משחקים אלקטרוניים

עולם הילדים הוא עולם קסום והורים רבים מבינים שמגיל צעיר כדאי לטפח את הילדים הקטנים ולהעשיר את הידע שלהם בהרבה מאוד תחומים כדי שהם יהיו בעלי אינטליגנציה וידע רב ובמקביל גם רגישים לכל מה שקורה סביבם בעולם. לכן מגיל צעיר ההורים רוכשים עבורם כל מיני משחקים שמפתחים את החשיבה ואת הידע ומעשירים את אוצר המילים שלהם. עם השנים ההורים רואים עד כמה זה ההתנהלות הזו תרמה רבות כי ילדים שהשקיעו בהם בגיל צעיר בכל מיני משחקים מתוחכמים כמו משחקים אלקטרוניים ובקריאה של סיפורים. רבים מהילדים האלה כשמגיעים לגילאי הגן הם בולטים ברמת הידע שלהם בחשיבה ובעצמאות שלהם. גם בבית הספר רואים את זה באופן בולט כבר מהכיתות הנמוכות ורבים מהילדים הללו מתקבלים לכיתות לימוד מיוחדות כמו לכיתת מחוננים, כיתה של מצטיינים וזאת כדי להגביר את הידע לתועלת האישית שלהם.

בשנים האחרונות ילדים רבים מעדיפים את המסכים מאשר לשחק במשחקי חשיבה משחקי קופסה ובצעצועים שונים. המסך הקטן מאוד מושך מאוד אותם והם מעדיפים לשחק בקטגוריה של משחקים אלקטרוניים בטאבלט, בטלפונים הסלולריים ובמחשב. בכל המכשירים הללו יש הרבה מאוד מהמשחקים האלה שהם מאד מאתגרים ותחרותיים ולכן הילדים אוהבים מאוד אותם. כמו לדוגמה פלייסטיישן 5. בכל תקופה הילדים מבקשים מההורים שלהם שיקנו להם את אחת מהגרסאות החדשות כדי שהם ייהנו ויוכלו לשחק עם כל החברים שלהם במשחקים שמאוד מאוד מסקרנים ומרתקים אותם. עם זאת רוב ההורים מבינים שהזמן מסך צריך להיות מוגבל ולכן במקרים רבים הם מאפשרים להם זמן מסך לפרקי זמן מסוימים כדי שהם ישחקו גם במשחקים אחרים.

כלים
קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

 

 

משחקים אלקטרוניים ביום יום

בנוסף לכך הורים רבים מרגילים את הילדים מגיל צעיר מאוד לשחק במשחקי הרכבה מתוחכמים כמו אלו של הלגו. זה מתחיל מההבנה של התוכניות ההנדסיות, שלב אחרי שלב ז0עד שבסופו של התהליך הם יודעים להרכיב לבד מכוניות מיוחדות, סירות, מטוסים וחלליות בגדלים שונים. עם הזמן דרגת הקושי עולה והם לאט לאט מתחילים להרכיב פרויקטים מאוד גדולים כמו מבנים אדריכליים, דגמים מסרטים כמו הארי פוטר, פרויקטים הקשורים לדברים שקורים בעיר ועוד.

 

חוגים לילדים

אחת הדרכים לנתק את הילדים מהמסכים היא לרשום אותם לחוגים. כי כשהם הולכים לחוג ג׳ודו כדורסל או לחוגים אחרים בתחומים שמעניינים אותם הם מתנהלים ללא מסכים וללא משחקים אלקטרוניים ולו לכמה שעות.

 

טיולים בטבע

אפשרות נוספת היא להציע לילדים לרכב על אופניים עם בני המשפחה. כשהם רוכבים על אופניים הם הופכים להיות חלק מחבורות שיוצאות לטיולים משותפים באופניים, הורים וילדים נהנים לרכב יחד בטבע. כל בני המשפחה יוצאים לטיול אופניים בשישי או בשבת, כדי לטייל במקומות שונים.

כך הם כל היום נמצאים בטבע, נהנים מהצמיחה, מהפריחה, מהנחלים, מהמדבר וממקומות רבים נוספים ולפחות חלק גדול מהיום הזה הם לא צמודים למסכים או לאפשרות של משחקים אלקטרוניים.