הצטברות השומן התת-עורי המוכרת כצלוליט מופיעה אצל כמחצית מהאוכלוסייה, ולמרות שכיחותה יש מספר דרכים באמצעותן ניתן לטפל בצלוליט

קרדיט תמונה: Shutterstock
קרדיט תמונה: Shutterstock

שולי הלוי

הצלוליט שלך מייסר אותך? נתחיל בחדשות הטובות: צלוליט (Cellulite) זה אינו צלוליטיס (Cellulitis), שהוא זיהום בשכבות העור העמוקות ומסווג כבעיה רפואית ולכן דורש טיפול רפואי. הצלוליט כאמור, זה דבר אחר לחלוטין – מדובר בהצטברות שומן תת-עורי המופיעה על העור בדמות קליפת תפוז מחוספסת שנחשבת כמאפיין גופני-אסתטי. מכאן שטיפול בצלוליט, בין אם טבעי או טכנולוגי מתקדם, נתון לבחירתך.

ריכוזי הצלוליט הנפוצים הם באזור הירכיים, אך הם יכולים להופיע גם באזורים אחרים בגוף: הישבן, המותניים והבטן. הסיבות להופעת צלוליט מגוונות והוא יכול להיווצר בגין נטייה גנטית, תזונה לקויה, סיבות הורמונליות והצטברות של רעלים בגוף.

לצלוליט יש גם העדפה מגדרית: בעוד שאצל כ-80%-90% מהנשים יופיע צלוליט החל מגיל ההתבגרות, התופעה נפוצה רק בכ-10% מהגברים. כמו כן, לצלוליט אין העדפות גיל או משקל, אך הוא מתחיל להופיע בשנות ה-30 לחיים וככל שרמת השומן עולה בגוף, ובעיקר באזורי הישבן והירכיים, כך עולה הסיכוי להיווצרות או התרחבות תופעת הצלוליט.

כיצד ניתן לטפל בצלוליט?
הצלוליט אמנם אינו מוגדר כבעיה רפואית שחובה לטפל בה, אבל אין זה אומר שהנוכחות שלו על גופך אינה מעלה בך אי נוחות. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים לטיפול בצלוליט, טבעיות, ממריצות ומתקדמות.

הטיפול הטבעי
תזונה בריאה ומאוזנת ובעלת מליחות מעודנת, שתיית מים מרובה ושינה מספקת - אלו שלושת הדברים שאם תקפידו עליהם הבריאות הגופנית והנפשית שלכם - וגם הצלוליט שלכם, יראו וירגישו טוב יותר. נוסף על כך, מומלץ לכלול בתפריט מזונות עשירים בוויטמין C כמו פירות הדר, פלפל אדום או קיווי, דג סלמון העשיר בחומצת השומן אומגה 3, פירות יער וזרעי פשתן. הקפידו לשתות כמות מים מספקת והחליפו את התה השחור או הקפה בתה ירוק.

טיפול אירובי ועיסוי
בעקבות הימצאות צלוליט, נחלשת זרימת הדם והלימפה לרקמת החיבור ולכן הטיפול בצלוליט מתחיל בהגברת אספקת הדם לאזורים המיועדים באמצעות פעילות גופנית. הפעילויות הטובות ביותר להזרמת הדם לאזורי הישבן והירכיים כוללות הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים וריקוד. פעילויות אירוביות אלו מגבירות את אספקת וזרימת הדם, מעודדות את הגוף לעשות שימוש בשומן הקיים וליצור סיבי שריר ארוכים וצרים ובונות כלי דם חדשים באיזורי הצלוליט.
אפשרות נוספת לטיפול בצלוליט היא בעזרת עיסוי לימפתי אינטנסיבי באזור בו מופיע הצלוליט. את העיסוי ניתן  לבצע לבד או בעזרת מעסה מקצועי/ת, ויש לחזור עליו בתדירות גבוהה.

טיפולים עכשוויים ומתקדמים

מעבר לכל אלו, טיפול בצלוליט אפשרי גם בעזרת שיטות טיפול העושות שימוש בטכנולוגיות חדישות. בין שיטות הטיפול המתקדמות תמצאו למשל טיפול בצלוליט בעזרת טכנולוגיית ™EMSCULPT. הטיפול עושה שימוש בטכנולוגיה אלקטרומגנטית ממוקדת בעוצמה גבוהה (HIFEM) הגורמת להפעלת השרירים  באזור המטופל ויוצרת אפקט כפול של בניית שריר ושריפת שומן מקומית.

טיפולים נוספים כוללים גם אולטרסאונד שנועד להמריץ את הדם, לנקות את הפסולת ולהמיס מצבורי שומן; טיפול בעזרת גלי רדיו, המחממים את השומן התת עורי ומנטרלים את זרימת הדם הלא תקינה; טיפול בצלוליט בחליפת וואקום, המשלבת את העיסוי הלימפתי עם חליפת וואקום ואחרים.

ומה לגבי קרמים לטיפול בצלוליט?
אם תעיינו בהוראות השימוש תמצאו הנחיות לעיסוי נמרץ של הקרם במשך כמה דקות וחזרה על הפעולה כמה פעמים ביום. במילים אחרות: עיסוי לכל דבר, רק בעזרת קרם.

לסיכום, חשוב להדגיש כי כיוון שתופעת הצלוליט היא בעיקרה גנטית, את תוצאות הטיפול בצלוליט לא תרגישו בן-רגע אלא תתחילו לראותן רק כעבור כמה שבועות של טיפול. עם זאת, אם תקפידו על אורח חיים מאוזן, תבצעו פעילות גופנית אירובית ותשמרו על שגרת הטיפול בצלוליט, תרגישו ותיראו טוב יותר גם בעיני עצמכם