התהליך של יישור שיניים זכור להרבה אנשים לרעה, אם הם עשו אותו לפני שניים או שלושה עשורים. הצעירים היו צריכים ללכת לרופא השיניים לטיפולים פולשניים, שבסופם, היו צריכים להרכיב ברזלים בשניים, וקשתות גדולות מסביב לפה, איתן היה צריך ללכת במשך תקופה, או להרכיב אותן בלילה. מדובר בסיפור מורכב ולא נעים, שמשפיע גם על הדימוי העצמי וגם על הפן החברתי. כל הנושא הוא לא נעים, וגם כזה שעולה לא מעט כסף. עם זאת, דבר אחד השתנה מאז, האופן שבו השיניים מתיישרות.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

פותר את נושא האסתטיקה

כיום, אפשר לבצע יישור שיניים בעזרת פלטות שקופות, שפותרות את כל הנושא האסתטי. הפלטות השקופות הן גם אסתטיות יותר מהברזלים, גם אפקטיביות יותר וגם הרבה יותר נוחות. עם הברזלים, החניכיים היו נשרטות ואוכל היה נתקע ביניהם. כיום, הפלטות השקופות הן גם קלות יותר להורדה ולניקוי, והן כמובן בלתי נראות ומציעות פגיעה מינימלית בנראות. הפלטות השקופות פותרות הרבה מאוד בעיות ומעל הכל, הן מציעות פתרון ארוך טווח. בהרבה מקרים, הברזלים והקשתות היו מציעים פתרון רגעי, והשיניים היו מתעקמות שנית, עם הורדת המכשור. עם הפלטות השקופות, התוצאות הן הרבה יותר איכותיות ומחזיקות לאורך זמן.

מצב השיניים ושיטות עבודה

העלות של התקנת פלטות שקופות משתנה בהתאם למצב השיניים ולצרכי הטיפול. כך לדוגמה, אדם שצריך רק יישור סטנדרטי, יצטרך להגיע למספר מועט של מפגשים, ולהרכיב את הפלטות במשך כמה חודשים בלבד. המינימום של טיפול שכזה יכול לעלות בסביבות 5,000 שקלים פחות או יותר. אדם עם מצב שיניים רעוע, וכזה שגם מתקשה לתחזק את הפה שלו, יצטרך להגיע לכשני תריסר מפגשים, הפרוסים על פני כשנתיים או יותר, ולשלם סכומים גבוהים בהרבה, היכולים להתקרב גם לכ-20,000 שקלים. למעשה, חשוב מאוד לדעת לתחזק את השיניים כדי לעזור לטיפול. חשוב להשאיר את האינווזליין כמה שיותר זמן מבלי להוריד אותו, לתחזק את השיניים עם צחצוח טוב, וכמובן לשמוע להוראות הרופא בכל שלב.

מתאים לכל הגילאים

בניגוד לדעה הרווחת, יישור שיניים פלטות שקופות מתאים לאנשים בכל הגילאים. אמנם נהוג לחשוב על כך שמשהו שצריך לעשות בתור ילדים, אך לא תמיד זה מתאפשר. יש ילדים שההורים שלהם לא יכלו להרשות לעצמם את העלות של הטיפול בעבר, ואחרים שפשוט לא היו מודעים למצב הפה שלהם, או שלא רצו להיכנס לתהליך כל כך בעייתי מבחינה חברתית. לכן, כיום, הפתרון של הפלטות השקופות הוא בהחלט מתאים להרבה מאוד אנשים, גם בגילאים 30 או 40, שרוצים ליישר את השיניים ולהראות טוב יותר, וגם להרגיש טוב יותר עם עצמם. בנוסף, מרבית האנשים שנכנסים להליך בגיל מבוגר, יכולים להתמודד עם העלויות בצורה נוחה יותר, וגם לעשות אותו מבלי כל סוג של חששות חברתיות.

ללא קשתות וברזלים

שיניים ישרות ונקיות תורמות מאוד לבנאדם. אנשים לא שמים לב כמה משקל הם שמים לחיוך של בנאדם כאשר הם שופטים אותו לטוב או לרע. שיניים נקיות וישרות מעידות על אסתטיקה ומשליכות גם על האופי של בנאדם. שיניים עקומות ומלוכלכות מעידות בדיוק על ההפך, ומכאלו התרשמויות אנשים מנסים להימנע. לכן, התקנת פלטות שקופות יכולות לעזור לא רק בטווח הארוך, אלא גם בטווח הבינוני, מכיוון שהן בלתי נראות, ואפשר להמשיך להתנהל כרגיל בפגישות עסקיות או חברתיות. זה בדיוק השוני הגדול – היכולת להמשיך לחיות את החיים ללא הפרעות, וללא קשתות וברזלים, שהיו הופכים את החיים להרבה יותר קשים.

פתרון איכותי

הפתרון שמציעות פלטות שקופות הוא פתרון שיכול לפנות להרבה מאוד אנשים. יש אנשים שלא בטוחים בשיניים שלהם, ותמיד רצו לעשות יישור, אפילו אם הוא מינורי, וחששו מהמכשור המתוסבך של השיטות הישנות. כיום, אנשים יכולים לשים פלטות שקופות, להוריד אותן מתי שצריך, לנקות אותן, ולמעשה, לאחר תקופת התאקלמות קלה שמתבטאת בעיקר באי נוחות ובאוכל, כלל לא להרגיש אותן. המטרה הסופית של יישור שיניים פלטות שקופות הוא שיניים ישרות ומסודרות, וזה משהו שאפשר להשיג בתוך כמה חודשים בלבד, עם מינימום הפרעות ואי נוחות, ומחירים יחסית נוחים שאפשר לחלק לתקופות ארוכות. זכרו, השיניים שלכם הן כרטיס הביקור שלכם, ושווה מאוד להשקיע בהן איפה שאפשר על מנת שיהיו מושלמות.

המאמר נכתב בעזרתו האדיבה של ד״ר זיידמן אלון  ממרכז וייצמן תא