כל מדינה מגיע עם האתגרים שלה, ובישראל היפה שלנו לא חסרים אתגרים. שלא כמו אתגרים פוליטיים סבוכים, איומים ממדינות אויב, וכמובן הפקקים האינסופיים בדרך לעבודה ובחזרה, לפחות את אתגר היתושים אפשר לנצח, עם קטלן היתושים המקצועי. ישראל לא סובלת מהרבה חרקים מסוכנים. למען האמת, אם תרצו להשוות רגע, כדי לקבל פרספקטיבה,  באוסטרליה יש 66 חרקים קטלניים, בברזיל יש 79 שמוכרים לנו, ובמקסיקו יש לא פחות משמונים זנים של חרקים קטלניים המוכרים לאדם. אז יצאנו בזול, לא?

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

הקרב מול היתושים הוא לא רק מול אי הנוחות שבגירוד העקיצה. זה לא מתחיל ומסתיים בסימן אדום שמגרד כמה דקות, אלא יכול להיגרר לתופעות לוואי קשות, ואף מסוכנות. העקיצה הזו, אגב, היא לא של יתוש, אלא של יתושה, נקבת היתוש היא הקטלנית מבין הזוג, וכמו בכל זוגיות, היתושה נמשכת יותר לאנשים מסוימים, אז אם אתם רגישים יותר לעקיצות מהחברים והמשפחה, אתם יכולים לקבל זאת כמחמאה.

למה חייבים קטלן יתושים?

קטלן יתושים הוא הדרך האפקטיבית ביותר לטפל במכה של יתושים, והחשיבות הגבוהה שלו היא לפני הכול – בריאותית. עקיצת יתושה יכולה לגרום, בין היתר, לתופעות:

  • חום גבוה
  • נפיחות גבוהה בעקיצה
  • כאבי ראש או כאבי גוף תגובה של נפיחותבלוטת לימפה
  • הדבקה בקדחת הנילוס המערבי

תגובה אלרגית לעקיצות היתושים היא דבר ידוע, ולרוב אלו שרגישים במיוחד מודעים לכך, שכן הם למדו זאת על בשרם, תרתי משמע. אם לא מגרדים, מקטינים את הסיכוי להתפתחות פצעים (שעלולים להזדהם, ממש כמו כל פצע אחר), אך מי שרגיש באמת לרוב לא יכול להתאפק מלגרד, מה גם שהימנעות מגירוד לא תמנע את התגובה האלרגית של הגוף לעקיצה.

ישראל זה אסיה?

הסכנה האמיתית של עקיצות היתוש בישראל היא ספציפית מאוד, וממוקדת בזן אחד באופן כמעט אקסקלוסיבי – יתוש הנמר האסייתי. יתוש זה עלול לשאת בחיקו ווירוס שמוביל למחלה שנקראת "קדחת הנילוס המערבי". מחלה זו עלולה להוביל לתסמיני שפעת פשוטים או קשים, אך במקרים קשים מאוד, ונדירים יש לציין, המחלה מובילה גם לדלקת קרום המוח, מחלה קטלנית.

כדי להפחית את הסיכויים לעקיצות יתושים יש לפעול מניעה מראש. חלק מהצעדים שיש לנקוט הנם סילוק מים עומדים מיד עם מציאתם, שכן שם מתרבים היתושים, בדיקה שגרתית לנזילות בכדי למנוע הצטברויות מים אלו, התקנת רשתות על חלונות המבנה, וכמובן, קטלן יתושים מקצועי.

הקטלנים המקצועיים מטפלים במכות היתושים בצורה אפקטיבית במיוחד, כאשר ישנם קטלנים שונים המותאמים ליתושים שונים. במידה ואתם חיים באזור סכנה של יתוש הנמר האסיאתי, וודאו כי אתם רוכשים קטלנים מתאימים, ומלכודות הטלה שמונעות את התפשטות היתושים, שכן הן עוצרות את ההתרבות שלהם בסביבת הבית שלכם.