטה על מנת שיוכלו לאגור את אותם הנתונים במאגרי החברה וידעו לתמוך במערכות הדרושות לניהול ואיסוף נתונים על מנת למקסם את רווחי החברות.

Data Analyst- המתכנת העוסק בתחום למידת מכונה למעשה בונה אלגוריתם לבניית מודלים אנליטיים אשר "עוזרים" למחשב ללמוד מהמידע אשר נגיש אליו ובכך להביא לייעול תהליכים, ביצוע פעולות מסובכות להסיק מסקנות עסקיות, לנתח מידע רפואי, ניתוח וזיהוי קול ועוד.

איש DevOps - המונח Devops מורכב מצמד המילים Development & Operations מדובר על שילוב עבודה בין כל המחלקות המשתתפות בתהליך פיתוח תוכנה, החל משלבי התכנון, פיתוח, בדיקות, וכלה באופרציה ( יישום בפועל של תוכנה - התקנה, קונפיגורציה ועוד). ניכר כי תפקידו של איש דבאופס חשוב ומשמעותי הדורש ידע וניסיון במגוון רחב של תחומים, מקצוע DevOps הפך להיות הכרחי לכל חברה וכיום במיוחד הפך למוצר מבוקש במיוחד.

הסבה והכשרה מקצועית לפיתוח תוכנה והייטק

ישנו קשר ישיר ביותר בין תכנות לבין יכולות ניתוח וחשיבה מתמטיות גבוהות. במרבית המקרים, אנשים אשר מחזיקים בכישורים מתמטיים וחשיבה כמותית באה להם בקלות, ניכר כי אותם אנשים מחזיקים בסיכוי טוב להיות מתכנתים מוצלחים, לעומת זאת, אנשים אשר מתקשים עם חשיבה לוגית, טכנית ומתמטית - ניכר כי הדבר יכול להוות קושי בשילוב עם עולם התכנות.
חשוב לומר כי לא מדובר במדע מדויק וכי תמיד ישנם מקרים יוצאי דופן. לכן נמליץ לכל אדם אשר חפץ להשתלב בתעשיית ההייטק, להתחיל מקורסים חינמיים אשר זמינים באופן מקוון ברחבי האינטרנט.
להתחיל קורסים חינמיים ברשת יכול להיות אינדיקציה מעולה לבחון האם התחום הזה אכן מתאים לכם או שלא.

באדיבות חברת Real Time Group

מאמר זה באדיבות חברת Real Time Group, בית תוכנה מרכז הדרכה המספקת שירותי פיתוח, הדרכה והשמה למאות חברות הייטק בארץ ובחו"ל.
כיום ישנה דרישה גבוהה מצד לקוחותינו לפרויקטים בתכנות ולכן אנו מחפשים מועמדים המעוניינים להצטרף אלינו - ללמוד ולעבוד איתנו. המכללה מציעה מסלול מקוצר בתכנות בשיתוף פעולה עם חברות מובילות בתחום ההייטק.

בואו ללמוד ולעבוד איתנו