הלחץ לאחר תאונת דרכים בעבודה עשוי להיות בעיצומו. אתם תמצאו את עצמכם נאלצים להתמודד עם לא מעט דברים שפוקדים אתכם אחד אחרי השני. מאוד יכול להיות כי כתוצאה מתאונת הדרכים לא תוכלו להגיע לעבודה במשך מספר ימים או שבועות. לכל זה אנו צריכים להוסיף גם את ההתמודדות עם חברת הביטוח. כאשר רוב חברות הביטוח יעשו הכל על מנת לצמצם את הפיצויים שהן נדרשות לשלם לכל מבוטח. דווקא בזמן אמת חברת הביטוח שסמכתם עליה עשויה לתקוע לכם מקל בגלגלים. אז איך נכון לפעול כאשר מתמודדים עם חברת הביטוח?

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

שיחה מקדימה עם עורך דין

מי שרוצה לקבל את זכויותיו עד תום יהיה מוכרח לפנות לעורך דין. חברת הביטוח מצידה תנסה למזער נזקים, ואולי אפילו לא לשלם לכם מה שמגיע לכם. עורך דין מנוסה ידע בדיוק מה מגיע לכם מתוקף החוק, והוא זה שיילחם את המלחמה שלכם. תזכרו כי מדובר כאן על פיצויים שיכולים לאפשר לכם לשמור על שגרת חיים נורמטיבית. תאונת דרכים יכולה להגביל אתכם מאוד, בטח כאשר אינכם הולכים לעבודה באופן קבוע.

לא לתת מידע לאנשים לא מוכרים

חברות הביטוח מפעילות חוקרים שונים על מנת שהם יצליחו לגבות מכם עדות. אם אתם תגידו דברים לא מדויקים מול החוקרים זה עשוי לפעול לרעתכם. לכן אל תשוחחו עם אף אדם לא מוכר על התאונה ועל הנזק שנגרם לכם כתוצאה ממנה. חברות הביטוח עשויות לשלוח את החוקרים אליכם לבית או למקום העבודה, אך אתם צריכים להראות כי אינכם טרף קל. את השיחות תבקשו מהם לעשות רק מול עורך הדין שמייצג אתכם.

רצוי שלא להסכים מיד לפשרה

תזכרו כי חברת הביטוח עמוסה עד מעל הראש עם תביעות של לקוחות אחרים. לכן נקודת המוצא של חברת הביטוח תהיה לנסות לסגור את התביעה מוקדם ככל האפשר. אך לכם אסור להסכים להצעת הפשרה שמגיעה אליכם מבלי להבין את ההשלכות של התאונה. חלק מההשלכות עשויות להופיע רק בשלב מתקדם יותר, ולכן הפיצוי חייב להיות כזה שיכסה אתכם. פיצוי שיאפשר לכם לשקם את עצמכם, ולגרום לכך שתוכלו לחזור לשגרת חיים רגילה.

לחתום על מסמכים בהתייעצות עורך דין

שלחו לכם מסמכים שונים שדורשים מכם לחתום עליהם? חתימה על מסמכים שאותם שולחת לכם חברת הביטוח רצוי לעשות רק בהתייעצות עם עורך דין. עורך דין הוא האדם המוסמך לבחון היטב את המסמכים ולוודא כי אין בהם בעייתיות מסוימת. מספיק שתחתמו על מסמך אחד בעייתי, ואתם עשויים למצוא את עצמכם במצב מעט שונה. ברגע שחברת הביטוח תראה כי יש לכם עורך דין שמנהל את העסק, הם לא ינסו להפיל אתכם. בסופו של יום גם תקבלו בדיוק את מה שמגיע לכם לפי החוק.

לאתר של אלעד רייך – עורך דין נזיקין לחצו כאן.