ייעודן של מחיצות אקוסטיות הינו בראש ובראשונה ליצור חיץ בחלל גדול וכך לאפשר מרחב אינטימי נוסף עבור משימות וצרכים שונים. כמו כן, הן עוזרות לנו למסך את הרעש מבחוץ ומאפשרות ניצול חלל במקומות רבים כגון – במוסדות ציבוריים, במשרדים, באולמות אירועים, בבית חולים, במפעלים וכו'. מחיצות אקוסטיות מעוצבות מעץ בעלות מראה ייחודי שמושך את העין, מהוות גם פריט דקורטיבי בחלל שיכול להכתיב את כל האווירה במקום. אנשים רבים, מנהלים ובעלי עסקים שירצו ליישם באזורי העבודה שלהם מחיצות יוכלו ליהנות בזכותן מחללים תחומים ומוגדרים לכל סוג של עבודה או עבור כל פעילות שדורשות ריכוז מרבי - כך יצליחו ליהנות ממרחב אקוסטי שמאפשר עבודה יעילה ופרודקטיבית, לצד מראה מרשים ומעוצב. אז איך יוצרים בין רגע שקט בשטח הומה אדם ועדיין מצליחים לשמור על סביבה מעוצבת?

כלים
קרדיט לתמונה -  ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות
קרדיט לתמונה - ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות

איך מפרידים חלל ומייצרים אקוסטיקה בו זמנית?

כל מתחם שנהייה מעוניינים לחצות וליצור בו את השקט מכל הסחת דעת ומרעשים חיצוניים, נוכל לעשות זאת על ידי מחיצות מעוצבות אקוסטיות שהן ניידות בחלל וגם קלות ופשוטות ליישום. המחיצות עצמן מכילות חומרי גלם יעודים שמבודדים רעשים וכך המרחב הנוסף שלמעשה נוצר, הופך לשקט ומנוטרל מכל רחש והמולה שמתחוללת בחוץ. נוכל ליישם את הקירות הניידים הללו במסגרת בית הספר, בתוך הכיתות עצמן כשאנו חוצים אותן לשתיים, באולם הספורט, בספרייה או בחדר המורים וכך ליצור סביבה אינטימית בה ניתן ללמד קבוצת תלמידים קטנה יותר למטרת מבחנים, להרצאות וכולי, כשלאחר מכן ניתן להשיב את החלל לראשיתו. כמו כן, ניתן לעשות בהן שימוש במשרד בזמן שרוצים ליצור סביבה שקטה לעבודה שדורשת ריכוז, או למטרת ישיבת צוות סגורה או לצורך ראיונות עבודה ונדרש עבור זה חלל אישי ודיסקרטי ובתום כל שלל המשימות הללו אפשר לקפל את החיץ וכך להשיב את המשרד למראה המקורי שלו. כך גם נוכל לעשות בתוך בית כנסת כדי ליצור חלוקה של המרחב, בבתי חולים, בקליניקות, במרכזי קונגרסים ועוד.

שומרים על ניידות לניצול דינמי של החלל

יתרון גדול במחיצות ניידות הוא העובדה שמדובר באלמנט שנוח ופשוט לנייד אותו במרחב שלנו. זה מה שמבדיל אותו למעשה מקיר בנוי שלא ניתן להזיז אותו. ניתן ליישם את הקירות הניידים הללו בשטח לתקופה בלתי מוגבלת ועם זאת ניתן לקפל אותן מיד לאחר שימוש ולהניח אותו בצד עד לצורך הבא שלנו. הדינמיות שלהן מאפשרת לנו לנצל את החלל בצורה אולטימטיבית ויעילה בכל רגע נתון. הן קלות משקל ולא מצריכות כוח אדם רב כדי לפרוס אותן או לקפל אותן חזרה.

במידה ונרצה ליישם את המחיצה באולם אירועים, נוכל לפתוח אותה לרווחה וכך ליצור שני חללים בו זמנית עבור שני אירועים שמתרחשים במקביל וכך למעשה לנצל את השטח הגדול בצורה מקסימלית ובתום שני האירועים נוכל להשיב את האולם לקדמותו. מדובר כאמור בניצול מיטבי המאפשר אולם אירועים דינאמי לכל סוג ואופי של אירוע ולכל כמות אדם. באותו האופן נוכל לעשות גם במסגרת תערוכה שמתקיימת במרכז קונגרסים בו נרצה ליצור מרחבים קטנים שיאפשרו לנו ליצור שיח אינטימי ואישי עם כל לקוח פוטנציאלי שמתעניין במוצרים או בשירות שלנו. ובתום התערוכה לקפל חזרה את המחיצות בצורה פשוטה למדי.

נראות אסטטית בזכות חומרי גלם איכותיים

כיום, ניתן משקל רב בכל מה שנוגע לעיצוב ולאסתטיקה של המרחב שלנו, אנחנו חושבים ומתכננים בקפידה לפני שאנחנו מכניסים משהו נוסף לחלל ולא פעם נעשה זאת בסיוע של מעצב פנים או אדריכל, לרבות אם מדובר במקום שמזמין אליו לקוחות וקהל רב מכל הסוגים.

כך גם מיוצרות המחיצות, עם הרבה מחשבה עיצובית, כשהן מותאמות לכל סוגי חלל ומהוות גם תוספת דקורטיבית שתתאים לכל אופי וסגנון יחד עם כל התנאים הנחוצים למרחב אישי ושקט. חומרי הגלם מהם עשויות המחיצות הללו הינם בעיקר סוגי עץ (פורמייקה ,מלמין וכולי), חומרי גלם איכותיים שמאפשרים את האקוסטיקה מרבית. כמו כן, הם יכולים להגיע בהתאמה אישית בגוונים, בצורות ובמידות שונות ולהשתלב עם המרחב בצורה הרמונית ודקורטיבית, כאילו הם חלק אינטגרלי מכל העיצוב הראשוני.

המאמר נכתב באדיבות ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות