דלתות פנים הן חלק אינטגרלי מעיצוב הבית, והן אחראיות במידת מה על האווירה בנוכחותן, בהתאם למשתנים כמו צבע וסוג חומרי הגלם מהם הן עשויות. ככל שחומר הגלם יהיה איכותי יותר, כך תגדל השפעתן על אווירה חמימה ויוקרתית. חברות העוסקות בעיצוב דלתות פנים כדוגמת דלתות גאש, מציעות ללקוחותיהן מגוון רחב של דלתות פנים וכניסה בעיצובים וסגנונות שונים.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

חשיבות חומרי הגלם לדלתות הפנים

דלתות פנים עשויות מחומרי גלם שונים ומגוונים, כמו עץ, פלדה, אלומיניום, עץ מלא או סינתטי, ולכל חומר גלם יש השפעה משמעותית על מספר מאפייני הדלת, כמו רמת הבידוד האקוסטי שלה- אטימותה לסאונד, רמת הבידוד הטרמי- שמירת חום, רמת הגימור וכן הלאה.

כיצד לבחור את דלתות הפנים הבאות שלנו?

דלתות פנים מעוצבות ברמה איכותית וגבוהה, הן לא עסק זול כלל וכלל. לכן יש לבחור בכובד את ראש דלתות לבית, תוך התייחסות למספר מאפיינים:

  • חומרי מילוי לדלת- החומרים שימלאו את דלת הפנים יקבעו במידה לא מבוטלת את איכות הדלת ועמידותה בפני פגעי הזמן. למשל, אם אתם חפצים בדלת פנים לחדר שישמש תינוק או ילד קטן, לא תבחרו במילוי כוורת קרטון הנחשב לכזה המעניק רמת בידוד טרמי נמוכה. דלת פנים מעוצבת ברמה גבוהה תכיל מילוי משולב של עץ מלא ופשתן, אולם מחירה של דלת פנים זו יהיה בהתאם.
  • ציפוי הדלת- ישנם סוגי חומרי ציפוי שונים לכל דלתות הפנים שאינן עשויות עץ מלא, כמו ציפוי פורמייקה, פורניר, למינציה וכן הלאה. לכל אחד מהציפויים החוזקות והחולשות שלו.
  • משקל הדלת- דלתות פנים כבדות עשויות עץ סינתטי פחות יתאימו לאופיו של חדר ילדים, אך דלתות עץ מלא יוקרתיות יתאימו לדלת הכניסה או חדר השינה למשל.

דלתות פולימר

דלתות פולימר הינן דלתות אשר עשויות חומר פלסטי, שיתרונו הבולט הוא עמידותו למים. הן דלתות אלו משמשות רק בתור דלתות פנים שכן הן אינן יעילות כלל בתור דלתות כניסה לבית, בעיקר בשל נטייתן להיפגם ולהתבלות במגע ישיר עם השמש.

ישנם שני סוגים שונים של דלתות פנים פולימר:

  • פולימר יצוק – דלת שעשויה לחלוטין מפולימר בלבד. דלת פולימר זו תתאים לחדרים עם נטייה לרטיבות, כמו חדרי אמבטיה ומקלחות, בשל עמידותה האבסולוטית למים.
  • ציפוי פולימר – זהו סוג של דלתות פנים פולימר אשר עשויות שני לוחות פולימר ובעלות מסגרת עץ, במילוי של חומרים אחרים בשילוב לוחות עץ וקרטון. דלתות אלו יהיו גם בעלות תחתית שעשויה כולה פולימר לעמידות בפני מים, מה שיסייע נגד נזקים הנובעים משטיפת רצפה למשל. דלת עם ציפוי פולימר לא מומלצת לחדר אמבט, שכן היא עלולה להתנפח בגלל מילוי העץ ולהינזק.

עלויות דלתות פנים

עלויות התקנת דלתות פנים משתנה בהתאם לסוג השירות, אם מדובר בעלות של דלתות פנים כולל התקנה, או אספקה בלבד. ישנם משתנים רבים כמו סוג הדלת, הצורך בצביעתה, אם יש בעיות נגישות בדרך להתקנה וכן הלאה. התקנה סטנדרטית של דלת פולימר אחת, הנחשבת יקרה יותר מאחרות, תעלה בין 1,400-2,300 עבור דלת אחת. אך ישנן חברות רבות המציעות מחיר מוזל של דלתות פנים במבצע, מה שמוזיל את העסק לבין 1,400-,1,800 לדלת פולימר.

דלתות כניסה

דלתות כניסה הן עולם בפני עצמו. בחירת דלתות כניסה לבית היא בהחלט אתגר משמעותי, שכן דלת הכניסה היא הרושם הראשוני שקובע את הסטנדרט עבור כל מי שנכנס הביתה. דלתות כניסה מעוצבות מעניקות אווירה של יוקרה ואיכות לבית. דלתות כניסה הן בדרך כלל מסיביות ואיכותיות יותר מדלתות הפנים, אך בגלל שמדובר בדלת אחת, ניתן להשיג דלתות כניסה במבצע במחירים נוחים. כך למשל, חברת דלתות גאש, המובילה בתחום, מציעה מבצע אטרקטיבי לדלתות כניסה החל מ-1,790 שקלים.