בתור אנשים שאוהבים לארח, אתם בטח מכירים את הרגע הזה שהעיניים שלכם ושל האורחים שלכם מתחילות להיעצם, ומגיע רגע סידורי השינה, ואם להיות כנים מדובר ברגע מלחיץ במיוחד בקרב כל הנוגעים בעניין (כי מי מאיתנו מעוניין לחלוק את המרחב האישי שלו ככה בלי התראה מוקדמת?)...

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

בדיוק למטרה הזו המציאו את הפתרון המושלם הנקרא "הספה הנפתחת", רהיט חובה בכל בית שאוהב לארח באופן קבוע.

מדובר קודם כל ברהיט שימושי, המשמש בשעות היום לישיבה, ובלילה למיטה נוחה ומפנקת.

שוק המיטות הנפתחות התפתח כל כך בשנים האחרונות ומציע אינספור ספות נוחות ומעוצבות, עד כדי כך שיהיה לכם קשה להאמין שלא מדובר רק בספת ויטנג' אלא גם במיטה נפתחת.

יש 2 סוגים עיקריים של ספות נפתחות:

  1. ספות עם פתיחה לרוחב - מה שאומר כי אורך הספה הוא רוחב המיטב.
  2. ספות עם פתיחה לאורך - מה שאומר כי אורך הספה הוא אורך המיטה.

חשוב מאוד להכיר בפרטים האלו ולשים אליהם לב כשבוחרים ספה נפתחת, יש לנושא זה חשיבות רבה מבחינת חלל הסלון/החדר שאליו תרצו להתאים את הספה. בספה הנפתחת לרוחב תוכלו לראות יתרון ברמת הקומפקטיות, אך ספה הנפתחת לאורך תמנע ממכם להזיז חפצים רבים.

פרט נוסף וחשוב שיכול להקל עליכם הוא בחירת ספה נפתחת בעלת מנגנון הפעלה וארגז מצעים, מדובר ב-2 מרכיבים שתוכלו למצוא בקרב המותגים המובילים בשוק, למשל הספות הנפתחות של חברת עמינח מצוידות ברובן בארגז מצעים שמוסיף רבות לפרקטיות ולחסכון במקום האחסון.

זכרו לוודא שהספה אותה אתם מתכננים לרכוש מגיעה עם המזרנים המותאמים לה.

תוכלו לבחור בספה דו-מושבית, כורסא חד מושבית או ספות בעלות 3 מושבים, תלוי כמובן בחלל החדר שלכם, אם מדובר בחדר עבודה, משרדף סלון או חדר שינה נוסף.

כשאתם רוצים לבחור ספה נפתחת, נמליץ לכם ללכת ולהתרשם ממנה פיזית - כך תוכלו לנסות אותה גם בצורת הספה שלה וגם בצורת המיטה ולוודא שהנוחיות היא מעל הכל.
כשאתם בוחנים את הספה, חשוב לשים דגש על מנגנון הפתיחה שלה ולראות שהוא פשוט וקל לשימוש, שלא יקרה מצב שבשעת הצורך תצטרכו עוד 10 אנשים בכדי להחזיר אותה לקדמותה.

עוד פרט חשוב שכדאי להתחשב בו - הוא בחירת ספה נפתחת המתאימה למצעים שלכם, תעשו בדיקה מוקדמת של גודל המצעים הסטנדרטים שלכם ותגיעו מצוידים במידות הרלוונטיות לחנות.

אל תשכחו שספה נפתחת היא בראש ובראשונה ספה, זה כנראה יהיה השימוש שלה ברוב חיי השגרה שלה, לכן שימו לב שהעיצוב, הגודל והנוחיות שלה תואמים לצרכים שלכם - וודאו שהיא לא שוקלת יותר מדי כך שתוכלו להזיז אותה ממקום למקום, שהיא נוחה ונעימה בעת הישיבה, שיש לה מקומות נוחים לידיים וכריות מפנקות לגב, שימו לב שאתם לא מניחים לידה רהיטים כבדים או פרטי נוי יקרים ושבירים, כך שלא ייווצר מצב לא נעים כשתגלו שהזזתם אותה קצת יותר מדי 😉

אז מקווים שפתחנו לכם קצת את הראש בכל הנוגע לספות נפתחות, ושבקרוב גם אתם תוכלו לישון בראש שקט כשהאורח שלכם יבחר להישאר לישון.